بهزی

جست و جو در بهزی...

انواع بیل‌ مکانیکی و کاربرد آن ها

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع بیل‌ مکانیکی و کاربرد آن ها
انواع ماشین ‌های بیل مکانیکی در پروژه‌های عمرانی و راهسازی بسیار کاربرد دارند. این ماشین‌آلات حاوی بازوی مفصلی، باکت و کابین گردان در قسمت فوقانی همراه با زنجیر یا چرخ لاستیکی می‌باشند. می‌توان گفت که این نمونه از بیل‌های مکانیکی از مدل‌های پیشرفته و بروز بیل‌های بخار گذشته می‌باشد. از امتیازاتی که این قبیل از ماشین‌آلات دارند می‌توان به نصب چکش، مته، قیچی فلز بر، گراپ، چنگک، سنگ جت، گراپ، نصب چکش هیدرولیکی یا پنوماتیک یا ادوات اشاره کرد.
بیل مکانیکی
استفاده از دکل بیل به‌ جای باکت بر روی بیل مکانیکی این امکان را ایجاد می‌کند که سطوح و حجم سنگ یا بتن را با توجه به دلایلی نمی‌توان با مواد منفجره یا کمپرسور از بین برد. با استفاده از این دو دستگاه یعنی بیل و چکش می‌توان سطح مورد نظر را تخریب کرد. با توجه به حجم کم باکت و هزینه‌های بالای نگهداری، برای خاک‌های نرم و با حجم زیاد لودر بسیار مقرون به صرفه است اما با توجه به اینکه برای پروژه‌های شهری قابل‌ اطمینان نیست و این مسئله منجر به برتری بیل‌های مکانیکی نسبت به سایر تجهیزات دیگر شده است.

کاربرد انواع بیل‌ مکانیکی

کاربرد انواع بیل‌ مکانیکی عبارت است از: 🚜 حمل مواد 🚜 خاک‌برداری 🚜 تخریب 🚜 معدنکاری 🚜 لایروبی رودخانه 🚜 هموار کردن زمین 🚜 گودبرداری برای ساخت‌وساز 🚜 حفر کانال، زیرسازی و گودال 🚜 برش با استفاده از ادوات هیدرولیکی

انواع بیل‌های مکانیکی از لحاظ چرخ

مدل‌های مختلفی از بیل‌های مکانیکی در بازار موجود است اعم از: 1️⃣ بیل‌های مکانیکی چرخ لاستیکی 2️⃣ بیل‌های مکانیکی چرخ زنجیره‌ای هر دوی این ماشین‌آلات متناسب با نوع و کاربردی که دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند به عنوان مثال محیط‌های کوهستانی، شهری، بیابانی و غیره می‌باشد.

انواع بیل‌های مکانیکی و کاربرد آن

بیل‌های مکانیکی با جام معکوس ⬅️ از این نوع بیل برای حفاری ترانشه، خاکبرداری و پی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. برای حفاری آسان از بیل با جام پهن و برای حفاری در زمین‌های سخت از جام‌هایی با عرض کم استفاده می‌شود. داگ لاین یا بیل کششی ⬅️ بیشترین کاربرد بیل‌های کششی برای انجام فعالیت‌های مختلف در سطوح بسیار بالاتر و بسیار پایین‌تر از سطح اتکا خود قرار می‌گیرند. برای زمین‌های متفاوت از این نوع بیل‌های مکانیکی استفاده می‌شود.از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت‌های بیل‌های کششی سرعت و کارایی بالای آن است. همچنین در بیشتر موارد عرض جام از ظرفیت آن مهم‌تر است. گستردگی جام نیز با توجه به عرض و عمق آن بیشتر است. بیل مکانیکی با سیستم کابلی ⬅️ بر روی چرخ‌ها سوار می‌شود و در قسمت انتهای جلوی آن بیل متصل شده است. این نوع بیل‌های مکانیکی در دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بیل‌های مکانیکی با جام جلو ⬅️ در این نوع از ماشین‌آلات موقعیت جام آن‌ها تا حدودی شبیه به جام لودرها می‌باشد. بیل‌های مکانیکی نسبت به لودر عملکرد پایین‌تری دارند؛ لذا با توجه به اینکه لودرها محدودیت ارتفاع ندارند. این ماشین‌آلات برای اینکه بار خود را تخلیه کنند نیاز دارند تا دریچه زیر جام آن باز شود و بار آن تخلیه گردد. بیل مکانیکی منقاری یا چنگک ⬅️ انتقال و جابجایی مواد کنده شده و نرم مانند زغال‌سنگ، سنگ‌های شکسته، ماسه و شن و سایر موارد دیگر. انجام فرایند لایه روبی در کانال‌ها، موج‌شکن‌ها و غیره. انجام عملیات حفاری به شکل قائم در اعماق مختلف نظیر گودال شمع‌ها، پرده‌های آب‌بند، دیوارهای حائل و غیره. حمل بار و بلند کردن به شکل قائم از یک نقطه به نقطه دیگر مانند تخلیه بار در داخل قیف و کیسون‌ها
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.