روش تولید فنس حصاری به طور کلی به دو روش دستی و صنعتی ( تمام اتوماتیک ) و گاها نیمه اتوماتیک انجام می شود که در زیر به توضیح هر کدام می پردازیم .
روش دستی تولید فنس حصاری :
در روش دستی تولید فنس حصاری ، تمامی مراحل تولید با روش اتوماتیک انجام می شود و اجرای مراحل به وسیله یک یا دو نفر صورت می پذیرد.در حقیقت وجود یک یا دو نفر برای فنس بافی به این روش الزامی می باشد و هدایت مرحله به مرحله آن را بر عهده می گیرند. در این روش تولید ، توری بر روی قالب چشمه ی توری حصاری به وسیله ی یک موتور الکتریکی پیچیده می شود. وظیفه قالب چشمه توری حصاری ، تعیین چشمه توری حصاری می باشد به این صورت که با تعویض قالب می توان سایز چشمه توری حصاری را تغییر داد.در این روش دخالت نفر ضروری می باشد و به هدایت مرحله به مرحله مراحل تولید کمک می کند.فرد مورد نظر موتور الکتریکی را به وسیله یک اهرم روشن می نماید و سیم مفتول گالوانیزه به دور قالب پیچیده می شود و پس از این که فرم گرفت به حالت سینوسی به میان رج های بافته شده از قبل هدایت می شود و سپس رج به رج همانند قالی بافته می شود.
پس از این مرحله ، یک نفر با استفاده از پیچ گوشتی شارژی که سری آن اریب می باشد دو سر رج توری را به دلیل ایجاد نشدن در رفتگی در رج ها ، همانند کار آرماتور بندها که سیم آرماتور بندی را می بافند ، می بافد.توری پس از بافته شدن کامل و رسیدن به طول و اندازه مورد نظر به وسیله ی یک نفر رول می شود و آماده تحویل به مشتری می باشد.این روش تولید فنس حصاری ، بسیار راحت می باشد و نیازی به دستگاه های تمام اتوماتیک پیشرفته و صرف هزینه های کلان در آن وجود ندارد.
روش نیمه اتوماتیک تولید فنس حصاری :
در این روش برخی مراحل به روش نیمه اتوماتیک انجام می شود و به همین دلیل به آن حصار بافی نیمه اتوماتیک گفته می شود.
روش اتوماتیک تولید فنس حصاری :
این روش تولید فنس ، تماما به وسیله ی دستگاه تمام اتوماتیک انجام می شود.در ابتدا برای تولید نیاز به خریداری مفتول گالوانیزه یا مفتول سیاه می باشد که ضخامت آن ها بستگی به نوع دستگاه و سفارش مشتری و میزان استحکامی که برای توری مد نظر می باشد، دارد و می تواند برای سفارش ها و نیاز های مختلف ضخامت های متفاوتی به کار برده شود.
مفتول در ابتدا در جایگاه مخصوص خود در دستگاه قرار داده می شود و انحناهای حلقوی آن که به دلیل بسته بندی قرقره ای در آن ها به وجود آمده به وسیله ی دستگاه صاف می شود.پس از این مرحله مفتول وارد کار می شود و در صورت نیاز روکش دهی نیز می شود که به وسیله ی جریان هوا روکش در حین مراحل خشک می شود و مفتول روکش دار وارد قسمت حصار بافی می شود.روکش دهی در این مرحله موجب عدم نیاز فنس حصاری به رنگ آمیزی می شود و موجب مقاومت آن در برابر هوای آزاد و تغییرات جوی و .. می شود.