بهزی

جست و جو در بهزی...

کاربرد سنگ مصنوعی

زمان مطالعه 1 دقیقه

کاربرد سنگ مصنوعی

سنگ‌های مصنوعی با توجه به مواد تشکیل‌دهنده آن می‌توان در بخش‌های مختلف ساختمان، دیوار پوش‌ها‌، زیرسینک روشویی، کف‌پوش‌های خاص، باغ و ویلا، دیوارهای شومینه، نمای پنجره و همچنین سقف استفاده کرد. این سنگ تشکیل ‌شده از سنگ‌های طبیعی، پی‌وی‌سی و همچنین مواد افزودنی دیگر است که باعث می‌شود وزن کمتری داشته باشند. به ‌راحتی بتوان آن را نصب کرد، موادی که در این سنگ‌ها به ‌کاربرده می‌شود با شرایط آب و هوایی سازگار هستند. بعد از ساخت سنگ مصنوعی طرح و رنگ مورد نظر را چاپ می‌کنند. در حال حاضر شیت سنگ غیر طبیعی داریم که می‌توان نقش و نگارهای سنگ طبیعی را دارا باشد. با رنگی که به آن داده می‌شود. شکلی زیبا به خود می‌گیرد و جلوه خاصی به نما می‌دهد.

ویژگی‌های سنگ‌ های مصنوعی چیست؟

تنوع در طرح سبک‌تر از سنگ‌های طبیعی که همین امر باعث سبک سازی ساختمان و در نتیجه کاهش اثر زلزله بر ساختمان می‌گردد. نفوذ آب در حد صفر عدم محدودیت در ابعاد تولیدی استقامت (کشش و فشار) بالاتر از سنگ‌های طبیعی مقاومت بالا در برابر عوامل جوّی استحکام و انسجام بالا تنوع‌پذیری بالا نصب راحت و بدون دردسر

تفاوت‌های سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی چیست؟

سنگ‌های مصنوعی از لحاظ ترکیب‌بندی رنگ و ساب عالی و یکدست هستند. شاید ورق‌های سنگ مصنوعی بتوانند نیاز خیلی از ساختمان‌ سازها را فراهم کنند. ولی اگر بخواهیم در مورد اصالت سنگ صحبت کنیم سنگ طبیعی باگذشت سال‌ها ازلحاظ ظاهری شکل خود را از دست نخواهند داد. می‌توان در این زمینه به سازه تخت جمشید اشاره کرد که باگذشت سالیان سال همچنان شکل ظاهری خود را حفظ کرده است. یک سنگ دست‌ساز نمی‌تواند با یک سنگی که از دل طبیعت بیرون آمده است رقابت کند. سنگی که هزاران سال طول می‌کشد تا شکل گیرد و هر قطعه از سنگ با قطعه بعدی با هم از لحاظ شکل ظاهری متفاوت می‌باشد.

  • سنگ ‌های طبیعی که در طبیعت یافت می‌شوند، رنگ و طرح منحصر به ‌فردی دارند درصورتی‌که سنگ مصنوعی از ‌این طبیعی بودن و ترکیب رنگ برخوردار نیست.
  • سنگ‌های مصنوعی به ‌راحتی و در زمان کم بدون نیاز به اسکوپ کردن می‌توان نصب کرد.
  • در صورتی ‌که سنگ طبیعی برای نصب بر روی نمای ساختمان حتماً باید اسکوپ شود و زمان‌بر  و هزینه‌بر نیز می‌باشد.
  • سنگ مصنوعی در برابر جذب آب نفوذناپذیر می‌باشد.
  • ولی سنگ طبیعی به خاطر تخلخلی که دارد باعث جذب آب می‌شود.

بیشتر برای مناطق زلزله‌خیز استفاده می‌شود، چون سبک هستند و خسارت زیادی بجا نمی‌گذارد. در صورتی ‌که سنگ طبیعی به دلیل  وزن زیادی که دارد امکان دارد با گذشت زمان از نما جدا شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.