بهزی

جست و جو در بهزی...

آهن ربا شبکه ای (شبکه مغناطیسی)

زمان مطالعه 1 دقیقه

آهن ربا شبکه ای (شبکه مغناطیسی)
آهن ربا شبکه ای (شبکه مغناطیسی) ساخته شده از آهن ربا تسمه و واشر آهنی که در کنار هم تشکیل شبکه مغناطیسی داده و ضایعات آهن (میخ ، پیچ و …) را گرفته و مانع ورود آن به داخل دستگاه تزریق پلاستیک می شود.

همچنین این آهن ربا به دو صورت تسمه ای و واشری ساخته می شود که در نوع واشری آن می توان مواد عبوری بزرگتری را عبور داد و در نوع تسمه ای آن مواد ریزتری عبور داده می شود از این آهن ربا علاوه بر داخل قیف دستگاه تزریق پلاستیک به عنوان الک (آبکش) مغناطیسی در صنعت (چای، شکر و …) هم استفاده می شود.

صنعت تزریق پلاستیک (تولید) از قطعات و ابزارهای مختلفی استفاده می شود.به طور کلی برای تولید قطعات پلاستیکی می توان از دو نوع مواد اولیه استفاده کرد، مواد دسته اول و مواد دسته دوم. استفاده از مواد دسته دوم در واقع ضایعات پلاستیک می باشد که آسیاب شده است ، استفاده از این مواد می تواند هزینه کمتری در بر داشته باشد اما می تواند مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد. احتمال وجود ذرات فلزی یا آهن درون ذرات بسیار بالاست و از طرفی قرار گیری این ذرات درون دستگاه ذوب می تواند سبب خرابی دستگاه ذوب شود.برای جلوگیری از ورود این ذرات از آهنربا استفاده می شود. این ابزار در قسمت پایانی مسیر قرار گرفته و ذرات در درون آن عبور می کند. این ابزار با جذب ذرات فلز، از ورود آن ها به درون دستگاه جلوگیری می کند. این نوع آهنربا معمولا دارای ساختار شبکه ای می باشد تا ذرات از درون آن شبکه های آن عبور کند و بتواند تمامی ذرات را جذب کند.

ساختار شبکه مغناطیسی

شبکه های مغناطیسی با کنار هم جای گرفتن میله های مغناطیسی و ایجاد یک مدار مغناطیسی قوی، ایجاد می شوند. برای آن که این میله های در کنار یکدیگر به صورت کامل محکم جای گرفته و بدون مشکل عمل کنند، از فلز نازک از جنس استیل ضدزنگ استفاده می شود. به این شکل می توان از این شبکه ها در هر موقعیتی به راحتی استفده کرد و نگرانی بابت مجاورت با رطوبت نخواهیم داشت. از این روی از شبکه های مغناطیسی در صنایع غذایی، پلاستیکی، کاشی و سرامیک و مانند آن ها، با کیفیت بالا استفاده می شود.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.