بهزی

جست و جو در بهزی...

عوارض حذف چربی از برنامه غذایی

زمان مطالعه 1 دقیقه

عوارض حذف چربی از برنامه غذایی

اگر چربی مفید را از برنامه غذایی خود حذف کنید، در واقع به این چهار اتفاق خوش آمد گفته‌اید. توصیه می‌کنیم همیشه حواس‌تان به غذاهای‌تان باشد تا تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن‌تان را داشته باشد.

۱. کمبود ویتامین‌

بعضی ویتامین‌ها برای جذب شدن و عمل کردن به چربی نیاز دارند. این ویتامین‌ها شامل ویتامین‌های A، D، E و K می‌شوند که همگی محلول در چربی هستند. به طور طبیعی، وقتی چربی را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنید، بدن، توانایی خود را برای جذب این ویتامین‌های ضروری کاهش می‌دهد. بسیاری از روغن‌های موجود در بازار، با ویتامین‌ها غنی شده‌اند؛ زیرا این ویتامین‌های ضروری محلول در چربی هستند و برای جذب خوب به چربی نیاز دارند. علاوه بر این، آجیل‌های خاصی وجود دارند که حاوی تعادل مناسبی از چربی و ویتامین هستند. از این رو، باید آجیل بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۲. مشکلات تمرکز و حافظه

چربی مفید به داشتن حافظه‌ای قوی و ذهنی متمرکز کمک می‌کند. آن ضرب المثل معروف که می‌گوید ماهی و میگو برای هوش خوب است را شنیده‌اید؟ یک دلیلی برایش وجود دارد. دلیلش این است که ماهی سرشار از امگا ۳ است که یک نوع چربی‌ اشباع نشده چندگانه است. بنابراین، حذف چربی از رژیم غذایی می‌تواند تأثیر منفی بر هوشیاری ذهنی شما داشته باشد.

۳. سطح کلسترول

بیشتر مردم فکر می‌کنند چربی باعث افزایش سطح کلسترول می شود. این صحبت در مورد چربی‌های اشباع شده‌ای است که در غذاهای سرخ شده وجود دارد و کاملاً هم درست است. اما حذف چربی خوب ممکن است حتی سطح کلسترول را افزایش دهد. مطالعه‌ای نشان داد که در کمال تعجب حذف کامل چربی از رژیم غذایی ممکن است سطح کلسترول شما را مختل کند. برای کنترل کلسترول نیازی به حذف چربی نیست. بلکه باید در کنار تغذیه مناسب ورزش هم بکنید. داشتن یک برنامه غذایی ورزشی اصولی شما سلامتی و تناسب اندامتان شما را تضمین می‌کند.

۴. احساس خستگی

ما برای تامین انرژی‌مان به چربی‌ها نیاز داریم. بنابراین، کاهش مصرف چربی مفید ممکن است باعث شود به راحتی احساس خستگی یا بی‌انرژی بودن کنید. مصرف چربی‌های خوب در حد اعتدال می‌تواند تضمین کند که سطح انرژی شما در طول روز متناسب است و کارآمدی شما کاهش نمی‌یابد.

چقدر چربی سالم نیاز دارم؟

کالری مورد نیاز هرکسی متفاوت است. ابزار BMR می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید به چه مقدار کالری روزانه نیاز دارید. اگر اضافه وزن دارید، انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می‌کند که کمتر از ۳۰ درصد از کل کالری روزانه خود را از چربی مفید دریافت کنید. این میزان، معادل ۶۵ گرم چربی برای یک رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری است.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.