بهزی

جست و جو در بهزی...

انواع ماشین آلات راه سازی و ساختمانی و کاربرد آنها

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع ماشین آلات راه سازی و ساختمانی و کاربرد آنها

طبقه بندی ماشین آلات راه سازی

ماشین آلاتی که در کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند به شرح زیر هستند: ماشین آلات سنگین مانند‌ لودر، بولدوزر، گریدر، اسکریپر، غلتک، غلتک‌های استاتیکی و دینامیکی، بیل مکانیکی. ماشین آلات نیمه سنگین مانند‌ کمپرسی، آبپاش، جرثقیل کامیونی، تراك میکسر، پمپ بتن فینشر. ماشین آلات سبک مانند‌ لندرور، پیکان و غیره سایر ماشین آلات کارگاهی (ماشین‌های متفرقه) مانند‌ ویبراتور، دستگاه بتن بتونیر، موتور جوش، تسمه نقاله، سنگین شکن، ماسه شور و شن شور، ماسه ساز و غیره.

انواع ماشین آلات راه سازی و ساختمانی و کاربرد آنها

ماشین آلات راه سازی و ساختمانی دارای انواعی به شرح زیر است: – تراکتور و بولدوزر: تراکتور و بولدوزر از مهم ترین ماشین آلات راهسازی است که کاربردهای متعددی مانند کشیدن یا جلو بردن اجسام و بارهای مختلف را دارند. بولدوزرها به تسطیح زمین و پاکسازی آن کمک کرده و به ایجاد راه های اولیه نیز کمک می کنند.

– بیل مکانیکی: بیل مکانیکی در عملیات هایی مانند گودبرداری و بار کردن آن با کامیون و غیره کاربرد دارد و انواع پرقدرت آن می تواند انواع صخره و سنگ را نیز بدون تخریب اولیه جابجا کند.

– جرثقیل: جرثقیل ها دارای یک اتاق فرمان و یک تیر بلند هستند که عمدتا برای بلند کردن اجسام سنگین و حرکت دادن آنها به کار می روند.

– اسکریپر: اسکریپر نیز ماشینی است که عمل بارگیری، حمل و تخلیه مواد خاکی در مسافت‌های متوسط و زیاد را به تنهایی انجام می‌ دهد.

– لودر: لودرها از مهم ترین ماشین آلاتی هستند که در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند و برای خاک برداری مورد استفاده قرار می گیرند.

– کامیون: کامیون ها معمول ترین روش برای حمل و نقل مواد خاکی هستند و انعطاف پذیری زیادی دارند. انواع کمپرسی آنها برای حرکت در جاده و خارج جاده مناسب است.

– گریدر: گریدر موتور دار اصولا برای تنظیم شیب، شکل دادن شیب‌ها و تسطیح دامنه خاکریزها و خاک برداری‌ها، کندن جوی، مخلوط کردن، پراکندن مخلوط خاك و مواد قیری به کار می ‌رود.

– غلتک: از غلتک ها برای متراکم کردن مصالح خاکی و سنگی استفاده می شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.