بهزی

مزایای دستگاه حکاکی فایبر

زمان مطالعه 1 دقیقه

مزایای دستگاه حکاکی فایبر

دستگاه لیزر فایبر قابلیت بالایی در مارکینگ و حکاکی سطوح مختلف دارد و این سبب استفاده روزافزون این دستگاه شده است

دستگاه فایبر قابلیت‌های متنوعی دارد.

  • عمر بالا: فعالیت مکانیکی پایین تری به نسبت سایر دستگاههای حکاکی که این مورد باعث شده در که قطعات خرابی کمتری ایجاد گردد و طول عمر دستگاه بیشتر شود.
  • دقت بالا : بکارگیری فیبرهای نوری سبب شده که اشعه لیزر دستگاه فایبر به نسبت انواع دیگر دستگاه‌های لیزری قطر کمتری داشته باشد. حتی بر روی خط تولید و روی نوار نقاله را دارد.
  • قابلیت حکاکی بر روی مواد متفاوت: دستگاه فایبر قابلیت حکاکی روی متریال‌های فلزی و غیرفلزی را دارا میباشد . و این مورد سبب این می‌شود که زمینه عملکرد دستگاه بسیار گسترده باشد. و حساسیت زیاد دستگاه قابلیت بکار گرفتن از آن را در صنایع هوافضا و کامپیوتری را فراهم آورده است.

  • سرعت بالا : سرعت دستگاه را با توجه به نوع جنس و نیاز حکاکی تنظیم کرد.
  • قابلیت تنظیم اشعه لیزر: اشعه لیزر در قابل تنظیم است که برای مواد مختلف می‌تواند از قدرت اشعه لیزر مختلف استفاده کرد.
  • عدم نیاز به خنک‌کننده و صرفه‌جویی در انرژی: لیزر فایبر داغ نمی‌شود و احتیاجی به چیلر خنک‌کننده ندارد. و این باعث می‌شود انرژی کمتری بوسیله دستگاه مصرف گردد و دستگاه از جهت مصرف انرژی در سطح مناسبی باشد.
  • قابلیت انجام کار های سری کاری با درج شماره سریال بر روی کالا را دارد. قابلیت انجام حکاکی بر روی اجسام  گرد و کروی مانند النگو و انگشتر و غیره را داراست . بدون دخالت دست و کاملا ایمن حکاکی انجام میگیرد.
  • امکان و قابلیت بالای حکاکی به رنگ فلز یا رنگ مشکی را دارد.

دستگاه لیزر فایبر مارکینگ یا جوهر افشان کدام بهتر است ؟

هرکدام از این دستگاه ها این قابلیت هایی دارند که باید دید درچه زمینه ای قرار است به کار گرفته شود. به دلیل این که هرکدام در زمینه کاری خود می‌توانند ایده آل و مناسب باشند. به‌عنوان‌ نمونه :، در صنعت چاپ بنر و سایر موارد تبلیغاتی، بکار گیری دستگاه چاپ بنر جوهرافشان بهتر است و دستگاه فایبر کاربرد ندارد

دستگاه فایبر با انرژی اشعه لیزر برای حکاکی به کار برده میشود پرتوی لیزر ، مقدار بسیار کوچکی از سطح تابش را تصعید می‌نماید و سبب شکل گیری طرح اصلی روی قطعه میگردد. سرعت دستگاه فایبر به نسبت دستگاه چاپ جوهرافشان پایین تر است و قیمت دستگاه فایبر بالاتر است.

که این مورد نمی‌تواند مانع بکارگیری دستگاه فایبر در صنایع حساس گردد. در صنعت پزشکی و داروسازی وجود هرنوع ماده خارجی می‌تواند باعث بروز اشکال شود. در نتیجه دستگاه فایبر می‌تواند یک گزینه ایده آل و عالی برای حکاکی برروی تجهیزات فلزی در حوزه پزشکی است .

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.