بهزی

جست و جو در بهزی...

6 نکته مهم انتخاب بهترین تشک مناسب کودک

زمان مطالعه 1 دقیقه

6 نکته مهم انتخاب بهترین تشک مناسب کودک

کودکان بیش از هر گروه سنی دیگری به خواب راحت نیاز دارند؛ شب زمانی است که بخش مهمی از تغییرات ذهنی و جسمی کودک انجام می‌شود. بخش‌های مختلف بدن از جمله استخوان‌ها، هورمون‌ها و ساختار فیزیکی مغز در زمان شب بیشتر رشد می‌کند. ازاین‌رو داشتن خوابی آرام و باکیفیت از فاکتورهای موثر بر این موارد هستند. به همین دلیل در انتخاب تشک مناسب کودک موارد خاصی وجود دارد که باید هنگام خرید کالای خواب به آن‌ها توجه کنید. 

۱. تشک ضد‌حساسیت؛ یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید کالای خواب برای کودک

هنگام خرید باید به متریال استفاده شده در ساخت تشک کودک توجه کنید. اگر کودک شما از آلرژی رنج می‌برد، انتخاب تشک مناسب به کاهش علائم آن کمک می‌کند. تشک‌هایی با الیاف طبیعی و ضدحساسیت خواب شبانه‌ای آرام‌تر و راحت‌تر برای کودک فراهم می‌کند. تشک ضدحساسیت مانع از انتشار گرد‌و‌غبار و مواد آلرژی‌زا شده و از ایجاد مشکل برای مبتلایان به آلرژی جلوگیری می‌کند. مموری فوم به‌طور‌طبیعی ضد‌حساسیت است؛ بنابراین استفاده از تشکی با این متریال یک انتخاب عالی برای کودکان مبتلا به آلرژی به شمار می‌رود. همچنین تشک‌های تولید‌شده از الیاف طبیعی، ضدحساسیت هستند. این مواد طبیعی که معمولا درصد مشخصی از پنبه را شامل می‌شوند، خاصیت ضد‌بو نیز دارند.

۲. سفتی متوسط؛ مناسب‌ترین حد انسجام تشک برای کودکان

از‌ آنجایی که بیشتر کودکان نسبتاً سبک هستند، معمولاً نیازی به استفاده از تشک سفت ندارند. در عوض، یک تشک با انسجام متوسط به حفظ حالت ستون فقرات آن‌ها در حین رشد کمک می‌کند. همانطور که کودک شما بزرگ‌تر می‌شود و به سنین قبل از نوجوانی و نوجوانی می‌رسد، سفتی تشک را باتوجه‌به وزن کودک تغییر بدهید. انواع تشک مموری فوم و فنری در بازار برای استفاده کودکان کاربرد دارند. این تشک‌ها در ابعاد گوناگون برای سنین مختلف طراحی شده‌اند.

3. ایمنی و راحتی تشک؛ دو عامل مهم برای خرید تشک مناسب برای کودکان

هنگام انتخاب هر نوع کالای خواب برای کودکان، به ویژه تشک، ایمنی همیشه در اولویت قرار می‌گیرد. هنگام خرید انواع تشک از سابقه و اعتبار برند سازنده کالای خواب مطمئن شوید. برای در نظر داشتن ایمنی و راحتی تشک شاید بپرسید که «کدام برند تشک بهتر است؟» برای پاسخ به این سوال باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. یکی از این عوامل مهم تنفس جریان یافتن هوا در تشک و سایر کالای خواب است که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت. 

موادی مانند پشم تنفس خوبی را در انواع کالای خواب ایجاد می‌کنند؛ اجزای پشم کاملا بهم چسبیده نیستند؛ بنابراین هوا از میان این متریال کالای خواب به‌راحتی عبور خواهد کرد. استفاده از این نوع تشک برای کودک گزینه مناسبی به شمار می‌رود؛ چراکه فرزند شما را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه داشته می‌شود. 

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.