بهزی

بهترین روتختی با پارچه مخمل

زمان مطالعه 1 دقیقه

بهترین روتختی با پارچه مخمل

روتختی با پارچه مخمل از به روز ترین روتختی ا می باشد که طرفداران زیادی بین مردم و به خصوص عروس خانم ها دارد. امروز با گسترش تخت خواب ها و استفاده بسیار زیاد آن ها باعث شده است که مدل های مختلفی از رو تختی هایی با پارچه مخمل ساده روانه بازار شوند. در زمان های قدیم که استفاده از تخت ها مرسوم نبود اکثر مردم از لحاف و تشک هایی که اغلب خودشان به صورت دست آن ها را تهیه می کردند، استفاده می شد اما استفاده از تخت خواب ها باعث شد که رو تختی ها نیز عضو جدا نشدنی از کالاهای خواب باشند. امروزه تولید رو تختی ها آنچنان گسترش پیدا کرده است که شما می توانید از مدل های مختلف آن را برای هر نوع جنسیت و سلیقه ای انتخاب و استفاده کنید.

مدل روتختی مخمل ساده

از جمله مدل های پارچه های محبوب برای روتختی های ساده می توان به پارچه مخمل اشاره کرد. این پارچه از سالیان بسیار زیادی که در طراحی و دیزاین انواع وسایل خانه استفاده می شود. این پارچه انواع مختلفی دارد و در تولید آن می توان از الیاف طبیعی نظیر پنبه، ابریشم و پشم استفاده کرد و یا می توان الیاف مصنوعی را جایگزین آن کرد. در گذشته برای تولید یک پارچه مخمل عموما از از ابریشم استفاده می شد اما با پیشرفت بشریت الیاف مصنوعی جایگزین ابریشم شده اند. زیرا استفاده از ابریشم در تولید این پارچه می تواند هزینه بسیار زیادی داشته باشد از همین رو در گذشته این پارچه بیشتر در اختیار افراد ثروتمند جامعه قرار می گرفت.

روتختی با پارچه مخمل ساده

معمولا استفاده از رو تختی با پارچه مخمل ساده اشاره به جنس آن ندارد بلکه نشانگر ساختار قرار گرفتن الیاف این پارچه در کنار یکدیگر می باشد.

پارچه های مخمل از توده ای متراکم از الیاف تشکیل می شوند که می توان آن ها را به قسمت های مساوی تقسیم کرد. این پارچه سطحی نرم و لطیف دارد. در گذشته استفاده از این پارچه در اروپا بسیار رواج داشته است هر چند که تاریخ استفاده از آن به کشورهایی نظیر ایران، عراق و مصر می رسد.

قیمت روتختی مخمل ساده

پارچه های رو تختی مخمل ساده به دلیل جنس نرم و براقی که دارند به راحتی قابل تشخیص هستند و به دلیل الیاف مختلفی که در آن ها به کار می رود می تواند قیمت متفاوتی داشته باشد. همانطور که اشاره کردیم در گذشته به دلیل تولید این پارچه با ابریشم باعث شده بود قیمت بسیار بالایی داشته باشد اما با پیدایش دستگاه های بافندگی و جایگزین شدن الیاف مصنوعی به جای ابریشم باعث شده است که این پارچه در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

روتختی مخمل ساده

استفاده از پارچه های مخمل ساده در تولید منسوجات از جمله کالاهای خواب نظیر روتختی بسیار رواج پیدا کرده است دلیل این موضوع این است که این پارچه بسیار نرم و لطیف می باشد و از لحاظ ظاهری از زیبایی بسیار زیادی برخوردار است. در گذشته به دلیل این که این پارچه به صورت دست دوز تهیه می شد فرآیند تولید آن بسیار زمان بر بود و به کندی پیش می رفت. اما پیشرفت تکنولوژی سبب شد که برای بافتن انواع پارچه های مختلف از دستگاه ها بافندگی و پیشرفته ترین تجهیزات استفاده شود. دستگاه های تولید کننده پارچه مخمل عموما به دستگاه های دوتایی مشهور هستند این دستگاه ها توانایی چرخاندن همزمان دولایه پارچه را دارد و پس از آن پارچه ها را به صورت رولی می پیچد. پارچه های مخمل در طیف رنگی بسیار زیادی تولید می شوند. این پارچه ها پس از آماده سازی در طی یک پروسه رنگ آمیزی می شوند و سپس به دست مصرف کننده نهایی می رسند.

پارچه روتختی مخمل

با پیشرفت بشریت و تکنولوژی تولید پارچه های روتختی مخمل انواع مختلفی پیدا کردند که می توان به مخمل پان، مخمل کوبیده، مخمل برجسته و... اشاره کرد. پارچه مخمل کوبیده همانطور که از نامش هم مشخص است طی فرآیندی کوبیده می شود که این حالت با چرخاندن پرزهای آن یا چلاندن پارچه در حالت خیس ایجاد می شود. این پارچه به صورت طرحدار و یا ساده تولید می شود و ظاهری براق دارد. برای تولید یک مخمل طرح برجسته از نوعی تمبرهای حرارتی استفاده می کنند با فشردن این تمبرها بر روی پارچه طرح مورد نظر ایجاد می شود.

روتختی چهل تکه با پارچه مخمل

یک روتختی از اجزای مختلفی تشکیل می شود و تعداد متفاوتی دارد به عنوان مثال روتختی های چهل تیکه ای که با پارچه مخمل تولید می شوند. اجزای روتختی ها عبارت اند از: ملحفه تشک، کاور لحاف، روبالشتی، لحاف، ملحفه رو انداز و روکوسنی. از ملحفه های رو انداز معمولا در فصول گرم سال که امکان استفاده از لحاف نیس استفاده می شود این رواندازها تماما دور دوزی شده اند و برخی از آن ها طرح دار نیز هستند.

روتختی چهل تکه مخمل

معمولا روتختی های چهل تکه از جنس مخمل دارای اجزای بیشتری هستند که ممکن است حتی برخی از آن ها مورد استفاده نیز قرار نگیرند. رو بالشتی یکی از اجزای مهم هر سرویس خوابی می باشد که عموما یک یا چند عدد از این محصول داخل هر سرویس خوابی قرار می گیرد. شما باید در خرید آن ها دقت کافی را داشته باشید، زیرا روبالشتی ها به دلیل قرار گرفتن سر به مدت زیاد بر روی آن ها بیشتر شسته می شود از همین رو باید از جنس خوبی برخوردار باشند تا به راحتی خراب نشوند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.