بهزی

جست و جو در بهزی...

انواع فنر لوله بازکنی و روش کار آنها چگونه است

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع فنر لوله بازکنی و روش کار آنها چگونه است

انواع فنر چاه باز کنی و انواع سر فنر لوله بازکنی که برای باز کردن گرفتگی لوله ها از آنها استفاده می شود، یکی از رایج ترین ابزارهای افراد لوله بازکن برای رفع گرفتگی ها می باشد. ساده ترین نوع از انواع فنر چاه بازکن؛ فنر لوله باز کن دستی است که در ادامه آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

روش کار انواع فنر لوله بازکنی چگونه است؟

روش کار انواع فنر لوله بازکنی بدین صورت است که با استفاده از پیچ های مخروطی که در نوک فنر وجود دارد، مواد اضافی که باعث گرفتگی چاه شده اند را به درون چاه حرکت می دهد. به همین دلیل علاوه بر باز کردن گرفتگی لوله باعث می شود که تمامی مواد مانند مو، لایه های چربی و… از دیواره چاه جدا شوند و کارایی چاه بالا رود. فنرهای لوله بازکنی در 2 مدل موجود می باشد که با توجه به نوع گرفتگی کاربردهای هریک از آنها نیز متفاوت است. این 2 مدل موارد زیر است: فنر لوله بازکنی دستی فنر برقی (دستگاه لوله بازکنی)

معمولا از فنر لوله بازکن دستی برای باز کردن گرفتگی های سطحی و ساده استفاده می شود که به راحتی و فوری مشکل حل می شود. اما فنر برقی توسط دستگاهی به اسم دریل انجام می شود که برای گرفتگی های عمقی و سخت و چاه هایی که طول زیادی دارند استفاده می شود

روش کار با فنر لوله بازکنی دستی

مرحله اول: قبل از استفاده از انواع فنر دستی لوله بازکنی، باید حتما دستکش مناسب بپوشید.

مرحله دوم: سپس نوک فنر لوله باز کن دستی را داخل لوله فاضلاب گذاشته و به آهستگی آن را داخل چاه حرکت داده تا به مانعی برسد و فنر لوله باز کنی دیگر جلوتر نرود.
توجه به این نکته ضروری است که در زمان حرکت فنر در اتصالات و زانو ها این کار حتما با احتیاط انجام شود تا لوله آسیب نبیند.
مرحله سوم: زمانی که مطمئن بودید فنر دستی لوله بازکنی به محل گرفتگی رسیده است باید انتهای آن را بچرخانید. سر انواع فنر لوله بازکنی خاصیت ارتجاعی داشته و درون لوله شروع به پیچیدن می کند که همین امر سبب پیچیده شدن مواد اضافی داخل لوله به دور فنر دستی لوله بازکنی می شود.

فنر لوله بازکنی سردریلی

اگر گرفتگی کمی ساخت می باشد و با چرخش دست رفع نمی شود، برای بالاتر بردن سرعت کار و کارایی بهتر فنر لوله باز کن می توانید انتهای فنر لوله بازکن دستی را به یک دریل وصل کنید. که در اینجا نوعی فنر لوله بازکنی سردریلی ایجاد می شود.

اما باید توجه داشته باشید که استفاده از فنر لوله بازکنی دریلی به دلیل چرخش شدیدی که دارد برای گرفتگی های سطحی مناسب نیست؛ زیرا احتمال آسیب رسیدن به لوله را بالا می برد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.