بهزی

انواع پالت های فلزی

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع پالت های فلزی

پالت ها دسته‌بندی‌های مختلفی دارند و دست افراد و صنایع را برای انتخاب بهترین گزینه کاملا باز می‌گذارند. این دسته‌بندی به شکل زیر است:

• پالت مسطح

• باکس‌پالت

• باکس‌های تاشو

• پالت های نرده‌ای

• باکس‌های توری

• پالت گالوانیزه

• پالت های آلومینیومی

🔸 پالت‌ مسطح

پالت های مسطح از نوع بی‌دیواره هستند و با عنوان پالت تخت هم شناخته می‌شوند. این نوع از پالت ها به‌دلیل نداشتن دیواره کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاربردهای اندک‌تری نسبت به سایر انواع دارند.

🔸 باکس پالت

بدیهی است که باکس پالت‌ها دیواره دارند. این را از نامشان هم می‌توان فهمید. باکس‌پالت ها جعبه‌هایی هستند که برای نگهداری از مواد و محصولات مختلف به کار می‌آیند. نظم‌دادن به انبارها و استفاده بهینه از فضا، نتیجه بهره‌بردن از پالت های جعبه‌ای است. برای ساخت باکس های پالت از ورق‌های فولادی استفاده می‌شود. در واقع، سازندگان این نوع از محصولات با خرید ورق و تولید دیواره‌ای برای جعبه‌های فلزی مقاومت خوبی برای آن‌ها فراهم می‌کنند.

🔸 باکس های تاشو

پالت های تاشو که به لولایی هم معروف‌اند، دیواره‌هایی دارند که قابلیت تاشدن برایشان در نظر گرفته شده است. در زمان‌هایی که نیاز به استفاده از پالت تاشو نیست، امکان تاکردن دیواره‌های آن وجود دارد. در نتیجه می‌توانید باکس را تاکنید و مانع از آن شوید که در حالت خالی فضای زیادی را به خود اختصاص بدهد.

🔸 پالت های نرده ای

پالت های نرده‌ای از استحکام زیادی برخوردار هستند. برای ساختشان هم از پروفیل استفاده می‌شود. خرید پروفیل و قیمت آن می‌تواند روی هزینه‌ای که صرف پالت های نرده‌ای می‌شود اثر بگذارد. نرده‌های این نوع از پالت ها به شکل عمودی یا افقی در دیواره باکس قرار می‌گیرند و انتخاب مناسبی برای صنایعی هستند که در آنها نیاز به تحمل نیروی زیاد و فشار وجود دارد.

🔸 باکس‌های توری

پالت های فلزی توری هم نوع دیگری از باکس‌های پرکاربرد هستند که دیواره‌شان از جنس مِش یا توری‌هایی فولادی تهیه می‌شود. ضخامت و تراکم مش و توری‌ها روی قیمت و وزن باکس‌های مذکور اثر می‌گذارند.

🔸 پالت گالوانیزه

برای موقعیت‌ها و مکان‌هایی که با رطوبت سروکار دارند، استفاده از پالت گالوانیزه توصیه می‌شود. برای مثال در سردخانه‌ها از باکس‌های گالوانیزه بیشتر استفاده می‌کنند. به‌طور کلی، ورق‌های گالوانیزه به‌کاررفته در این پالت ها، زمانی کاربرد دارند که نیاز به شست‌وشو در یک محیط زیاد باشد.

🔸 پالت های آلومینیومی

این نوع از پالت ها هم به دلیل شکل‌پذیری زیاد و زیبایی ظاهری در صنایع متنوعی استفاده می‌شوند. البته دقت کنید که استحکام و مقاومتشان در مقابل موارد دیگر کمتر است.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.