بهزی

انواع النگو طلا

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع النگو طلا

النگو طلا از ساده ترین زیورآلاتی است که از دوران مصر باستان وجود داشته و زینت بخش بازو و مچ های مردان پر قدرت، زنان زیبا و دختران جوان بوده است. النگو طلا از قدیمی ترین و سنتی ترین اشکال طلاست که از زمان های گذشته مورد توجه بانوان در سراسر جهان قرار گرفته است و هرگز از مد نمی افتد. با گذشت زمان شکل، مدل و طرح النگو ها تغییر کرده است و انواع مختلفی از آن در بازار موجود می باشد. امروزه سازندگان ایرانی با مهارت، ظرافت و دقت مثال زدنی انواع النگو طلا را، از ظریف ترین و پرکارترین طرح ها گرفته تا النگو حلقه ای ساده، از نمونه های کوچک و ظریف کودکانه تا مدل های پهن و سنگین مطابق با انواع سلیقه ها تولید می کنند

انواع النگو طلا

دسته بندی النگوها از دو نظر انجام می شود؛ یکی پهنای آن ها و دومی شکل ظاهریشان. النگوها از نظر پهنا به سه دسته کلی تقسیم می شوند. النگو طلا پهن(تک پوش طلا) النگو طلا نیم پهن النگو طلا باریک

النگو پهن(تک پوش طلا)

مدل های خیلی پهن النگو را اصطلاحا تک پوش می نامند.

به دلیل پهن بودن این مدل، امکان استفاده از دیگر النگو ها در کنارشان نیست و به صورت تکی مورد استفاده قرار می گیرند؛ و علت نامگذاری این النگو ها با عنوان “تک پوش” همین موضوع است. به دلیل پهنای زیاد، امکان حکاکی کردن روی تک پوش ها بیشتر است. این موضوع باعث شده که دست طراح در دیزاین تک پوش ها بازتر بوده و این نوع النگو با مدل های متنوع و متفاوتی تولید شود؛ که وقتی روی دست قرار می گیرد درخشندگی و جذابیت آن چشم هر کسی را به خود خیره بکند. النگوهای پهن وزن بالاتری داشته و از استحکام و مقاومت خوبی برخوردارند. همچنین به دلیل وزن بالا قیمت بیشتری نیز دارند.

النگو نیم پهن

پهنای متوسطی دارد و طبق سلیقه هر فرد هم به صورت تکی و هم چندتایی قابل استفاده است. گاهی افراد علاقه مند هستند ۲ تا از النگوهای نیم پهن را کنار ۳ النگوی باریک به صورت یک درمیان در دست داشته باشند.

خانم های شاغل از طرفداران اصلی النگوهای نیم پهن هستند، چون به صورت تکی هم زیبا و چشمگیر است و استحکام خوبی دارد.

النگو باریک

پهنای کمی دارد و برای کسانی که النگو های ظریف دوست دارند مناسب تر است.

این نوع از النگوها برای افرادی با دست های لاغر و ظریف مناسب است و خانم هایی که مچ پهن دارند، بهتر است از چند النگوی باریک کنار هم، یا النگوهای عریض تر استفاده کنند. النگوهای باریک وزن کمتری دارند و در نتیجه قیمت پایین تری داشته و مقرون به صرفه هستند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.