قهوه عالی
خود قهوه طعم و مزه فوق العاده ای دارد و از تنوع بالایی برخوردار است. بنابراین قهوه ای که برخی کافی شاپ ها ارائه می دهند می تواند طعم به یاد ماندنی داشته باشد و باعث و بانی این شود که مشتریان دائمی زیادی به آنجا رجوع پیدا کنند. همچنین نوع دانه های قهوه در تعیین نتیجه نهایی بسیار کمک می کند. تولید قهوه نیز خوب احتیاج به تفت و آسیاب شدن دارد.
دانش مناسب کار کافی شاپ همه اینها باید با دانش مناسب در مورد دم کردن همراه باشد. اکثر افراد منوی کافی شاپ شما را بررسی می کنند تا بدانند آیا از دانه های قهوه مورد علاقه آنها استفاده می کنید یا خیر. با این حال، بد نیست نظر آنها را نیز در مورد قهوه مورد علاقه شان جویا شوید. همچنین صنعت قهوه گاه به گاه تغییر می کند و شما با امتحان موارد جدید می توانید لیست نوشیدنی های مورد علاقه قهوه خود را گسترش دهید.

تجهیزات مناسب
یکی دیگر از ویژگی های کافی شاپ خوب داشتن تجهیزات مناسب است. تهیه یک لاته یا اسپرسوی فوق العاده فقط از دستگاه قهوه ساز امکان پذیر است. اما کافی شاپ های مدرن اهمیت سرمایه گذاری در تجهیزات پیشرفته را به خوبی می دانند. تجهیزات با کیفیت دانه های قهوه را به طور مداوم خرد می کنند تا یک فنجان قهوه نفیس به شما هدیه دهند.
تعامل بالا
تعداد مشتریانی که از کافی شاپ شما بازدید می کنند می تواند به موفقیت یا عدم موفقیت شما کمک کنند. بنابراین سعی کنید که دو عامل را به خوبی رعایت کنید تا بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.


فضا و اتمسفر دلنشین
یکی دیگر از ویژگی های کافی شاپ خوب داشتن فضای جذاب و دلنشین است. کافی شاپ های خوب یک محیط راحت و دلپذیر را برای مشتریان ارائه می دهند. اگر مکان بسیار کثیف و نامرتب باشد، معمولاً مشتری های زیادی به آنجا مراجعه نمی کنند. وقتی نظافت کافی شاپ را جدی نگیرد، مشتری ها به مکان دیگری می روند. بی شک مشتریان ترجیح می دهند در یک مکان لوکس با طراحی های فوق العاده بنشینند و نوشیدنی مورد علاقه خود را سرو کنند. اما اگر می خواهید در کافی شاپ خود صبحانه یا شام را نیز سرو کنید، باید از میزهای بزرگ، صندلی های راحت و نور طبیعی فراوان نیز استفاده کنید.

باریستا ها و خدمات
وجود باریستا های ماهر در خدمه و برای رسیدگی به امور مشتری یک امر ضروری است.کار یک باریستا یا منو دار فقط تهیه قهوه نیست. بلکه می بایست به تمام سوالاتی که مشتری در مورد نوع قهوه یا نوشیدنی دیگر می پرسد پاسخ دهد. برای مثال اگر فردی برای اولین بار در کافی شاپ حضور پیدا می کند، باریستا می بایست در تعیین بهترین قهوه به وی کمک کند. همچنین باریستا می بایست بتواند :
نگرش، خلق و خوی و زبان بدن مشتری را تشخیص دهد و متوجه خواسته او شود. حضور به موقع در هنگام رویارویی و خوش آمدگویی با مشتری را باید یادبگیرد. هنگام مواجهه با مشتری، کار های دیگر خود را کنار بگذارند.