بهزی

جست و جو در بهزی...

چرا از اینورتر در دستگاه های صنعتی استفاده می کنیم؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

چرا از اینورتر در دستگاه های صنعتی استفاده می کنیم؟

یکی از دستگاه هایی که می توان با استفاده از آن، دور موتور الکتریکی را کنترل و آن را تنظیم کرد، اینورتر است. اینورترها امروزه استفاده زیادی در صنایع مختلف دارند و شما می توانید انواع آن را در دستگاه های متفاوتی مشاهده نمایید

اینورتر چیست؟

اگر قصد خرید اینورتر را دارید، احتمالا با کاربرد آن آشنا هستید، اما ما به توضیح مختصری از این دستگاه می پردازیم. استفاده اصلی از این لوازم در زمینه کنترل دور موتور، در موتورهای الکتریک خواهد بود. اینورتورها در اصل نوعی مبدل هستند که قابلیت تبدیل سطح ولتاژ تبدیلی به سطح ولتاژ مورد علاقه شما را خواهند داشت. این لوازم می توانند ویژگی های ابتدایی دستگاه را به خواست شما تغییر داده و کارایی مد نظر شما را از ابزار مختلف طلب کنند.

برق خروجی اینورترها به شکل AC خواهد بود و شما می توانید با استفاده از این برق، انواع موتورها و سیستم های صنعتی AC را مدیریت و هدایت نمایید. اینورترها اسامی زیادی دارند و بسیاری از افراد این دستگاه را با نام هایی همچون کنترل کننده دور موتور، درایو، درایو فرکانس متغیر و غیره می شناسند. از اینورتر در واقع برای کاهش ولتاژ و فرکانس با توجه به بار روی موتور استفاده می شود. همچنین این دستگاه می تواند به راحتی سرعت گردش موتور را تغییر دهند و به میزان دلخواه برسانند.

کاربردهای اینورتر

اینورترها دستگاه هایی چند جانبه هستند؛ بدین منظور که می توان بیش از یک نوع استفاده از آن ها داشت و می توانند با روش های مختلفی به مصرف کنندگان، سود رسانی کنند.

از اینورترها در صنایع مختلفی مانند صنایع تجاری، صنایع تاسیساتی و موتورهای الکتریکی استفاده می کنند. یکی از استفاده های اصلی از این دستگاه، در موتورهای الکتریکی پمپ آب خلاصه می شود. شما می توانید با استفاده از اینورتر در پمپ های آب، باعث صرفه جویی در مصرف آب شده و مدیریت آب را بسیار ساده تر کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده صحیح از اینورتر، ابتدا باید اینورتر مناسب خود را پیدا کرده و پس از خریداری کردن آن، اقدام به استفاده از آن نمایید. برخی دیگر از کاربردهای درایو فرکانس متغیر عبارتند از: - آسانسور - انواع اسپیندل موتور - فن های صنعتی - ماشین آلات خم و برش - در قطعات دستگاه های cnc

کاهش مصرف برق با اینورتر

یکی از بهترین مزایا و نکات مثبت درباره اینورترها، کاهش مصرف برق خواهد بود. اینورترها با مدیریت صحیح و تقسیم بندی درست دور موتور، می توانند مصرف برق را تا حد زیادی کاهش داده و مدیریت منابع را برای شما به امری آسان تبدیل کنند.

از آن جا که این لوازم می توانند مصرف انرژی و برق را تا حد زیادی کاهش دهند، برای طبیعت نیز مفید محسوب شده و می توانند به ما در حفظ و نگهداری از منابع طبیعی، کمک شایانی کنند. شما می توانید با استفاده از اینورترها در مزارع خود، مصرف آب را تا حد زیادی کاهش داده و از منظر اقتصادی و محیطی، سود بالایی را برای خود به اختیار بگیرید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.