بهزی

جست و جو در بهزی...

رنگ مناسب هر فضا در نقاشی ساختمان

زمان مطالعه 1 دقیقه

رنگ مناسب هر فضا در نقاشی ساختمان

رنگ‌ها به دو دسته‌ی کلی رنگ‌های سرد و رنگ‌های گرم تقسیم می‌شود. رنگ‌های سرد معمولاً مناسب ساختمان‌هایی با نور زیاد است و رنگ‌های گرم مناسب ساختمان‌هایی با نور کم است. علاوه‌بر دسته‌بندی ذکر شده، رنگ‌های روشن و رنگ‌های تیره نیز بر محیط تأثیرگذارند. رنگ‌های روشن ساختمان را بزرگ نشان می‌دهد و رنگ‌های تیره بالعکس. بنابراین باید در رنگ آمیزی ساختمان حتما دقت و مهارت و تخصص لازم را برای انتخاب رنگ مناسب داشته باشید.

آشپزخانه و پذیرایی

روانشناسان بر این باورند که برای آشپزخانه یا پذیرایی، می‌توانید از رنگ آبی روشن استفاده کنید؛ چرا که رنگ آبی روشن، رنگ‌های سفید و سبز از انتخاب‌های مناسبی هستند که علاوه بر انرژی به محیط آرامش نیز می‌دهند. البته لازم به ذکر است که در رنگ محیط رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوریی اغلب قرمز است چرا که رنگ قرمز اشتها آور است.

اتاق خواب

برای اتاق خواب‌ها، با توجه به این که برای استراحت و آرامش استفاده می‌شوند، بهتر است که از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید. رنگ های تیره در نقاشی ساختمان، احساس امنیت را به افراد القا می‌کند.

اتاق کودک

اگر کودک دارید، در انتخاب رنگ اتاق کودک، باید حداکثر توجه را داشته باشید؛ مثلا از رنگ قرمز استفاد نکنید، چرا که ماهیت رنگ قرمز این است که خشم کودک را تشدید می‌کند. بهتر است برای اتاق کودک از رنگ‌های روشن مثل رنگ صورتی روشن یا رنگ یاسی استفاده کنید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.