بهزی

جست و جو در بهزی...

راهنمای خرید لوازم خانگی

زمان مطالعه 1 دقیقه

راهنمای خرید لوازم خانگی

قبل از خرید به چه نکاتی توجه کنیم؟

بهتر است قبل از هر چیز یک لیست از لوازم مورد نیاز خود تهیه کنید. ممکن است برخی وسایل مانند یخچال در خانه شما ضروری باشند اما برخی لوازم دیگر مانند دستگاه قهوه‌ساز اصلا به درد شما نخورند. تهیه فهرست لوازم ضروری به شما کمک می‌کند تا از خرید چیزهایی که واقعا احتیاج ندارید اما فروشنده‌ها و تبلیغات به شما پیشنهاد می‌کنند اجتناب کنید. برای تهیه فهرست به نیازها، علایق، متراژ خانه و بودجه‌ای که در اختیار دارید توجه کنید. اگر خانه کوچکی دارید شلوغ کردن آن با وسایل زیاد فقط دردسر شما را بیشتر می‌کند. بعد از تهیه فهرست و هنگام خرید هم به اندازه خانه خود توجه کنید. مثلا اختلاف کیفیت تلویزیون‌های بزرگ فقط در سالن‌های بزرگ مشهود است. استفاده از یک تلویزیون بزرگ در یک سالن کوچک تنها هزینه شما را بیشتر و جای شما را تنگ‌تر می‌کند.

راهنمای خرید لوازم خانگی اصلی آشپزخانه

سه مورد یخچال‌فریزر، گاز و سینک مهم‌ترین وسایل در هر آشپزخانه هستند. سینک و شیرآلات معمولا موقع خرید یا اجاره خانه در آشپزخانه وجود دارند. اما یخچال و گاز از وسایلی هستند که باید بعدا به آشپزخانه اضافه کنیم. این روزها برندهای ایرانی در تولید لوازم آشپزخانه پیشرفت بسیاری داشته‌اند. فارغ از کشور تولیدکننده و برند یخچال قبل از خرید به فضایی که در اختیار دارید توجه کنید. معمولا موقع نصب کابینت‌ها در آشپزخانه فضایی برای یخچال در نظر گرفته می‌شود. مراقب باشید یخچال فریزری بگیرید که از فضایی که دارید بزرگ‌تر نباشد، وگرنه شاید مجبور باشید با یک کابینت‌ساز تماس بگیرید. معمولا یخچال‌های بزرگ‌تر مصرف بیشتری دارند. و یخچال‌هایی که جا برای ریختن آب دارند کم‌مصرف‌تر هستند. بهتر است یخچالی را انتخاب کنید که قفسه‌های آن کشویی باشند و قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشند. در این صورت برای جا دادن ظروف بزرگ‌تر به مشکلی برخورد نمی‌کنید. موقع خرید اجاق گاز هم اندازه حرف اول را می‌زند. اجاق‌گازهای بدون فر و ساده قیمت مناسب‌تری دارند و هرچه امکانات آن بیشتر باشد قیمت بالاتری خواهد داشت. سیستم‌های اشتعال اجاق گاز از دو نوع پیلوت‌دار یا الکتریکی هستند. انواع الکتریکی جدیدتر هستند و مصرف کم‌تری دارند. اگر اجاق گاز بدون فر انتخاب کردید ممکن است بخواهید از یک فر و یا ماکروویو جداگانه استفاده کنید. ماکروویوها به سه دسته رومیزی، بالا اجاقی و توکار تقسیم می‌شوند که می‌توانید با توجه به فضایی که در آشپزخانه در اختیار دارید از بین آنها انتخاب کنید. موقع خرید ماکروویو به اندازه، توان مصرفی و برنامه‌های پخت آن توجه کنید. امکاناتی مانند کانوکشن و اینورتر در ماکروویوهای جدید وجود دارد که به کیفیت بهتر پخت‌وپز کمک می‌کند.

راهنمای خرید لوازم خانگی؛ نکات کلی:

_توجه به متراژ خانه: معمولا در خانه‌های کوچک لوازم کوچک‌تر بیشتر مفید و موثر خواهند بود. _حذف آپشن‌های غیرکاربردی: برای مثال در دستگاه‌های تصفیه هوا وجود اپلیکیشن برای تنظیم از راه دور یک آپشن گران و غیرضروری است که در عملکرد اصلی دستگاه تاثیری ندارد. _توجه به نیازهای اصلی: برخی وسایل در نگاه اول بسیار جذاب هستند اما در نهایت کاربردی نخواهند داشت. _توجه به مصرف انرژی: معمولا میزان مصرف انرژی وسایل برقی با برچسب‌هایی بر روی آنها مشخص شده است. _توجه به خدمات پس از فروش: برخی برندها در ایران خدمات پس از فروش ارائه نمی‌کنند. همچنین در لوازم برقی اگر از مدل‌های قدیمی استفاده کنیم ممکن است بعدا در پیدا کردن قطعات آن به مشکل بر بخوریم.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.