بهزی

جست و جو در بهزی...

آیا یخچال‌های خانگی می‌توانند در رستوران و کافه‌ها کاربرد داشته باشند؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

آیا یخچال‌های خانگی می‌توانند در رستوران و کافه‌ها کاربرد داشته باشند؟

از دیرباز تاکنون یخچال‌ها، تغییرات بسیاری را به خود دیده‌اند که امروزه کاربردی‌ترین آن‌ها یخچال‌های خانگی و یخچال‌های صنعتی است. یخچال‌های خانگی یکی از عمده‌ترین کاربردشان برای مصارف خانگی است. زیرا اندازه آن‌ها نسبت به یخچال‌های صنعتی کوچک‌تر و محدودتر است. برای رستوران‌ها و کافه‌ها به دلیل نیاز به گنجایش بیشتر، از یخچال‌های صنعتی استفاده می‌کنند. از یخچال‌ها ببرای خنک نگه‌داشتن مواد غذایی و دیگر ذخایر فاسدشدنی، استفاده می‌شود.

چه یخچالی برای رستوران‌ها و کافه‌ها مناسب است:

می‌دانیم که شروع هر کسب‌وکاری به‌خصوص راه‌اندازی یک رستوران و یا کافه، در مرحله­ی اول نیازمند وسایل اصلی و اساسی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها داشتن یک یخچال خوب و با گنجایش بالا است. خرید یخچال بزرگ و با ‌دسترسی مناسب برای ذخیره اقلام اضافی کافه‌ها و یا رستوران‌ها، جزء اولین نیاز هر آشپزخانه است. یخچالی که برای رستوران و یا کافه خود خریداری می‌کنید باید به‌گونه‌ای باشد که فضای زیادی برای مواد خوراکی داشته باشد. یخچال و فریزر صنعتی برای استفاده در آشپزخانه‌های صنعتی برای نگهداری مواد غذایی در دمایی خاص برای کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها و… تولید می‌شوند. یخچال‌های صنعتی باتوجه ‌به مکانیسم ماشین‌های برودتی، دما را پایین می‌آورند و فضا را سرد می‌کنند تا مواد غذایی برای مدت‌زمان بیشتری سالم و تازه بمانند و فاسد نشوند. یکی از تفاوت­های یخچال‌فریزر صنعتی نسبت به مدل‌های خانگی، مصرف انرژی بالای آن‌هاست. چرا که یخچال‌های صنعتی را از اجزایی مانند: اپراتور و فن‌های خنک‌کننده، گرم‌کننده‌های ضد برفک و کمپرسورهایی با کارایی بالا طراحی می‌کنند. با این حال، این یخچال‌های صنعتی برای آشپزخانه های صنعتی بسیار باصرفه‌تر از یخچال‌های خانگی هستن

کاربرد یخچال‌های خانگی و صنعتی در آشپزخانه چیست؟

یخچال وسیله‌ای است که وجودش برای هر آشپزخانه‌ای واجب و ضروری است. برای اینکه بتوانیم مواد غذایی را سالم و تازه نگه داریم، باید آن‌ها را به‌اندازه کافی سرد نگه داریم. یکی از کاربردهای یخچال‌های خانگی و صنعتی آن است که می‌توانند مواد غذایی را برای مدت بیشتری سالم و تروتازه نگه دارند. یخچال‌های خانگی مصرف کمتری نسبت به یخچال‌های صنعتی دارند و دلیل آن هم، این است که فضای کمتری دارد و کوچک‌تر از یخچال‌های صنعتی است. در آشپزخانه‌هایی که کوچک هستند، یخچال‌های خانگی کاربرد بیشتری خواهند داشت؛ زیرا فضای زیادی را اشغال نخواهند کرد. یخچال‌های صنعتی موتور قوی‌تری دارند و کاربرد بیشتری در آشپزخانه‌های بزرگ دارند. سرماسازی این دستگاه و کندشدن روند تکثیر باکتری و قارچ باعث شده کاربردهای یخچال از مصرف خانگی فراتر برود. همچنین یخچال‌های جدید قابلیت استریلیزه و میکروب‌زدایی دارند. یخچال‌های صنعتی گرمای مواد غذایی را در حجم بالا دریافت می‌کند. کاربرد یخچال صنعتی به‌مراتب بیشتر از یخچال‌های خانگی و معمولی است و از اهمیت بیشتری هم برخوردار است.

تفاوت یخچال‌های خانگی و صنعتی در مکان‌های متفاوت:

امروزه  یخچال‌های صنعتی در اندازه و ابعاد مختلف و با شکل‌های گوناگون طراحی و تولید می‌شوند. می‌توانید نسبت به متراژ و فضا و حجم کاری که در کافه و یا رستوران دارید، اقدام به تهیه یخچال صنعتی موردنیاز خود نمایید. باتوجه‌به فن‌های خنک‌کننده اپراتور و کمپرسورهایی با کارایی بالا و گرم‌کننده‌های ضد برفکی که در این یخچال‌ها تعبیه شده است، نیاز به‌به مصرف بیشتری جهت راه‌اندازی یخچال‌های صنعتی خواهند داشت. یکی از تفاوت‌های مهم میان یخچال‌های خانگی و صنعتی آن است که اکثر یخچال‌های صنعتی، به‌صورت ویترینی هستند و می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌ها به‌راحتی داخل آن را مشاهده کنید و مواد غذایی موردنیاز خود را بردارید. اما در یخچال‌های خانگی این‌طور نیست. امکان مشاهده داخل آن وجود ندارد. به‌طورکلی تفاوت‌های زیادی میان یخچال‌های صنعتی و خانگی وجود دارد که هرکدام بسته به نوع مکان، کاربردهای خاص خود را خواهند داشت.

روش های نگهداری و استفاده درست از یخچال فریزر

برای استفاده بهینه از یخچال فریزر، واشر و حفاظ پلاستیکی درب آن را تعویض کنید. اگرچه وجود این حفاظ پلاستیکی برای کسب اطمینان از کارایی دستگاه و همچنین سالم بودن آن بسیار مهم است. که شاید به راحتی نادیده گرفته شود. این حفاظ که به عنوان واشر پلاستیکی نیز شناخته میشود، فضای داخلی یخچال را به طور کامل مهر و موم کرده و از ورود و خروج هرگونه هوای ناخواسته جلوگیری میکند. در مورد یخچال فریزر، طبیعی است که این واشر پلاستیکی به مرور زمان از بین بروند. برای استفاده بهینه از یخچال فریزر باید تمرکز زیادی بر این بخش صورت گیرد. درب یخچال را همیشه بسته نگه دارید. مهم نیست که چه نوع یخچال فریزری در اختیار دارید. اما بسته ماندن درب آن، بهترین و ارزان­ترین شیوه برای کاهش مصرف انرژی است. باز گذاشتن درب یخچال و انجام کارهای شخصی در این لحظه، تاثیر بزرگی بر مصرف انرژی دستگاه شما دارد. همزمان که سرمای داخلی یخچال خارج می­شود، موتور دستگاه نیز انرژی بیشتری مصرف میکند تا این سرما را جبران کند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.