بهزی

جست و جو در بهزی...

همه چیز درباره هنر گل آرایی

زمان مطالعه 1 دقیقه

همه چیز درباره هنر گل آرایی

همه چیز درباره هنر گل آرایی

از زمان‏های گذشته تا کنون، گل‏ها نقش بسیار موثری در زیباسازی مراسم‏های مختلف داشته‏اند. هنر گل آرایی با طراحی طرح‏هایی زیبا و منحصر به فرد، باعث به وجود آوردن ظاهری جذاب و فضایی دلچسب در خانه ‏ها، ساختمان‏ها و موارد دیگر می‏شود. هنر گل آرایی شامل روش‏های گوناگونی می‏باشد که شناخت آن‏ها بسیار کارآمد است. با یادگیری تکنیک‏های گل آرایی، می‏توانید اشکالی زیبا با گل‏ها خلق کنید

اهداف مختلف گل آرایی:

امروزه گل آرایی برای اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار می‏گیرد. از موارد استفاده گل آرایی می‏توان به دکوراسیون منزل، دسته گل‏های مناسبتی، دکوراسیون تالارها برای عروسی و تشریفات مجالس مختلف اشاره کرد. قبل از شناخت و یادگیری تکنیک‏های گل آرایی، لازم است که اصول‏های اولیه را بشناسیم مانند: تهیه ابزارهای لازم و حرفه‏ای برای گل آرایی و شکل دادن به آرایش‏های خود استفاده از گل‏های تازه و مناسب که باعث می‏شود ظاهر زیبا و سرزنده‏ای به آرایش شما بدهد کوتاه کردن شاخ و برگ‏های زائد گل برای حفظ جلوه و زیبایی آن

سبک‏ها و طرح‏های مختلف گل آرایی:

سبک‏ها و طرح‏های مختلف گل آرایی

طرح مثلثی

چیدمان مثلثی، یک قله و پایه دارد که اغلب برای تقویت گل ‏ها و برگ‏ های نامناسب استفاده می‏شود. به عنوان مثال، گل آفتابگردان آرایشی مثلثی دارد.

طرح عمودی

از چیدمان عمودی برای برجسته‏ سازی شکوفه ‏های گل از ارتفاع، استفاده می‏شود که باعث افزایش قد و ظرافت در گلدان‏های بلندتر می‏شود. در آرایش عمودی، کف به دو لایه تقسیم شده و از گل ‏های کوچکتر برای تزیین پایه ظرف استفاده می‏شود.
تاج گل

طرح افقی

چیدمان افقی، اغلب برای جشن بهار و با استفاده سبدها و جعبه‏ های چوبی افقی مورد استفاده قرار می‏گیرد. در چیدمان افقی، از چند نوع گل با رنگ‏ های مکمل استفاده می‏شود و همچنین قرار گرفتن ساقه‏ های برگ دار در اطراف سبد، سبزی را به آرایش سبد اضافه می‏کند.

تاج گل

از تاج گل‏ ها، معمولا برای مراسم‏ های ترحیم، افتتاحیه و مناسبت‏های مختلف دیگر استفاده می‏شود که دارای گل ‏ها، رنگ‏ ها و سایزهای گوناگونی می‏باشند. همچنین تاج گل‏ ها اغلب متناسب با هر فصل طراحی می‏شوند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.