بهزی

جست و جو در بهزی...

نحوه آبیاری نهال تازه کاشته شده

زمان مطالعه 1 دقیقه

نحوه آبیاری نهال تازه کاشته شده

🌱میزان آبیاری نهال پیوندی🌱

فرآیند پیوند، عملیات دشواری است که باید شرایط محیطی و آب کافی در دسترس گیاه باشد، تا از شوک پیوند جان سالم به در ببرد.
بسیاری از نهال‌های پیوندی به علت اشتباه بودن نحوه آبیاری نهال تازه کاشته شده، از بین می‌روند. بنابراین اگر مقاصد اقتصادی را از کشت نهال‌ها دنبال می‌کنید، سطح اطلاعات خود را در این باره ارتقا دهید.

🌱چرا نحوه آبیاری نهال تازه کاشته شده، مهم است؟🌱

همه درختان، آب را از ریشه خود جذب می‌کنند. وقتی برای زیباسازی حیاط منزل نهال می‌خرید و یا قصد سودآوری از کشت نهال در باغ و زمین خود را دارید، به ریشه نهال‌ها دقت کنید. اغلب آن‌ها ریشه‌هایی کوتاه، تازه درآمده و کم جان و بعضا آسیب دیده دارند. نحوه آبیاری نهال تازه کاشته شده؛ اگر منظم برنامه‌ ریزی شود، فرآیند بازسازی ریشه‌ ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و اصطلاحا پای نهال در زمین سفت می‌شود.

🌱نهال تازه کاشته شده را باید چند وقت به چند وقت آبیاری کرد؟🌱

نسخه‌ای که می‌توان برای آبیاری نهال میوه، و به طور کلی، تمامی نهال‌های تازه غرس شده پیچید، این است که در هفته اول غرس نهال، هر روز بسیار کم آن‌ها را آبیاری کنید. می‌توانید این مطلب را در قالب جدول تنظیم کنید تا راهنمای نحوه آبیاری نهال تازه کاشته شده، برای شما باشد.
در هفته دوم میزان آبیاری را به دو بار در هفته برسانید و این سبک را برای یک ماه بعد هم ادامه دهید. البته اگر در شهرهای پر باران زیست می‌کنید، مهم است که در حد فاصل دو آبیاری شما، بارندگی به قدری نبوده باشد که ریشه‌ها را سیراب کند. البته نوع نهال مورد نظر هم مهم می باشد. برای مثال نهالی همانند نهال بادام به نسبت نهال گردو اب کمتری نیاز دارد.

🌱در هنگام آبیاری نهال تازه کشت شده توجه به چه مواردی الزامی است؟🌱

🌱🌱اگر می‌خواهید یک باغدار موفق باشید یا نهالی که در حیاط خانه کاشته‌ اید، خیلی زود به ثمر بنشیند و بار دهد، اطلاعات خود را بالا ببرید تا به صورت حرفه‌ای به گیاه خود رسیدگی کنید.

🌱🌱این عملیات را به بعد از ظهر و بعد از کاهش گرمای روز موکول کنید؛ چراکه در این صورت مطمئن هستید که آب بلافاصله تبخیر نمی‌شود و ریشه‌ها فرصت کافی برای جذب رطوبت را پیدا می‌کنند.

🌱نحوه آبیاری در سال اول کشت نهال 🌱

پس از یک ماه و نیم و در حدود پنج هفتگی نهال شما، آبیاری را باید به هر هفت تا 14 روز کاهش دهید. این روند معمولا تا چند سال اول کاربردی خواهد بود.
قاعده کلی که باید به ذهن بسپارید و مانند یک باغدار حرفه‌ای به آن عمل کنید، این است که باید به تأمین آب برای نهالی که تازه کاشته شده است ادامه دهید تا ریشه‌های آن رشد کنند و در دل خاک مستحکم شوند.

🌱چه هنگامی نهال به آب بیشتری نیاز دارد؟🌱

هرچه نهال در زمان کشت بزرگ‌تر باشد، مدت بیشتری طول می‌کشد تا سیستم ریشه ایجاد شود و هر آبیاری نهال میوه، به آب بیشتری نیاز دارد.
نهالی که در هنگام غرس، قطر 2.5 سانتی متری دارد، باید به مدت یک سال و نیم در هر آبیاری 5/5 لیتر آب دریافت کند. با در نظر گرفتن این موارد، به شیوه اصولی از نهال‌های خود مراقبت می‌کنید.

🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱

🌱بهترین راه برای تعیین زمان نیاز نهال‌ها به آبیاری 🌱

🌱🌱بهترین راه برای تعیین زمان نیاز نهال تازه کشت شده به آب، بررسی خاک است.

🌱🌱در صورت عدم وجود باران یا رطوبت، خاک را با ماله باغبانی تا عمق دو اینچ بررسی کنید.

🌱🌱اگر با لمس به این نتیجه رسیدید که خاک خشک است، قطعا نهال شما تشنه است و آبیاری نهال میوه خود را در اسرع وقت انجام دهید.

🌱🌱اگر نتیجه بررسی با ماله باغبانی حکم به مرطوب بودن خاک داد، نهال شما در حال ریشه دواندن و استقرار است و همه چیز اصولی در حال پیش رفتن است.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.