بهزی

آشنایی با سئو پیلار پیج

زمان مطالعه 1 دقیقه

آشنایی با سئو پیلار پیج

سئو پیلار پیج چیست؟

همانطور که می‌دانید سئو همیشه در حال تغییر است و هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که به طور قطع بر آن تسلط دارد. با این حال بر همه عیان است که علی‌رغم بروزرسانی‌های مکرر در الگوریتم موتور جستجوی گوگل، محتوا و لینک سازی نقش حیاتی در سئو دارند. بنابراین برای پیشی گرفتن از رقیبان، شما نیاز به یک استراتژی ویژه به نام سئو پیلار پیج دارید.

سئو پیلار پیج چیست؟

محتوای پیلار یا همان محتوای ستونی یک استراتژی است که طبق آن شما مقالات طولانی و خسته کننده‌تان را به مقالات کوتاه‌تر با تمرکز بالاتر خرد می‌کنید. در واقع محتوای ستونی از یک ساقه اصلی و چند خوشه تشکیل شده است که به این خوشه‌ها کلاستر گفته می‌شود. بگذارید این موضوع را با یک مثال برایتان روشن کنم. فرض کنید شما یک وبسایت فروش محصولات دارید. وبسایت شما حاوی سه پیلارِ مارکتینگ، فروش محصولات و بررسی محصولات خواهد بود. حالا هر کدام از این پیلارها می‌توانند حاوی چند پیلار دیگر باشند. مثلا بخش مقاله یا بررسی محصولات می‌تواند از پیلار‌های کیف، کفش یا لوازم جانبی تشکیل شده باشد. تمامی کفش‌هایی که شما در وبسایت‌تان مورد بررسی قرار می‌دهید ساختار خوشه‌ای یا کلاستر‌های شما خواهند بود که می‌توانید هر کدام از این مقالات را به پیلار اصلی آن یعنی کفش یا حتی به پیلار‌های مرتبط به آن مثلا فروش کفش لینک دهید.

کلاستر یا همان خوشه موضوعی چیست؟

کلاستر مجموعه‌ای از مقالات مرتبط و صفحات وب‌سایت است که حول یک موضوع اصلی متمرکز شده‌اند. ایجاد کلاستر‌ها به شما امکان می‌دهد که به طور عمیق‌تر در یک موضوع اصلی غوطه ور شوید و در عین حال یک معماری بی نقص از کارآمد سایت‌تان ایجاد کنید. ایجاد معماری مستحکم در ساختار وبسایت بسیار مهم است، چرا که به موتور‌های جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را راحت‌تر پیدا کنند که به نوبه خود رتبه سئو شما را در موضوعات مختلفی که انتخاب می‌کنید بهبود می‌بخشد. از آنجایی که وبسایت‌ها راهروهای فیزیکی برای گشت و گذار کاربران ندارند، شما باید این راهروها را به صورت مجازی و با استفاده از لینک‌دهی ایجاد کنید. اما رضایت کاربران یک روی سکه است. در عین حال شما باید گوگل را هم از وبسایت‌تان راضی نگه دارید. به طور خلاصه یک کلاستر حول محور پیلار ساخته می‌شود و با استفاده از یک رابطه دو طرفه، میان آن‌ها لینک می‌دهید. (یعنی اینکه از کلاستر به پیلار و از پیلار به کلاستر).

پیلار پیج یا صفحه ستونی چیست؟

پیلار یک صفحه از وبسایت است که یک نمای کلی از موضوعی خاص ارائه می‌دهد. یک مقاله پیلار باید همه جنبه‌های یک موضوع را به طور کلی پوشش دهد، اما برای جزئیات بیشتر باید به مقالات جداگانه که همان خوشه‌ها هستند پیوند داده شود. پیلارها باید هم گسترده و هم جامع باشند. آنها باید تقریبا هر سؤالی را که کاربر ممکن است در مورد یک موضوع داشته باشند را لمس کنند. اما نباید به سوالات خیلی عمیق پاسخ دهد. پیلارها را به عنوان یک راهنمای “هر چیزی که باید بدانید” یا یک راهنمای “الف تا ی” برای موضوعی بین 5000 تا 10000 کلمه در نظر بگیرید.

