بهزی

فلاپ جرثقیل چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

فلاپ جرثقیل چیست؟

فلاپ جرثقیل چیست؟

فلاپ جرثقیل نام قطعه ای است که در امتداد دکل اصلی جرثقیل های سنگین نصب می شود که باعث افزایش توان باربرداری در ارتفاع و فاصله های زیاد در جرثقیل می شود.

فلاپ چگونه ساخته می شود؟

فلاپ از اتصال لوله های ضخیم و آلیاژی ساخته می شود. وزن فلاپ از وزن تلسکوپ های جرثقیل خیلی کمتر است و همین دلیل باعث افزایش توان باربرداری در جرثقیل می شود.

باید به این نکته توجه داشت که فلاپ جرثقیل با جیب جرثقیل متفاوت است.

قطعات تشکیل دهنده فلاپ

۱) سکشن های اصلی که معمولا طول آنها ۳، ۶، ۹ و ۱۲ متر می باشد که این قطعات اصلی ترین قسمت فلاپ جرثقیل می باشند.

۲) سر فلاپ که به آخرین قطعه از سکشن های اصلی گفته می شود و نوک فلاپ جرثقیل می باشد که قرقره ها به سر فلاپ متصل می باشد.

۳) ته فلاپ که به اولین قطعه از سکشن های اصلی گفته می شود و لازم به ذکر است این قطعه با توجه به اینکه باید بیشترین فشار را تحمل کند قوی ترین و سنگین ترین قسمت فلاپ می باشد.

۴) تاج فلاپ به پایه ای که برروی ته فلاپ نصب شده است و وظیفه گرفتن ماهاری (سیم های اتصال) از نوک فلاپ به انتهای دکل را دارد می گویند که در جرثقیل های مختلف این تاج ممکن است از یک یا دو پایه تشکیل شود.

۵) ماهاری فلاپ به سیم بکسل های بسیار ضخیم که وضیفه اتصال نوک فلاپ به انتهای دکل را دارد می گویند.

نکات مهم در زمان نصب فلاپ

۱) فرآیند نصب فلاپ فرآیند بسیار سخت و زمان بری می باشد.

۲) در صورت عدم توجه به نکات ایمنی در زمان نصب فلاپ احتمال بروز حوادث جبران ناپذیر وجود دارد پس در زمان نصب فلاپ در وحله اول از محل نصب فاصله لازم را بگیرید که هم خطری متوجه خودتان نباشد و هم در فرآیند نصب فلاپ توسط پرسنل جرثقیل خللی ایجاد نشود و در وحله دوم توجه کامل به نکات ایمنی و استفاده از کلاه ایمنی در محل نصب فلاپ بسیار لازم و ضروری می باشد.

۳) نصب فلاپ جرثقیل بسته به طول فلاپ مورد نیاز به فضای زیادی جهت نصب ایمن احتیاج دارد. (فضای تقریبا ۶۰ متری برای نصب ۵۱ متر فلاپ)
۴) نصب فلاپ جرثقیل های سنگین نیاز به یک جرثقیل سبک دارد تا بتواند قطعات فلاپ را در امتداد هم متصل کرده و سپس بر روی دکل جرثقیل سنگین نصب کند.

تعمیرات و طراحی بوردهای بالا و پایین جرثقیل , تامین قطعات برق و الکترونیک جرثقیل , تعمیرات و بازسازی جرثقیل های سبک و سنگین , تعمیرات کلیه جکهای هیدرولیک و پمپ هیدرولیک و هیدروموتور و بازسازی جرثقیل در محل , اهنگری و تقویت شاسی جرثقیل های پشت کامیونی , تعمیرات موتوری و گیربکس جرثقیل سبک و سنگین , بوردهای بالا و پایین جرثقیل با بهترین کیفیت و ضمانت کارکرد در محیط های نامساعد جوی , نصب مانیتور باربرداری جرثقیل با بهترین کیفیت , نصب بوردهای بالا و پایین جرثقیل با ضمانت کارکرد , سیم کشی و تعمیرات برق و الکترونیک جرثقیل های چرخ لاستیکی و زنجیری ,

راه اندازی و تعمیر پمپ های هیدرلیک و شیربلوک و تعویض جوی استیک برقی , داخل کابین جرثقیل ۶۰ تن , هیدرولیک , شیر کنترل , جرثقیل_سنگین , جرثقیل کاتو , جرثقیل کاتو 120 تن , مانیتور , بورد , فیبرنوری , سیم کشی , رلکورد , جیب تلسکوپی , جیب تاور , فلاپ جرثقیل , اورهال , سکو نفتی , دریای خزر , اورهال جرثقیل , سکو , جرثقیل , پمپ هیدرولیک , مانیتورینگ , طراحی ساخت نصب بورد بالا و پایین جرثقیل , با کیفیت و ضمانت کارکرد , crane , kato , kato120 ton ,

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.