بهزی

۹ نکته درباره یخچال که نمی‌دانستید

زمان مطالعه 1 دقیقه

۹ نکته درباره یخچال که نمی‌دانستید

۹ نکته درباره یخچال که نمی‌دانستید

در این مقاله به نکات مهم درباره یخچال میپردازیم.

۱) باید فیلترها را به صورت منظم تعویض کنید.

فیلترهای هوا به سرعت بوی محیط را به خود جذب می‌کنند. برای کارآیی بهتر، شما باید هر ۶ ماه یکبار فیلتر هوا را تعویض کنید.

۲) برای جلوگیری از آلودگی، منظم باشید.

منظم کردن و نظافت ظروف مواد غذایی، به ویژه مواد غذایی خام مانند گوشت و مرغ باعث می‌شود احتمال آلودگی به شدت پایین بیاید.

۳) سرما همیشه باکتری‌ها را نمی‌کشد!

برخلاف باور عموم، سرما شاید بتواند جلوی رشد باکتری‌ها را بگیرد، اما آن‌ها را از بین نمی‌برد.

۴) دمای اتاق را متعادل نگه دارید.

عملکرد یخچال‌ها در دمای بیش از ۴۰ درجه به شدت افت می‌کند. برای سالم ماندن یخچال و مواد غذایی بهتر است دما را متعادل نگه دارید.

۵) کشو پایین، سردترین نقطه یخچال است.

کشو پایین، سردترین نقطه یخچال شماست. بهتر است مواد غذایی که احتمال فساد بیشتری دارند، آنجا نگه دارید.

۶) گرم‌ترین نقطه یخچال را بشناسید.

درب‌ها معمولا گرم‌ترین نقطه یخچال هستند. چرا که مرتب باز و بسته می‌شوند. به همین دلیل باید مواظب مواد غذایی درون قفسه‌های درب باشید. بهتر است. چاشنی‌ها، روغن و سس‌ها را آنجا نگه‌دارید.

۷) واشر لاستیکی دور درب را جدی بگیرید.

مهر و موم لاستیکی دور درب یخچال فریزر نقش مهمی حفظ سرما و طراوت غذایی ایفا می‌کند. از آنجا که واشر لاستیکی مستعد سایش و پاره شدن است، باید آن را به طور مرتب آن را بررسی و تمیز کنید.

۸) گرد و غبار می‌تواند  عمر یخچال را کوتاه کند

آیا می‌دانید احتمالا همین الان گرد و غبار زیادی پشت یخچال خانه شما پنها شده باشد؟یخچال شما می‌تواند بدون استفاده از برق برای مدت زمات زیادی خنک بماند، اما در صورتی که گرد و غبار کویل‌ها را پوشانده باشد به سرعت از کار می‌افتد.

۹) شلوغی باعث آلودگی می‌شود

اگر یخچال خود را بیش از حد با غذاهای مختلف پر کرده‌اید، باید بدانید این کار باعث توقف گردش هوا می‌شود. در نتیجه باید به زودی باید منتظر گسترش آلودگی در یخچال و همچنین افزایش هزینه برق مصرفی خانواده باشید.

بهترین نقطه آشپزخانه برای یخچال فریزر کجاست؟

دوری از دستگاه‌های گرمازا

پیش از هر چیز بد نیست بدانید یخچال یا فریزر نباید در مجاورت دستگاه‌های گرمازا مانند اجاق گاز، آب گرم‌کن، شوفاژ (به ویژه در فصل زمستان) یا نور خورشید باشد. در صورتی که چاره دیگری ندارید، ما به شما دو راهکار پیشنهاد می‌دهیم: ۱- با کمک دیوار کاذب، بین منبع حرارتی و بدنه یخچال فریزر را عایق بندی کنید. ۲- یخچال فریزر را در فاصله ۳۰ سانتی‌متری از دستگاه گرما‌زا یا پنجره (برای حفاظت در برابر نور خورشید) قرار دهید.

رعایت فاصله ۲۰ سانتی‌متری با دیوار

باید بدانید که برای گردش هوا، فضای پشت یخچال و فریزر باید حداقل بیست سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد تا هوا آزادانه در اطراف یخچال فریزر به گردش در بیاید. این کار به عملکرد بهتر موتور یخچال کمک می‌کند.

تراز کردن یخچال فریزر

سعی کنید نقطه‌ای از آشپزخانه را انتخاب کنید که زمین آن دچار برآمدگی یا فرو رفتگی نباشد. یخچال فریزر باید در هنگام نصف و راه‌اندازی روی سطح تراز قرار بگیرد و در آن به طور کامل بسته شود. معمولا پایه‌های متحرکی زیر یخچال فریزر و در قسمت جلوی آن وجود دارد که شما می‌توانید با پیچاندن پیچ‌های پایه، آن را تراز کنید. این کار باعث جلوگیری از لرزش دستگاه و کار بدون صدای موتور می‌شود. در پایان به خاطر داشته باشید که پس از هرجابجایی، ابتدا باید یخچال را حدود ۳ ساعت در مکانی ثابت قرار داد و پس از آن به برق وصل کرد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.