بهزی

جست و جو در بهزی...

تاریخچه شناور ماهیگیری

زمان مطالعه 1 دقیقه

تاریخچه شناور ماهیگیری

شناورها

شناورها در اندازه‌ها و اشکال مختلف وجود دارند و می‌توانند از مواد مختلفی مانند کف، چوب بالسا، چوب پنبه، پلاستیک، نی سارکاندای هند (خانواده اریانتوس) ساخته شوند. یا حتی از پر پرنده یا خار جوجه تیغی ساخته می‌شوند. از شناور استفاده می‌شود تا ماهیگیر بتواند طعمه را دور از ساحل یا قایق پرت کند و در عین حال ضمن حفظ جایی که طعمه است بر خلاف ماهیگیری پایین یا لجر. ماهیگیر پس از در نظر گرفتن قدرت جریان (در صورت وجود)، سرعت باد، اندازه طعمه ای که وی استفاده می‌کند، عمقی که ماهیگیر می‌خواهد و فاصله ای که می‌خواهد طعمه را بیندازد، شناور مناسب را انتخاب می‌کند.معمولاً در نخ بین شناور و قلاب وزنه‌های کوچکی را بهم متصل می‌کنند، اطمینان حاصل کنید که شناور به صورت عمودی در آب قرار می‌گیرد و فقط یک نوک کوچک با رنگ روشن قابل مشاهده است. بقیه شناور معمولاً با رنگ خنثی و کسل کننده به پایان می‌رسد تا آنجا که ممکن است برای ماهی قابل مشاهده نباشد. هر سبک شناور به گونه ای طراحی شده‌است که در انواع خاصی از شرایط مانند رودخانه‌های کند یا سریع، آب بادی یا ساکن یا آب‌های محدود و جاهایی مانند کانال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاریخچه شناورها

با هر درجه دقت غیرممکن است که بگوییم چه کسی برای نشان دادن طعمه گرفتن ماهی از شناور استفاده کرده‌است، اما با اطمینان می‌توان گفت که افراد از تکه‌های شاخه، پرهای پرنده یا برگ‌های نورد شده به عنوان نشان دادن گاز گرفتگی استفاده می‌کردند، سالها قبل از هرگونه مدرک مستند اولین اشاره مشهور به استفاده از شناور در کتاب «پیمان نامه ساخت و ساز با زاویه» نوشته شده توسط جولیانا برنرز در سال ۱۴۹۶ آمده‌است.
"همه مانرهای لین که برای زمین گیر نیستند باید از شناورها استفاده کنند، و لاین‌های زمینی رنیانگ باید از یک شناور استفاده کنند، لاین‌های لاینگ باید از فلوت‌ها استفاده کنند."
روش توصیف شده شامل سوراخ کردن چوب پنبه است تا بتواند نخ از آن عبور کند و با ماسوره به دام بیفتد. کتابهای بعدی مانند "هنر ماهیگیری" از جرالد ایدز بنتلی در سال ۱۵۷۷ و اثر کلاسیک "The Compleat Angler " که برای اولین بار در سال ۱۶۵۳ منتشر شد، نوشته آیزاک والتون جزئیات بیشتری در مورد ماهیگیری و استفاده از شناورها ارائه داد.
قبل از حدود سال ۱۸۰۰، ماهیگیران شناورهای خود را می‌ساختند، عملی که امروزه نیز بسیاری ادامه می‌دهند.[۴] با محبوبیت بیشتر ماهیگیری، شرکتها برای تأمین تقاضای روزافزون اقدام به ساخت شناور در سبکهای مختلف کردند. تا سال ۱۹۲۱، شرکت‌هایی مانند Wadhams حداقل ۲۵۰ شناور سلولولوئیدی در فهرست خود داشتند.از همان روزهای ابتدایی، شناور ماهیگیری موضوع تغییرات عملی و نظری زیادی شده‌است. ماهیگیران انگلیسی مانند Peter Drennan (Drennan International)و Kenneth Middleton (Middy Tackle) و ماهیگیران آمریکایی مانند قهرمان جهانی شیکاگو Mick Thill (Thill Floats) شرکت های بزرگی را طراحی و بازاریابی شناورهای ماهیگیری کرده‌اند. شرکت‌های انگلیسی توسط ماهیگیران اصلی لیگ مانند ایوان مارکس، بنی اشورست و بیلی لین پشتیبانی شده‌اند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.