بهزی

جست و جو در بهزی...

آشنایی با عینک های پولاریزه

عینک های پولاریزه

زمان مطالعه 1 دقیقه

آشنایی با عینک های پولاریزه

عینک آفتابی پلاریزه چیست ؟

یکی از شیوه‌های مؤثر در محافظت از چشمان استفاده از عینک آفتابی است. یک عینک آفتابی استاندارد می‌تواند از چشمان شما در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت کند. ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک عینک آفتابی استاندارد باید داشته باشد می‌توان به محافظت 100 درصد در برابر اشعه فرابنفش خورشید و پلاریزه بودن آن اشاره کرد. هردو این ویژگی‌ها در ساخت عینک‌های آفتابی پلاریزه در نظر گرفته‌ شده‌اند. عینک‌های پلاریزه عینک‌هایی هستند که لنز آن‌ها با یک فیلم شیمیایی خاص پوشانده شده که میزان شدت نور را کاهش می‌دهند تا به چشم‌ها آسیبی وارد نشود.

نحوه عملکرد لنزهای پلاریزه

نور خورشید در همه جهت ها پخش می گردد ولی هنگام برخورد به سطوح مسطح تمایل دارد بعد از بازتاب ، به شکل پلاریزه در آید. پلاریزه به معنی بازتاب در یک جهت مشترک می باشد که معمولاً به طور افقی بوده و به همین دلیل موجب ایجاد نور آزاردهنده شدیدی می شود که دارای درخشندگی بسیار زیادی بوده(glare ) و در برخی از موارد موجب افت دید افراد خواهد شد. عینک پلاریزه به دلیل داشتن خاصیت فیلتر نور در جهات خاص ، از عبور نور شدید منعکس شده جلوگیری نموده و به دلیل کاهش تابش (glare ) ، از میزان ناراحتی اشخاص کم می کنند. این نوع از عینک ها ، انتخاب بسیار مناسبی برای اشخاص بالای 40 سال که به سپری نمودن زمان زیای در خارج از منزل می پردازند ، می باشند. لنز پلاریزه دارای ویژگی هایی است که می توان آن ها را با لنز های فتوکرومیک ترکیب کرده و برای اشخاصی که نیاز به استفاده از عینک طبی دارند استفاده کرد که موجب بهبود قابل توجه کیفیت دید خواهد شد. همچنین می توان با اضافه نمودن پوشش آنتی رفلکس بر روی سطح پشتی لنز ، از انعکاس نورهایی که به شیشه عینک تابیده شده بر روی چشم جلوگیری کرده و به این ترتیب موجب راحتی بیشتر شخص شد.

کاربردهای عینک آفتابی پلاریزه چیست ؟

باید بگوییم که کاربرد عینک پلاریزه تنها برای افردی که بیشتر وقت خود را در کنار ساحل گذرانده و علاقه زیادی به ماهیگیری و قایقرانی هستند نبوده و تمامی افرادی که چشمان شان به نور بازتاب شده خیره کننده حساس بوده و به همین دلیل احساس ناراحتی می کنند ، می توانند از لنز های پلاریزه استفاده کنند. عینک آفتابی پلاریزه به دلیل تاثیر بسزایی که در کاهش میزان نورهای منعکس شده از سطوح براق و سطح جاده ها دارند ، به رانندگان کمک زیادی می نمایند و به عنوان عینک دید در شب استفاده می شود. همچنین اشخاصی همچون کسانی که عمل جراحی آب مروارید داشته و به نور حساس می باشند ، می توانند از عینک های پلاریزه بهره بگیرند.

مزایای عینک آفتابی پلاریزه

عینک های پلاریزه می توانند راحتی بینایی شما را تقویت کنند

وقتی از لنزهای پلاریزه استفاده می کنید و در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارید چشمان شما راحت تر می شود این عینکها میزان درخشش تابش نور را برای شما کاهش می دهد ، به این معنی که می توانید اشیاء را با وضوح مشاهده کنید حتی اگر محیط شما فوق العاده روشن باشد. یعنی می توانید محیط اطراف خود را با رنگ اورجینال مشاهده کنید زیرا دیگر مجبور نیستید علاوه بر نمونه های عمودی ، الگوهای نور افقی را پردازش کنید ، در صورت پوشیدن آنها در اطراف آب ، حداکثر تأثیر این فناوری را خواهید دید .

عینک آفتابی پلاریزه وضوح و کنتراست بینایی را افزایش می دهند

اگر می خواهید مواردی را ببینید که در معمولا سطحی روشن دارند ، لنزهای پلاریزه شده به شما این امکان را می دهند تا با کنتراست رنگ بهتری مشاهده کنید . افزایش درک رنگ و وضوح بینایی در مقایسه با عینک های که شیشه پلاریزه ندارند کاملا مشهود میشود . از آنجا که چشمان شما برای انتخاب اشیاء خاص در محیط سخت دچار مشکل میشود ، می توانید به لطف این محصول از مشکلات مربوط به خستگی چشم و سردرد بیشتر جلوگیری کنید . عینک های پلاریزه می توانند تاثیر مضر UVA / UVB را کاهش دهند اگر به طور مکرر در معرض نور قرار گیرید ، نور ماوراء بنفش می تواند به بینایی شما آسیب برساند ، تابش خورشید می تواند باعث ایجاد صدماتی شود که در مرور زمان می تواند منجر به کاهش دید برای برخی از افراد شود . هنگامی که لنزهای پلاریزه را خریداری می کنید به شما امکان فیلتر کردن UVA / UVB را می دهد ، در این صورت خطراتی را که هنگام خارج شدن از خانه با آن مواجه هستید به صورت چشمگیری کاهش می دهد. کودکان بیش از بزرگسالان باید از این مزیت خاص استفاده کنند چراکه میتوانند حداکثر پیشرفت بالقوه را در بینایی خود تجربه کنند ، همچین لنزهای پلاریزه دارای ویژگی ای هستند که اشعه HEV را جذب می کند .

عینک های پلاریزه ، دیدن زیر سطح آب را آسان تر می کنند

اگر تا به حال تماشا کرده اید که علاقه مندان به مشارکت در ورزش های آبی کارهای خود را به خوبی انجام می دهند شک نکنید که آنها از عینک های پلاریزه استفاده میکنند . هنگامی که شما در حال قایقرانی ، ماهیگیری ، اسکی روی دریا هستید یا در یک فعالیت مشابه شرکت می کنید عمل فیلترینگ که با لنز انجام می شود دیدن زیر سطح آب را بسیار آسان تر می کند . شما می توانید از بازتاب های نوری که رخ می دهد ، اجتناب کنید و به شما این امکان را می دهد تا ببینید هنگام شنا چه چیزی در اطراف شما وجود دارد. مخصوصا اگر در امتداد ساحل یا دریاچه سرگردان هستید و می خواهید از موانع احتمالی موجود در آب جلوگیری کنید .
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.