بهزی

جست و جو در بهزی...

تکنیک‌های مختلف در نقاشی ساختمان

زمان مطالعه 1 دقیقه

تکنیک‌های مختلف در نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان ساده

این نوع نقاشی ساختمان با رنگ‌های ملایم انجام می‌شود و امروزه طرفداران دکوراسیون کلاسیک و مینیمال به وفور از این نوع رنگ امیزی استفاده می‌کنند. از آن‌جایی که ایرانی‌ها به فرش‌های پر نقش و نگار علاقه دارند، دیوارهایی با رنگ‌های ساده می‌تواند تعادل بیشتری در دکوراسیون ایجاد کند.

نقاشی کالر واش

این روش یکی از روش‌های جدید و جذاب در نقاشی ساختمان است که در آن انواع طرح‌های مرمر، چوب و فلز را روی دیوار گچی اجرا می‌کنند. درواقع این تکنیک نوعی فریب بصری برای بیننده ایجاد می‌کند. همانطور که روی درب کابینت‌ها طرح چوب را با انواع رنگ‌ها ایجاد می‌کنند، همین کار را روی دیوارهای پچی نیز می‌توان انجام داد. در این تکنیک بیننده دیوار را به طرح سنگ مرمر یا بافت چوبی می‌بیند و این کار به جذابیت محیط کمک خواهد کرد.

نقاشی متالیک

در این تکنیک از رنگ‌های متالیک استفاده می‌کنند که ظاهری فلزی به دیوار می‌دهد. این تکنیک بیشتر برای فضاهای لوکس و مدرن مناسب می‌باشد. توصیه می‌کنیم که از رنگ‌های متالیک در فضای محدودی از دیوارها استفاده کنید تا جلوه و زیبایی خود را از دست ندهد.

نقاشی مولتی کالر

این نوع نقاشی ساختمان به نقاشی گفته می‌شود که از چند رنگ مخالف یا مکمل بر روی یک زمینه‌ی ساده استفاده شده باشد. این تکنیک یکی از زیبارین نقاشی‌های ساختمان به شمار می‌رود زیرا طرحی برجسته به دیوار می‌دهد. زمینه‌ی دیوار یک رنگ ساده است که لکه‌هایی از رنگ غلیظ و مخالف روی آن پاشیده شده است.

نقاشی طرح دار

در این روش از ابزاری همچون غلتک، پارچه، پلاستیک، کاردک، قلم مو و سایر ابزارها برای ایجاد طرح روی دیوار استفاده می‌کنند. این تکنیک به تازگی در ایران مورد استقبال قرار گرفته است. زیرا دکوراسیون‌های ساده با رنگ‌های خنثی طرفداران خاص خود را دارد.

نقاشی با شابلون

یکی دیگر از تکنیک‌های نقاشی ساختمان، استفاده از شابلون برای ایجاد طرح روی دیوار است. برای این کار باید یک رنگ از قبل به عنوان پس زمینه وجود داشته باشد. شابلون‌ها دارای طرح‌های گوناگونی می‌باشند که دست شما را برای طراحی باز می‌گذارند. برای طرح‌هایی که روی زمینه‌ی ساده دیوار می‌اندازید بهتر است که از رنگ‌های مکمل یا مخالف استفاده کنید.

نقاشی بافت دار

این نوع نقاشی یکی از ساده ترین نقاشی‌ها در ساختمان است که به ابزار و وسایل خاصی نیاز ندارد. برای ایجاد طرح می‌توانید از وسایلی همچون پارچه یا اسفنج استفاده کنید. زمینه‌ی دیوار باید یک رنگ ساده انتخاب شود تا بتوانید با جسم بافت دار روی دیوار طرح‌هایی اجرا کنید.

برجسته کاری روی دیوار

این تکنیک به روشی مشابه با پتینه کاری اجرا می‌شود. در این روش با استفاده از خمیر یا چسب چوب، بخش‌های برجسته‌ای را روی دیوار ایجاد می‌کنند. پس از خشک شدن خمیر یا چسب می‌توانید با استفاده از سنباده طرح‌های برجسته موردنظر خود را پیاده سازی کنید و سپس آن‌ها را رنگ آمیزی کنید. اخیرا طرح‌های هندسی و مدرن در نقاشی سه بعدی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.