بهزی

آتاپاور، تعمیر دیزل ژنراتور در تهران

زمان مطالعه 1 دقیقه

آتاپاور، تعمیر دیزل ژنراتور در تهران
آتاپاور، تعمیر دیزل ژنراتور در تهران

آتاپاور در زمینه تعمیر دیزل ژنراتور به صورت اضطراری و دائم کار با کادری مجرب و متخصص آماده ارائه بهترین خدمات به مشتریان می باشد. در این بخش به صورت مختصر توضیحات در بخش تعمیرات در سه بخش ( موتور دیزل ، ژنراتور ، تابلو برق ) به شرح ذیل داده شده است که به آن می پردازیم.

تعمیر دیزل ژنراتور

ایراد در مکش هوا ( تعمیرات دیزل ژنراتور ) : در صورت افت قدرت موتور ، در اولین قدم سیستم مکش هوای دیزل ژنراتور را بازدید می کنیم . وقتی هوا به مقدار کافی به موتور نرسد ، برای سوخت تزریق شده اکسیژن کافی برای سوختن وجود نداشته در نتیجه احتراق خوبی در محفظه احتراق ایجاد نشده و موتور افت قدرت خواهد داشت.در سیستم مکش هوا راه ورود هوا فقط کلاهک هواکش می باشد. در صورتی که در مسیر ورود هوا روزنه ای ایجاد گردد ، موتور هوای مورد نیاز خود را به جای فیلتر هواکش از این روزنه مکش می کند چون عبور هوا از آن راحت تر از فیلتر است هوای ورودی از این روزنه همراه با گرد و غبار بوده و موتور را سریع دچار استهلاک می کند پس سیستم هوارسانی موتور می بایست دائما کنترل و بازدید گردد.

ایراد در مسیر خروج دود قبل و بعد توربو ( تعمیر دیزل ژنراتور ) : در دیزل ژنراتورهایی که توربوشارژ دارند انرژی دود خروجی برای چرخش توربین و در نهایت برای کمپرسور هوا مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع اینگونه از موتورها متشکل در سیستم خروج دود می تواند باعث افت دور توربوشارژ و در نهایت نرسیدن هوای کافی به موتور و افت قدرت موتور گردد.به این منظور بازدیدهای زیر را انجام دهید:
صافی مخزن گازوئیل را از نظر وجود رسوب ، بازدید کنید و در صورت وجود رسوب ، محل ورود آنرا بیابید.

فیلتر اولیه و فیلتر گازوئیل را باز نموده و آنرا از نظر کثیفی کنترل نمایید و در صورت کثیف شدن زودتر از موعد ، منشا ورود آلودگی را پیدا کنید. همچنین در صورت وجود رسوب ، حتما صافی توری پمپ تغذیه را بردارید و از مسدود نبودن آن مطمئن شوید ، صافی توری پمپ تغذیه از استهلاک زود هنگام پیستون پمپ تغذیه پیشگیری کرده و نیز از ورود ذرات خارجی به درون شیر یکطرفه جلوگیری می کند.

ایراد در لقی و روان بودن توربوشارژ ( تعمیر دیزل ژنراتور ) : لوله های هوای ورودی به کمپرسور توربوشارژ را از آن جدا کرده و با دست لقی شفت آن را بصورت محوری و به صورت شعاعی تست می کنیم ( مقایسه تجربی با توربوشارژ نو ) و همچنین با چرخش دست روان بودن آنرا تست می کنیم در صورتی که لقی ها بیش از حد بوده و یا حرکت شفت روان نباشد توربوشارژ نمی تواند با ظرفیت کامل کار کند و در نتیجه هوا به میزان کافی به موتور نمی رسد و موتور افت قدرت خواهد داشت بنابراین توربوشارژ می بایست تعمیر یا تعویض گردد.

ایراد در افتر کولر و اتصالات آن ( تعمیرات دیزل ژنراتور ) : همانطور که می دانیم افتر کولر، هوای خروجی از توربوشارژ دیزل زنراتور را خنک می کند و این خنک کردن باعث نزدیکتر شدن مولکولهای هوا می شود و در نتیجه تعداد مولکول های هوا در محفظه احتراق بیشتر می شود. با بیشتر شدن تعداد مولکول های هوا ، اکسیژن بیشتر وجود خواهد داشت و یا بیشتر شدن اکسیژن می توان سوخت بیشتری پاشید و احتراق قوی تری داشت. حال اگر مجاری عبوری در افتر کولر گرفته باشد و یا اتصالات آن نشتی داشته باشد هوا به میزان کافی به موتور نمی رسد و احتراق خوبی نخواهیم داشت و در نتیجه موتور دچار افت قدرت خواهد داشت. همچنین اگر مجاری عبور مایع خنک کننده ( سیستم خنک کننده با آب رادیاتور ) با هوای خنک کننده ، گرفتگی داشته باشد ، هوای ورودی به موتور به اندازه کافی خنک نمی شود که باز هم مولکول های کمتری از هوا در محفظه احتراق وارد شده و موتور افت قدرت خواهد داشت. بنابراین در دیزل ژنراتور هایی که افتر کولر داریم بهتر است در هر 2000 ساعت کار دستگاه افتر کولر باید بازدید شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.