بهزی

جست و جو در بهزی...

انواع طـرح هـای مختـلف حفـاظ پنجـره

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع طـرح هـای مختـلف حفـاظ پنجـره

*️⃣ طرح مدرن *️⃣

یکی از انواع حفاظ‌های پنجره، نوع مدرن است که هم قیمت مناسبی دارد و هم طرح‌های آن موردپسند خیلی‌ها قرار می‌گیرد. در نتیجه می‌توان گفت که نوع مدرن، یکی از انواع پرفروش حفاظ‌های مدرن است. نوع مدرن حفاظ‌ها، تقاضای بسیار بالایی در بازار دارد. برای ساخت این مدل از حفاظ‌ها، معمولاً از پروفیل‌هایی استفاده می‌شود که ابعاد مختلفی داشته و همچنین به حالت‌های افقی و عمودی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

حفاظ پنجره‏ های مدرن، از نظر قیمتی نسبت به سایر مدل‌ها، کم­ترین قیمت را داشته و می‌تواند تمامی سلیقه‌ها را در بر بگیرد. در حفاظ نوع مدرن، از جوش به‌جای پیچ‌ومهره استفاده می‌شود. در نتیجه میزان استحکام آن بسیار بالا رفته و می‌تواند کار ورود غیرمجاز به منزل را بسیار سخت کند.

حفاظ پنجره طرح مدرن علاوه بر امنیت، زیبایی و جذابیت خاصی را به ساختمان می بخشد و با توجه به ساخت و ساز ویلاهای شیک و مدرن، این مدل نرده پنجره بهترین انتخاب می باشد که ساختمان را متمایز از ساختمان های دیگر می کند و دیگر شما یک حفاظ تکراری که بیشتر جاها نصب است را نمی بینید.

*️⃣حفاظ متحرک*️⃣

حفاظ‌ های پنجره ساختمان دیگر از حالت سادگی درآمده و امروزه مدل‌های بسیار متفاوتی تولید شده‌اند. حفاظ پنجره مدرن هم یکی از این مدل‌ها است که بسیار هم جالب است. برخلاف سایر مدل‌هایی که معرفی کردیم، این مدل از حفاظ‌ها، به‌صورت متحرک هستند. این مدل حفاظ‌ها بیش­تر برای پنجره‌های بزرگ مورداستفاده قرار می‌گیرند. همچنین مزیت‌های بسیار خوبی هم دارند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به امکان بازشدن آن‌ها اشاره کرد. وقتی که ساکنین در منزل هستند، می‌توان حفاظ متحرک را باز کرد.

لازم به ذکر است که حفاظ‌های متحرک به‌صورت کشویی هم تولید می‌شوند. بستگی به ابعاد پنجره و همچنین سلیقه، می‌توان هر یک از این مدل‌ها را نصب کرد. حفاظ‌های کشویی کار را بسیار راحت کرده و می‌توان آن‌ها را به‌راحتی باز یا بسته کرد. مزیتی که نسبت به سایر حفاظ‌های معمولی دارند، همین قابلیت باز و بسته‌شدن است. لازم به ذکر است که این حفاظ‌ها با استفاده از قفل کتابی، قفل می‌شوند که امنیت بسیار بالایی دارند.

حفاظ متحرک یا حفاظ پنجره تاشو کاربردهای فراوانی دارد مثلا شما می توانید در ورودی ساختمان آن را نصب کنید. اگر امکان نصب حفاظ بر روی پنجره یا نمای ساختمان را نداشته باشید، این نوع از حفاظ امنیت مناسبی را برای ساختمان شما به ارمغان خواهد آورد.

*️⃣حفاظ پنجره متحرک با قابلیت جداشدن*️⃣

این مدل حفاظ پنجره، بیش­تر مناسب مغازه‌داران است. چون در طول ساعت کاری، مانع از دیده‌شدن، ویترین آن‌ها می‌شود. در نتیجه لازم است که در بعضی مواقع، آن را به طور کامل جدا کنند؛ بنابراین می‌توان گفت که بعضی از مدل‌ها هستند که به این صورت ساخته می‌شوند و بیش­تر مناسب مغازه‌داران هستند. علاوه بر مغازه‌داران، کسانی هم که ویلای دور از شهر داشته باشند، این مدل حفاظ‌ها را سفارش می‌دهند تا بتوانند امنیت ویلاهای خود را تأمین کنند.

*️⃣حفاظ ثابت*️⃣

حفاظ های ثابت، طرح های ساده و محدود تری دارند اما ساخت و نصب راحت تری نیز داشته و در مورد امنیت نیز سالهاست امتحان خود را پس داده اند. علاوه بر موارد فوق، برای پنجره های خاص و ویلایی نیز امکان طراحی و نصب حفاظ پنجره وجود دارد.

*️⃣حفاظ فرفورژه*️⃣

یکی دیگر از مدل‌های حفاظ پنجره، حفاظ فرفورژه است. این مدل حفاظ با نام گل نرده هم شناخته می‌شود و طرفداران بسیار زیادی هم دارد. البته در حال حاضر طرح‌های بسیار متنوعی برای این مدل حفاظ ارائه شده‌اند و می‌توانید مدل دلخواه خود را انتخاب کنید. طرح این حفاظ‌ها برخلاف حفاظ‌های مدرن، از حال سادگی درآمده و کمی متنوع هستند. بااین‌وجود قیمت بسیار مناسبی هم دارند و هرکسی می‌تواند برای پنجره‌های منزل خود آن‌ها را تهیه کند.

این مدل حفاظ‌ ها هم از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند به‌خوبی امنیت پنجره‌ها را تأمین نمایند. درضمن طول عمر بسیار بالایی هم دارند و تا سال‌ها می‌توانند نگهبان پنجره‌های خانه شما باشند. یکی از ویژگی‌هایی که در این مدل حفاظ‌ها دیده می‌شود، این است که می‌توان آن‌ها را رنگ‌کاری کرد. برای حفاظ‌های فرفورژه، بیش­تر از رنگ‌های طوسی، مسی یا طلایی استفاده می‌شود.

با اینکه این مدل از حفاظ ممکن است شبیه به حفاظ مدرن به نظر برسد اما جنس و طرح های خاص آن وجه تمایز مناسبی یوجود می آورد. از فرفورژه در نرده راه پله ها یا حفاظ دیوار هم استفاده می شود زیرا قیمت و امنیت مناسبی دارد.

*️⃣حفاظ پنجره مربعی*️⃣

یکی از حفاظ های بسیار پر کاربرد حفاظ پنجره مربعی می باشد . این حفاظ با توجه به متریالی که در آن به کار رفته است ، مقاومت خوبی دارد و امنیت آن بسیار قابل توجه است و کاربرد های آن در منازل و اداره ها و بسیاری از مکان های دیگر که امنیت مهم است مورد استفاده قرار می گیرد .

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.