انواع سئو پیلار پیج

پیلار پیج‌ها سه نوع هستند. صفحه ستون 10X، صفحه ستون منابع و صفحه ستون موضوعات فرعی. بیایید هر کدام را زیر میکروسکوپ بگیریم.

پیلار پیج 10X

این پیلار یک صفحه وب منحصر به فرد است که همه چیز را در مورد یک موضوع معین رمزگشایی می‌کند و ده برابر بیشتر از سایر صفحات فرعی منبع دارد. این پیلار پیج بیشتر شبیه یک کتاب الکترونیکی قابل دانلود است که شامل منوهای ناوبری داخلی و موارد دیگر است.

سئو پیلار پیج منبع

پیلار پیج منبع جایی است که مجموعه‌ای از پیوندهای داخلی و خارجی را پیدا می‌کنید. در واقع، هدف اصلی این صفحه ارائه لیست کاملی از لینک‌های مرتبط با یک موضوع خاص به بازدیدکنندگان است.

پیلار پیج موضوعات فرعی

یک پیلار پیج از موضوعات فرعی بر مشکلاتی که محصول یا خدمات شما حل می‌کند تمرکز می‌کند. اگر می‌خواهید خود را به عنوان یک متخصص صنعت معرفی کنید، ایجاد یک پیلار پیج از موضوعات فرعی می‌تواند برای شما معجزه کند.

چگونه کلاستر‌ها را شناسایی کنیم؟

شما نمی‌توانید موضوعات کلاسترهای خود را به طور تصادفی انتخاب کنید. این بخش، نیازمند توجه خالص و بی‌نظیر شما اس.، به خصوص اگر تمام چیزی که می‌خواهید دستیابی به رتبه اول گوگل باشد. در ادامه نگاهی به فرآیند شناسایی پیلارهای مناسب با یک موضوع معین خواهیم داشت.

شناسایی مشتری ایده‌آل

مخاطب هدف شما، اولویت اصلی شماست. شما تمام کارها را برای جلب توجه مشتریان انجام می‌دهید تا ترافیک وب را به سایت خود هدایت کنید. بنابراین، برای اینکه بدانید به چه موضوعاتی برای استراتژی سئو پیلار پیج وب‌سایت خود نیاز دارید، باید مخاطبان خود را درک کنید. یکی از راه‌های خوب برای انجام این کار، تجزیه و تحلیل شخصیت خریداران است. باید بدانید که آیا مخاطب شما مشتری نهایی است یا یک بازدید کننده برای کسب اطلاعات بیشتر. هنگامی که این مورد را رمزگشایی کردید، می‌توانید تصمیم بگیرید که مخاطب هدف شما به دنبال چه نوع محتوایی است.

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی

تحقیق درباره کلمات کلیدی بخشی اجتناب ناپذیر از هر عمل سئو است و کلاسترها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. شناسایی کلمات کلیدی که به طور گسترده در جستجوهای کاربر مربوطه استفاده می‌شوند به شما کمک می‌کند تا به طرح کلی از مواردی که برای ایجاد راهنمای کاملی که برای خوانندگان شما مفید است، بپردازید. ابزارهایی مانند Google Trends و Google Keyword Planner برای تحقیقات کلمات کلیدی کانالیزه شده بسیار مفید هستند. شما می‌توانید از این ابزارهای رایگان گوگل برای کشاندن مخاطبان به سمت وب‌سایت خود استفاده کنید.

بررسی تمامی محتواهای موجود در وب‌سایت‌تان

بررسی محتوا همیشه در مورد ایجاد محتوای جدید نیست. گاهی اوقات، شما باید درمورد هر چیزی که تا به الان ساخته‌اید، بداهه بسازید. بررسی محتواهای گذشته یکی از اقداماتی است که در سئو کم ارزش گذاری شده است. این کار می‌تواند به شما کمک کند شکاف محتوا را در وب سایت خود تجزیه و تحلیل کنید، و شما را به مدیریت محتوای موجود یا ایجاد محتوای مرتبط برای پر کردن شکاف برای تجربه کاربری بهتر ترغیب می‌کند. بنابراین، اگر وب سایت شما از قبل دارای محتوای گسترده است، ممیزی محتوا برای نهایی کردن دسته‌های موضوعی شما الزامی است.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.