بهزی

جست و جو در بهزی...

سنگ طبیعی چیست ؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

سنگ طبیعی چیست ؟

سنگ طبیعی چیست ؟

سنگ های طبیعی از ترکیب انواع کانی و مواد معدنی تشکیل شده است . و عنصر اصلی آن سیلیس می باشد . همانطور که می دانید سیلیس عصری محکم و قوی می باشد و زمانی که عناصر سیلیس با یکدیگر پیوند برقرار می کنند ، آنگاه مواد معدنی را به وجود می آورند . سنگ های طبیعی از زیبایی و تنوع بسیاری برخوردار می باشند و برای نمای داخلی ساختمان ها سنگ نما ها بسیار کاربردی هستند . سنگ اسلب طبیعی ، سنگ مرمریت ، سنگ تراورتن ، سنگ مرمر ، سنگ گرانیت و… از انواع سنگ های طبیعی می باشد . معادن این سنگ ها را می توانید در نقاط مختلف کره زمین یافت کنید . همچنین کشور ایران دارای ذخایر بیشماری از انواع سنگ طبیعی می باشد و در تنوع اینگونه سنگ ها ، رتبه ۱ را در دنیا کسب کرده است .

مزایا سنگ طبیعی :

مزایا : یکی از مزایای این گونه از سنگ ها در تنوع رنگی و تنوع ظاهری بالای آنها است . برای نصب نیاز به زیر سازی نیست عایق حرارتی می باشد . به علت انعطاف پذیری بالا در انواع سطوح مورد استفاده است .

انواع سنگ طبیعی :

به طوری کلی می توان این گونه را به دوقسمت تقسیم نمود ؛ ۱) سنگ ها پرهزینه ۲) سنگ ها کم هزینه که هر کدام با توجه به ویژگی هایشان ، کاربرد متفاوتی دارند . اما در کل قیمت این گونه از سنگ ها نسبت به سنگ های مصنوعی گران تر است . اما این گونه از سنگ ها که بسیار مورد استفاده ما ایرانیان قرار می گیرد شامل سنگ مرمریت ، سنگ اسلب ، سنگ تراورتن و … می باشد که در اینجا به اختصار به بعضی از این سنگ ها اشاره می کنیم : سنگ دهبید سنگ اسلب الیگودرز سنگ گلدن بلک سنگ پرشین سیلک سنگ مهکام سنگ حاجی بابا و ….

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.