بهزی

جست و جو در بهزی...

سازه کناف (سقف و دیوار) چیست؟

کناف دارای سازه هایی با نام رانر و استاد یا U و F است که این قطعات گالوانیزه بر روی سقف (برای اجرای سقف کاذب) و یا زمین (دیوار کناف) متصل می شوند و پانل های کناف بر روی این سازه پیچ می شود.

کناف چیست؟

از طراحی های پیشرفته ای که امروزه برای نمای داخلی ساختمان بکار گرفته می شود کناف ها هستند. کناف ها یکی از این طراحی های خاص و منحصر به فردی هستند که در چند سال اخیر جایگاه پرطرفداری در معماری و طراحی داخلی پیدا کرده و بازخورد خوبی هم داشته اند.

این مدل دکوراسیون، این امکان را به طراحان داده تا بتوانند طراحی های خاصی را روی سقف و دیوار های داخلی ساختمان اجرا کنند.کناف ها صفحات روکش داری گچی اند و به نوعی نسل جدید گچ به شمار می روند. با ورود کناف ها به عرضه ساخت و ساز و نمای داخلی ساختمان، تمامی کارهای ساختمانی که با گچ و دیگر متریال قابل انجام بودند، جایگاه خود را از دست داده و طرح کناف جدید با تنوع بیشتر و سرعت کار بالاتر جایگزین شدند. شما می توانید با خیال راحت؛ صفر تا صد طراحی و اجرای کناف را به پرشین کناف بسپارید.

مزایای کناف

پیش از آنکه به مبحث مزایای کناف بپردازیم؛ باید بگوییم که در این قسمت، مزایای سیستم کناف را در مقایسه با سیستم های مشابه همچون رابیتس کاری بیان کرده ایم. بنابراین به طور کلی از مزایای سیستم کناف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کناف ها فرم پذیری بالایی دارند و به سادگی به هر فرم و شکلی در می آیند. این متریال ساختمانی، پوششی اند که می توان به راحتی تاسیسات ساختمانی را از آن ها عبور داد پیاده سازی و اجرا این نوع دیوار ها در مقایسه با سایر متریال ها، سرعت بالاتری دارد. کناف ها را بلافاصله بعد از تولید می توان نصب کرد. بعد از نصب کناف به راحتی می توانید به تاسیسات دسترسی داشته باشید. نصب کناف سبب می شود ساختمان وزن سبک تری داشته و تخریبات آن در برابر زلزله کمتر شود. بر روی کناف ها می توان رنگ، کاغذ دیواری یا هر طرح دیگری را بکار برد.

در زمان اجرای طرح کناف، دست طراحان کاملا باز است.

زمانی که برای عناصر دکوراسیون یک ساختمان هزینه می کنیم، انتظار از مد افتادن و کهنه شدن آن را هم داریم، اما کناف ها در سطح جهانی مورد استقبال اند و دیرتر از مد افتاده و کهنه می شوند. اگر بخواهیم با دید اقتصادی و توجیه مالی به کناف ساختمان نگاه کنیم، می توان گفت که بدون شک ارزش ساختمان چند برابر هزینه های صرف شده برای ساختمان خواهد شد. عایق حرارتی و صوتی مناسبی هستند. از مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی برخوردارند. قابلیت بازیافت بیش از ۷۵ درصد مصالح مصرفی و کاهش نخاله های ساختمانی داشته؛ و در آخر قیمت تمام شده کناف ها نسبت به مصالح مشابه پایین تر است.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.