بهزی

کانکس ویلایی بخریم یا ویلا بسازیم؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

کانکس ویلایی بخریم یا ویلا بسازیم؟

یکی از سوالهایی که ذهن بسیاری از مردم را مشغول کرده است این است که خرید کانکس ویلایی به صرفه تر از ساخت ویلا است یا خیر؟ درواقع پاسخ این سوال بستگی به اولویت های ما دارد، گاهی مد نظرمان است که یک سازه سبک با قابلیت جابجایی در کوتاهترین زمان ممکن در باغ یا باغچه خود قرار دهیم و زمان برایمان حائز اهمیت است بنابراین با خرید کانکس ویلایی در سریعترین زمان به هدف مورد نظر خود میرسیم. در زمان هایی که شخص زمان زیادی برای ساخت ویلا و تهیه مصالح ساختمانی سنتی دارد روش ساخت سنتی را انتخاب می کند که خرید کانکس ویلایی دارای مزیت هایی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

مزایای کانکس ویلایی نسبت به ساخت ساختمان با مصالح ساختمانی

ساخت و آماده سازی و نصب و راه اندازی سریع

قابلیت حمل و جابجایی

مقاومت بالا در برابر زلزله

قابلیت ترمیم و بازسازی

تنوع در متریال مصرفی

تنوع در نوع ساخت به صورت یک یا چند قلو و حتی چند طبقه

امکان ساخت سازه ای کاملا سفارشی و اختصاصی

کم هزینه و مقرون به صرفه نسبت به ساخت یا اجاره ساختمان ها

امکان تغییر کاربری و همچنین اجاره و کسب درآمد

عدم محدودیت در انتخاب نوع متریال

تفاوت کانکس اداری با کانکس ویلایی در چیست؟

اولین تفاوت کانکس اداری با کانکس ویلایی در کاربری آن هاست. کاربری کانکس ویلایی و کانکس اداری متفاوت می باشد. کانکس ویلایی برای سکونت موقت یا دائم در باغ و ییلاق ها و کانکس اداری به عنوان دفتر کار جهت برطرف کردن نیاز سازمان ها، ادارات و یا مشاغلی که نیاز به جابجایی دارند مورد استفاده قرار میگیرند. کانکس ویلایی در مواردی مانند خانه سرایداری، خانه باغ، استراحتگاه ییلاقی کاربری دارد. به بیان ساده تر می توان گفت کانکس ویلایی نوعی کانکس مسکونی با ظاهری شیک تر است.

کانکس اداری با نام هایی چون کانکس شرکتی، کانکس سازمانی، کانکس مدیریتی و کانکس دفتر کار شناخته می شود و بیشتر برای دفتر کار، دفتر مدیریت پروژه ساختمانی، دفتر مشاوران مهندسی، دفتر جلسات استفاده می شود.

دومین تفاوت کانکس اداری و کانکس ویلایی در تجهیزات به کار رفته و امکانات آنها می باشد. بدین صورت که در کانکس ویلایی کلیه امکانات رفاهی مانند یک واحد مسکونی در نظر گرفته می شود. امکاناتی مانند: سیستم سرمایش و گرمایش، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام، اتاق خواب، کمددیواری، انباری، نورپردازی سقف، حفاظ پنجره، طراحی بالکن یا تراس، طراحی خاص سقف و ...

کانکس اداری نیز مطابق با نیاز و سلیقه مشتری دارای یک یا چندین اتاق بسته به نوع نیاز سازمان ها، ادارات و یا مشاغلی که نیاز به جابجایی دارد و معمولا از جنس پانل یا گالوانیزه با دیوارپوش PVC ساخته می شود. کانکس اداری یک محیط اداری سالنی بدون امکاناتی از قبیل اتاق خواب و حمام می باشد. کانکس اداری همچنین می تواند یک سالن با امکان چیدمان یک ست اداری باشد که در صورت نیاز کارفرما میتوان برای آن یک آبدارخانه کوجک با یک سرویس بهداشتی در نظر گرفت.

سومین تفاوت کانکس اداری با کانکس ویلایی در قابلیت جابجایی آن ها می باشد. به دلیل اینکه کانکس اداری برای پروژه هایی که نیاز به دفتر کار در نزدیک ترین لوکیشن را دارند مورد استفاده قرار میگیرد و به خوبی قابلیت جابجایی دارد، اما در مورد کانکس ویلایی اکثر اوقات انتخاب مشتری ها کانکس ویلایی ثابت می باشد ولی در صورت درخواست مشتری کانکس ویلایی متحرک نیز قابل اجرا می باشد.

چهارمین تفاوت کانکس اداری و ویلایی، تفاوت در ابعاد و اندازه کانکس ویلایی می باشد که اغلب برای ساخت کانکس ویلایی متراژ بالا در نظر گرفته می شود، اما متراژ کانکس اداری معمولا کوچک می باشد زیرا این نوع کانکس اکثرا جهت استفاده پرسنل کارگاه های پروژه های سدسازی و برج سازی که نیاز است افراد مدت زمان طولانی در محل کار حضور داشته باشند استفاده می شود و رایج ترین ابعاد کانکس اداری طول 12 متر می باشد.

هنگام تولید کانکس ویلایی زمانی که ابعاد بسیار بزرگ می باشد شرکت اسکان سپهر کانکس را به صورت چند قلو در کارگاه ساخته و به محل قرار گیری کانکس ویلایی منتقل می کند و در آنجا مونتاژ می نماید و نهایتا کانکس ویلایی بسیار شیک و زیبایی تحویل مشتری خواهد شد...

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.