بهزی

جست و جو در بهزی...

انواع دستگاه برش گونی

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع دستگاه برش گونی

دستگاه برش گونی یکی از ماشین های صنعتی بسته بندی ست که جهت برش گونی در جنس های متنوع استفاده میشود.

🔷مدل پدالی تک رول🔷

این دستگاه ساده ترین مدل دستگاه برش گونی و به نوعی ارزان ترین نیز می باشد. دستگاه برش گونی پدالی تک رول مناسب کارگاه های تازه تاسیس برش گونی ست که از نظر فضای مورد نیاز دستگاه و بودجه ی اختصاص داده شده محدودیت دارند. عملکرد دستگاه به این صورت است که پس از نصب رول گونی روی قسمت رول گیر، اپراتور میزان معینی از رول را روی میز دستگاه کشیده و با فشردن پدال زیر دستگاه مبادرت به عمل برش می نماید. این دستگاه در عرض های 30 الی 120 سانتیمتر ساخته می شود و دارای مشخصات فنی زیر می باشد:

- سیستم کنترل حرارت
- حفاظ جهت ممانعت از برخورد دست با قسمت برش
- رول گیر و نگهدارنده ی رول
- میز برش به ابعاد مورد درخواست کاربر

🔷دستگاه برش گونی دو رول پدالی🔷

عملکرد و مشخصات فنی این دستگاه مشابه دستگاه برش گونی تک رول است، با این تفاوت که در مدل دو رول دو عدد خرک رول گیر تعبیه می شود و بنابراین دستگاه قادر است دو رول را به صورت همزمان برش بزند. پس سرعت عمل و خروجی دستگاه برش گونی دو رول، دو برابر مدل تک رول است. و این تفاوت چشمگیر با اختلاف قیمتی ناچیز قابل اعمال می باشد.

🔷 مدل نیمه اتوماتیک (آنالوگ) 🔷

دستگاه برش گونی نیمه اتوماتیک، عملکرد پیشرفته تری نسبت به مدل های پدالی را داراست. به این صورت که در این مدل نیازی به وجود یک نیروی انسانی همیشگی جهت فشردن پدال برش نیست، بلکه دستگاه پس از استارت شدن به صورت اتوماتیک رول گونی را از قسمت رول گیر کشیده، برش می زند و قطعات برش خورده را روی هم می چیند. در نهایت اپراتور قطعات برش خورد را از روی دستگاه برداشته و عملیات برش را به دفعات مورد نیاز ادامه خواهد داد. این دستگاه مجهز به:

رول گیر جک کشنده ی گونی شمارنده سیستم کنترل حرارت و حفاظ می باشد.

🔷دستگاه برش اتوماتیک تک رول (دیجیتال)🔷

دستگاه برش گونی اتوماتیک دارای کاربری ای بسیار ساده و ظاهری شکیل با بدنه ی سنگین می باشد. اپراتور این دستگاه تنها با وارد کردن تعداد و ابعاد روی صفحه لمسی دستگاه می تواند عملیات برش را به سادگی آغاز نماید. عملکرد دستگاه خودکار بوده و نیازی به دخالت اپراتور نیست. این دستگاه دارای HMI و PLC و تجهیزات پیشرفته تری می باشد.

🔷دستگاه برش اتوماتیک چهار رول (دیجیتال)🔷

برش اتوماتیک چهار رول گونی پیشرفته ترین و سریع ترین دستگاه برش گونی ست که تا به حال روانه ی بازار شده است. این دستگاه سهم خوبی از صادرات بازار را از آن خود کرده. تفاوت این دستگاه با مدل تک رول دیجیتال در برش زدن همزمان چهار عدد رول گونی و سرعت چهار برابری همراه عملکردی خودکار می باشد. لازم به ذکر است ماهیت این دستگاه با دستگاه گونی بافی کاملا متفاوت می باشد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.