بهزی

سوئیچ کددار چیست و چه تفاوت هایی با سوئیچ معمولی دارد؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

سوئیچ کددار چیست و چه تفاوت هایی با سوئیچ معمولی دارد؟

ساخت سوئیچ ماشین باتوجه به واردات انواع ماشین های خارجی در ایران، از دغدغه های مالکین این خودروها به شمار می رود. ساخت سوئیچ کددار با استفاده از تجهیزات پیشرفته و تخصصی باعث شده تا از اهمیت بسیاری برخوردار باشد. اتفاقاتی از جمله شکسته شدن کلید ماشین، گم شدن سوئیچ خودرو و یا دزدیده شدن آن، از اتفاقات نگران کننده و دلهره آور در بین افراد مختلف می باشد.

وقتی که سوئیچ خودرو در زمان گذشته به دلایل گوناگونی نظیر شکستن در جای استارت، گم شدن سوئیچ و یا جا گذاشتن آن در یک مکان غیر قابل دسترسی سریع افراد، از بین می رفت؛ یک کلیدساز با استفاده از کلید یدک خودرو برای آن ها سوئیچ جدید درست میکرد ولی امروزه در انواع خودروهای ایرانی و خارجی، امکاناتی همچون سوئیچ کددار و ریموت به منظور قفل کردن درب خودرو و کنترل بدنه خودرو اضافه شده است و اگر افراد با مشکلات مذکور مواجه شدند باید برای ساخت سوئیچ کددار به یک مرکز تخصصی تر بروند.

نحوه ی ساخت سوئیچ های کددار به اینصورت است که این سوئیچ ها باتوجه به قرار گرفتن یک تراشه کامپیوتری درون خودرو ساخته می شوند. به عبارت دیگر، سوئیچ کددار ساخته شده برای اتومبیل شما منحصر به فرد است و نمیتواند درب هیچ ماشینی را در دنیا باز کند. بنابراین درصورت گم کردن سوئیچ خود و ساخت یک کلید از روی این سوئیچ توسط فردی دیگر، احتمالا او می تواند خودروی شما را باز کند ولی نمیتواند خودرویتان را استارت بزند یا موتور خودرو را روشن کند و این مسأله مانع به سرقت رفتن خودروی شما میشود.


انواع سوئیچ کددار

سوئیچ کددار، متشکل از دو بخش اصلی نظیر برد و چیپ ترانسپوندر آن می باشند. وظیفه ی برد، باز و بسته کردن قفل مرکزی است. پس از قرار دادن کلید در داخل سوئیچ فرمان، چیپ حافظه ی داخل آن تحت حوزه مغناطیسی ترانسپوندر فعال می شود و موتور، استارت میخورد و در نتیجه خودرو روشن می شود.

شما می توانید بسته به نوع خودروی خود از فناوری سوئیچ کددار استفاده کنید. از این رو قابلیت ساخت سوئیچ کددار برای خودرو های موجود در ایران و تولید داخلی نظیر پژو ۲۰۶، ۲۰۷، پژو پارس و پراید و همچنین برای خودروهای خارجی همچون کیا، رنو، برلیانس، هیوندا، لیفان، تویوتا، ساندرو، پارس و سوناتا وجود دارد.

کلید سازی در رشت ، کلید سازی شبانه روزی در رشت ، کلید سازی شبانه روزی ، بهترین کلید سازی شبانه روزی در رشت،

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.