بهزی

لباس سوارکاری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

لباس سوارکاری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

ما در سوارکاری به پوشش مناسب و خوبی نیاز داریم و برای انتخاب آن باید دقت کافی داشته باشیم. شلوار بلند یا شلوار جین می تواند انتخاب خوبی باشد تا راحت تر از زین استفاده کنید. یکی دیگر از واجبات کلاه ایمنی است که باید طبق اندازه سر خود باشد. کلاه ایمنی مخصوص سوارکاری داشته باشید زیرا محافظت بیشتری نسبت به کلاه دوچرخه سواری دارند. لباس شما باید مناسب با آب هوا و محافظه کار باشد. لباس سوارکاری باید دارای تجهیزات کامل باشد. دستکش برای آسیب ندیدن دست های خود نیاز است.

جنس لباس سوارکاری چیست؟

جنس لباس سوارکاری بستگی به آب هوا دارد. می توانید لباس هایی را انتخاب کنید که لایه های قابل تنظیم داشته باشد تا در هوای سرد یا گرم آن را تنظیم کنید. در زمستان می توانید لایه لایه لباس بپوشید برای مثال پیراهن یقه اسکی روی آن تیشرت بپوشید و روی آن لباسی گرم و ضد آب بپوشید. در هوای گرم می توانید رکابی یا تیشرت بپوشید. اگر هوا خیلی سرد است، بافتنی بپوشید. سعی کنید جنسی انتخاب کنید که باعث رطوبت بدن نشود. بیشتر از لباس های ضد آب استفاده کنید. در روزهای گرم از رنگ های روشن استفاده کنید. از پوشیدن لباس های خیلی گشاد بپرهیزید این نوع لباس باعث خطر بیشتر از اسب افتادن می شود. شلوار جین یا شلوار بلند راحتی بپوشید تا از ساییده شدن در امان باشید.

انواع لباس سوار کاری

لباس سوارکاری دخترانه

برای انتخاب شلوار از رنگ های تیره خودداری کنید. اگر سواری شما گاه به گاه است چکمه های چرمی بهترین گزینه برای انتخاب هستند مارک ها و مدل های بسیار زیادی برای انتخاب است. مطمئن شوید جنس کفشی که می گیرید چرم اصل و درجه یک باشد. استفاده از دستکش کاملا اختیاری است. در هوای سرد می توانید برای بهتر به نظر رسیدن استایل خود از دستکش استفاده کنید. برای کلاه اگر از رنگ های روشن و براق استفاده کنید حرفه ای تر به نظر می رسید. گوشواره های مرواریدی یه افزودنی زیبا برای نمای نمایش شما است. از پوشیدن کفش های پاشنه دار، ورزشی خودداری کنید. گوشواره، گردنبند، دستبند در روز نمایش لباس در خانه بگذارید زیرا در هنگام سوار شدن نبودن جواهرات راحت تر است و خطری برای شما به همراه ندارد. در مسابقات سوار کاری بعضی از لوازم جانبی مانند ساعت ها دستبند های پزشکی و نشان های باشگاه اسب سواری مجاز است.

لباس سوارکاری بچگانه

کودک شما به به قدرت و نشاط نیاز دارد. ورزش بهترین راه برای افزایش نشاط کودک شما است. مخصوصا ورزش هایی که رسول خدا(ص) از آنها یاد کرده است. یکی از این ورزش ها سوارکاری است. بعد از دوره های آموزشی باید تجهیزات آن را برای کودک خود فراهم کنید. کلاهی اندازه سر کودک، شلوار جین و بوت پلاستیکی انتخابی مناسب برای او است. در کنار فرزندان، خودتان هم می توانید از این ورزش لذت برده و در کنار خانواده خاطراتی دل انگیز بسازید.

لباس سوارکاری پسرانه

برای انتخاب پیراهن سعی کنید از پیراهن های آستین بلند استفاده کنید. رنگ سفید برای انتخاب پبراهن بهترین گزینه است. برای فصل زمستان پالتویی انتخاب کنید که از لحاظ رنگی محافظه کار باشد و همچنین می توانید از کاپشن های سه دکمه استفاده کنید. برای کلاه ایمنی می توانید رنگ آبی روشن یا مشکی را انتخاب کنید. برای انتخاب لباسی مناسب باید دقت کافی به آب و هوا داشته و بستگی به سلیقه شخصی هر فرد دارد. برای زیبا به نظر رسیدن استایل می توانید از جلیقه و کراوات هم استفاده کنید. کراوات در اطراف یقه پیراهن سواری شما پیچیده می شود. اطمینان کامل داشته باشید که کراوات به طور مرتب فشرده شده است. اگر فقط پیراهن سواری دارید نیازی به کراوات ندارید.

