بهزی

دستگاه بسته بندی پودری

زمان مطالعه 1 دقیقه

دستگاه بسته بندی پودری

✳️ انواع دستگاه بسته بندی پودر ✳️

دستگاه‌های بسته بندی پودر با تنوع زیادی از نظر تکنولوژی، قابلیت‌ها و نوع بسته‌بندی‌ها ساخته می شوند. در زیر، به برخی از انواع معمول دستگاه‌های بسته بندی پودر اشاره می‌کنم:

* دستگاه بسته بندی حجمی
* دستگاه بسته بندی ساشه پودری
* دستگاه پرکن پودر

انتخاب هر کدام از این دستگاه ها به نوع محصول، وزن مورد نیاز جهت بسته بندی، نوع بسته بندی و … وابسته است.

◀️ دستگاه ساشه پودری

توسط دستگا ساشه پودری می توان انواع قهوه، نسکافه، ادویه و غیره را در پاکت های سلفونی و در اشکال سه طرف دوخت، چهار طرف دوخت و مدادی بسته بندی کرد.

دستگاه ساشه جزو دستگاه های بسته بندی تک نفره محسوب می شود. محصولات تک نفره بسیار فراوان در رستوران ها، هتل ها، در مجالس و مهمانی ها و … مورد استقبال و استفاده قرار گرفته است.
بسته های 1گرم الی 50 گرم از محصولات متنوع پودری، گرانولی و مایع توسط دستگاه های ساشه بسته بندی می شوند و می شود گفت استفاده از این دستگاه شروع یک کسب و کار پر سود فکر بسیار خوبی است.

◀️ دستگاه بسته بندی حجمی پودری

دستگاه های بسته بندی حجمی تقریبا عملکردی مشابه دستگاه ساشه پودری دارند اما تفاوت این دو دستگاه در وزن بسته های تولید شده است. در دستگاه حجمی محصولاتی مانند شکر، آرد، ادویه و … را در وزن های 10گرم الی 2000گرم بسته بندی می کنند. علاوه بر مواد غذایی محصولات دارویی و شیمیایی که بصورت پودر شده به فروش می رسند توسط این دستگاه قابل بسته بندی هستند.
توسط PLC دستگاه کلیه تنظیمات لازم مانند طول بسته، وزن مورد نظر، سرعت بسته بندی و… قابل تنظیم می باشد و عملکرد دستگاه به صورت اتوماتیک است.

◀️ دستگاه های پرکن پودری

گاهی در بسته بندی از پاکت های آماده برای پرکردن استفاده می شود یا بسته بندی دلخواه دورن ظروف پلاستیکی، شیشه ای یا قوطی های فلزی انجام می شود. به همین دلیل فقط کافی است تا یک دستگاه جهت پرکردن پودر به وزن دلخواه درون پاکت، کیسه یا ظرف دلخواه در اختیار باشد.
دستگاه های پرکن پودری در مدل های مختلفی ساخته می شوند و با توجه به وزن مورد نظر برای بسته بندی قابل طراحی و ساخته شدن هستند. پرکن های پودری یه صورت نیمه اتوماتیک و اتوماتیک ساخته می شوند و حتی برای اوزان بالا مانند پر کردن کیسه های بزرگ(کیسه آرد 40 کیلو گرمی) مورد استفاده قرار می گیرند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.