بهزی

جست و جو در بهزی...

ویژگی مشاور املاک خوب

زمان مطالعه 1 دقیقه

ویژگی مشاور املاک خوب

پوشش مناسب

در مرحله اول ، افراد بر اساس ظاهرشان مورد توجه قرار می گیرند یعنی 3 ثانیه اول ارتباط با مشتری ، این ظاهر مشاور است که به چشم می آید و مشتری در همان ثانیه های اول تصمیم می گیرد که این رابطه را ادامه دهد یا خیر! در حقیقت پوشش مشاور ، اعتبار اولیه خاصی را به او می بخشد .
از لحاظ روانشناسی لباس و ظاهر آراسته ، بر اعتماد به نفس افراد تاثیر به سزایی داشته و همین امر تا حدی ، باعث جذب افراد دیگر می گردد و موجب بالا رفتن عملکرد می گردد . دقت کنید که پوشیدن لباس زیبا به معنی خرید لباس های گران قیمت نمی باشد بلکه فرم لباس و تمیزی و آراستگی آن است که مد نظر می باشد .
برای مشاورین املاک پوشیدن لباس های رسمی با رنگهای خنثی بهترین گزینه می باشد . تا آنجایی که می توان باید از پوشیدن تی شرت های عکس دار ، جین های تنگ و پاره و رنگ های تند شبرنگی اجتناب کرد.

فن بیان خوب

خوش صحبت بودن یکی از ویژگی های اصلی یک مشاور می باشد که کاملا اکتسابی می باشد و می توان آن را فرا گرفت . یک مشاور ، هر چقدر دامنه لغات و اصطلاحات تخصصی اش وسیع تر باشد تسلط بر گویش و متقاعد کردن مشتری به مراتب بالاتر می رود . آگاهی داشتن از لحن صوتی خود در موارد احساسی گوناگون کمک شایانی به مشاور در فن بیانش می کند .

خوشرویی

احترام به مشتری همراه با لبخندی که از عمق مهربانی سرچشمه می گیرد بسیار با ارزش بوده و اولین چیزی است که در تعامل با مردم به چشم می آید و می توان گفت که اولین قدم برای به دست آوردن دل مشتری می باشد و تداوم آن باعث اعتماد جهت برقراری رابطه های آتی بیشتری خواهد بود . با نگاه اجمالی به زندگی اکثر انسان های موفق در هر حرفه و شغلی متوجه این صفت بارز در آنان شده و می توان آنان را الگوی خویش قرار دهید . باید توجه داشته باشید که مردم قادرند تا مهربانی ساختگی و تصنعی را تشخیص دهند پس خیلی مواظب باشید .

دانش ملکی

دارا بودن اطلاعات به روز ملکی و تاریخچه سازه های منطقه و همچنین ارتباط با سازندگان و اطلاع دقیق از آخرین پروژه های آنان ، آگاهی از آخرین قوانین و مصوبه های شهرداری بابت ساخت و ساز ، خلاصه هر گونه اطلاعاتی که در رابطه با ملک و قوانین مربوط به آن می باشد ، دانش ملکی یک مشاور خوب به حساب می آید و آیتم بسیار با ارزشی در ارزیابی او محسوب می گردد . که مشتری با اولین گفتگویی که با مشاور انجام می دهد به میزان اطلاعات او در این باره پی خواهد برد و اغلب بر اساس همین معیار سنجش است که ، تصمیم می گیرد که ارتباط خود را با مشاورش ادامه دهد یا خیر.

پیگیری مشتری

داشتن تعامل مداوم با مشتری و پیگیری خواسته ایشان ، رفتار بسیار ارزنده ای است و باعث برقراری حس دوستی و اعتماد بیشتر می گردد و در دراز مدت موجب خوشنامی مشاور شده و بدین طریق دامنه ارتباطات او را نیز، افزایش میدهد . باید به یاد داشته باشید که حتی اگر مشاور در وهله نخست نتواند در رابطه با کار ملکی مشتری ، خدمات دلخواهی را ارائه دهد ولی ادامه ارتباط با ایشان بسیار نیکو و پسندیده می باشد .

آشنایی با علوم ساختمانی

بهتر است مشاوران املاک ، از علوم پایه و اساسی ساختمان سازی (مهندسی عمران ) و تزئینات به روز ساختمانی ، متریال ها و برند های مطرح در حوزه سازه ها و دانستن سبک های مطرح معماری دنیا تا حدودی اطلاعات مفیدی ، در جهت ارائه به مشتری داشته باشند . این مطلب به قدری حائز اهمیت می باشد که باعث تفکیک مشاور خوب و آگاه در ذهن مشتری می گردد و نشان دهنده تسلط مشاور به تمامی وجوه کار خود می باشد .

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.