انتخاب چکمه برای سوارکاری

چکمه هایی که برای مسابقه مناسب هستند بلند است. پاشنه ای کوتاه و تور ندارند. قبل از مسابقه دقت داشته باشید که چکمه های شما تمیز باشند. پوشیدن کفش مناسب هنگام سوار شدن بر اسب بسیار مهم است. برای سوارکاری حتما باید از چکمه های مناسب استفاده کنید سایر کفش ها خطرناک است و به همین دلیل توصیه نمی شود. چکمه های متنوعی ساخته شده است. چکمه باید دارای یک آج کوچک و پاشنه باشد این کار باعث جلوگیری از لغزش می شود. چکمه های وسترن کمی پاشنه بلندتر از چکمه های انگلیسی است.

لوازم جانبی پوشش سوارکاری

دستکش چرمی سیاه، مدل مو مناسب یکی از ملزومات است، کلاه ایمنی، گوشواره های مروارید می تواند در کنار لباس مناسب جلوه دهنده به استایل شما باشد. شلاق هندلری، کیف چکمه، کمربند، کلاه بافت برای زمستان، چکمه کش(مانند پاشنه کش)، کلاه نقاب دار و…… استفاده می شود. مواظبت از پوست هم یکی از واجبات در ورزش سوارکاری است. هنگام سوارکاری پوست شما در معرض اشعه ماوراء بنفش مضر قرار می گیرد. یک لایه ضد آفتاب بر روی گردن، صورت، بازوها، شانه ها بمالید. مطمئن شوید که مقداری ضد آفتاب همراه خود داشته باشید.

نحوه انتخاب لباس سوارکاری در مسابقات

موقع مسابقات نمایشی سوارکاران ما نیاز به لباسی زیبا و استایلی مناسب داریم. معمولا برای انتخاب لباس مسابقه باید هزینه بیشتری بپردازیم با این حال گزینه های متنوعی با بودجه شما وجود دارد و بستگی به انتخاب شما دارد. برای نمایش باید پیراهن آستین بلند بپوشید. رنگ های روشن را انتخاب کنید و همچنان سفید بهترین گزینه است. شلوار خاکی یا قهوه ای گزینه خوبی است برای انتخاب شلوار می باشد. حتما از چکمه های بلند استفاده کنید زیرا زیبایی استایل شما را چند برابر می کند. برای مسابقات تازه کار می توانید کاپشن سیاه یا تیره انتخاب کنید اما برای مسابقات پیشرفته پیراهن سیاه یا تیره انتخاب کنید.

استفاده از دستکش در سوارکاری

پوشیدن دستکش یکی از مقررات در نمایشگاه های لباس است و اگر دستکش نپوشید مجازات می شوید. بنابراین همیشه از قبل مقررات را بررسی کنید. سعی کنید رنگ دستکش خود را با دستمال های خود مطابقت دهید. برای مثال رنگ سفید، کرم، بژ یا آبی انتخاب کنید. دستکش هم چنین از دست های شما محافظت می کند.

کلاه ایمنی سوارکاری

هنگامی برای بار اول سوار اسب می شوید امکانش هست که حواس شما پرت شود و حادثه ای رخ دهد. بنابراین قبل از شروع سوارکاری حتما از کلاه ایمنی مناسب استفاده کنید. گاهی یک کلاه ساده می تواند زندگی شما را در برابر اتفاقات احتمالی نجات دهد. باید کلاه خود را جوری انتخاب کنید که کاملا اندازه سر شما باشد، نه آنقد بزرگ که در سر شما تکات بخورد نه آنقدر کوچک که باعث ناراحتی و کلافگی شما شود. اگر بیش از پنج سال از کلاه خود استفاده کرده اید حتما آن را عوض کنید.

کلیات ورزش سوارکاری به چه صورت است؟

سوارکار در طی یک مسابقه ممکن است به خاطر انجام خطاهای مختلف، جریمه شود. برنده مسابقه بر اساس کمترین خطا و یا کمترین زمان و یا بیشترین امتیاز انتخاب می شود. در بازی های المپیک قهرمان جهان اسب های شرکت کننده حداقل 8 سال سن دارند و بقیه اسب های مسابقات بالای 6 سال هستند. آیا می توانیم چکمه سوارکاری خود را سفارش دهیم؟ شما می توانید هر سایز و هر مدلی که انتخاب کنید را سفارش دهید تا با چرم برای شما بدوزند.

شلوار سوارکاری از چه جنسی باشد؟ می توانید از شلوار کشی یا جین استفاده کنید. بهتر است از جنسی معمولی تر استفاده کنید چون جین ساییده می شود. باید بدانید که جنس لباس های سوارکاری بسیار متفاوت می باشد و در طرح های متفاوتی پیدا می شود. کلاه ایمنی خوب دارای چه مشخصاتی است؟ 0.75 تا 1 سانتی متر بالای ابرو شما قرار داشته باشد. کلاه ایمنی باید هنگام خم شدن روی سر شما قرار بگیرد. بند عقب کلاه چسبان است و از لغزش کلاه روی سر شما جلوگیری می کند. لباس سوارکاری در مسابقات باید چگونه باشد؟ لباس سوارکاری در مسابقات باید خاص و زیبا باشد. از چکمه های بلند و لباس های رنگ روشن و کلاه ایمنی براق استفاده کنید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.