بهزی

جست و جو در بهزی...

ویژگی های سنگ نما رومی

زمان مطالعه 1 دقیقه

ویژگی های سنگ نما رومی

طراحی ستون در سنگ نما رومی

ستون ها می توانند در اشکال هندسی استوانه و یا چند ضلعی باشند. این ستون ها در انواع مختلف و در اندازه های کوچک و بزرگ وجود دارند.لازم به ذکر است که این ستون ها در محل ساختمان ساخته نمی شوند بلکه در کارگاه های کارخانه ساخته می شوند و به قطعات پیش ساخته معروفند.قطعات پیش ساخته به انواع سازه های ساخته شده در کارخانه و سپس پیچ و مهره کردن در محل پروژه گفته می شوند،نیوجرسی ها و برخی از دیوارهای بتنی جزئ قطعات پیش ساخته بتنی اند. ستون های بزرگ معمولا در ابتدای درب ورودی استفاده می شوند و جلوه کاخ گونه به نما خواهد داد. اما ستون های کوچک در قسمت تراس با استفاده از ترکیب آن با هلالی ها استفاده می گردد.

طراحی پا ستون ها در نماهای رومی در سنگ نمای رومی

خوب است بدانید که پا ستون ها مکمل ستون های نما رومی می باشند. در واقع ترکیب پاستون با ستون، جلوه بسیار زیبا و خاصی به نما می دهد. وظیفه اصلی پاستون ها نگه داشتن ستون می باشد اما گاها ستون ها آن قدر استحکام دارند، که استفاده از پاستون به خصوص فقط باعث زیباتر شدن ستون خواهد شد.

طراحی کتیبه در سنگ نمای رومی

لازم به ذکر است که کتیبه ها به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می گیرند که اکثرا حالت مربع و مستطیل دارند، این سنگ نماها فقط حالت نمادین دارند که به سبک غارنشینان روم باستان نوشته های رومی درج شده است.استفاده از کتیبه در سنگ نمای رومی مختص طراحان خاص با سلیقه ای متفاوت می باشد و عموم افراد از کتیبه در نمای خود استفاده نمی کنند.

طراحی قرنیزها در نمای کلاسیک رومی

قرنیز ها به نوارهای باریکی گفته می شود که در پایین دیواره ها و در موارد خاص در بخش پاخور پله های ورود به ساختمان استفاده می شود. هرچند استفاده از قرنیز سنگی در معماری داخلی بیشتر مورد استفاده است اما در نما رومی بیرونی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.در ساختمان هایی که محوطه جلوی درب ورودی فضای سبز وجود دارد، می توان از قرنیز برای جلوه دهی به حصارکشی باغ و باغچه و محوطه سبز استفاده نمود.

طراحی مجسمه در سنگ نمای رومی

استفاده از مجسمه در موزه ها و دانشگاه ها و به طور کلی مکان های عمومی، رواج بیشتری دارد. با این حال بعضی از نماسازان خوش سلیقه و سخت پسند، به طراحی مجسمه های زیبا با استفاده از سنگ ها می پردازند و یک نمای لاکچری را تولید می کنند. این مجسمه ها می تواند انسان یا حیواناتی همانند شیر باشد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.