زیرسازی
برای اجرای آسفالت کاری ابتدا باید زیرسازی انجام گیرد ، زیرا زیرسازی به معنای آماده کردن زیر ساخت خیابان ها و یا جاده ها می باشد ، از عوامل مهم آسفالت کاری زیر سازی می باشد . باتوجه به شیب خیابان ها باید با زیرسازی تمامی شیب ها را برطرف کرد و استحکام بخشید ، در صورتیکه جدول بندی و پل گذاری دقیقی برای خیابان ها و جاده ها انجام نشود کیفیت کار پایین می آید و مشکل ساز می شود . برای زیر سازی معمولا از سنگ ریزه ها و شن مخصوص جاده سازی از نوع استاندارد استفاده می کنند ، در ادامه پخش کردن سنگ ریزه ها توسط گریدر صاف می شود و در نهایت باید آب پاشی و غلتک زنی انجام گیرد . باید زیر سازی بصورت کاملا استاندارد انجام شود . قیرپاشی
پس از اجرای زیرسازی باید مرحله قیر پاشی انجام گیرد . قیر پاشی باعث می شود که منافذ سطح زیرسازی پر شوند و چسبندگی آسفالت بیشتر می شود . قیر پاشی باید در شرایط ودمای خاص و توسط دستگاه قیر پاش انجام گیرد . برای اجرای آسفالت کاری باید به استاندارد بودن و با تجربه بودن نصابان مخصوص قیرپاشی توجه داشت و اطمینان حاصل کرد . عملیات آسفالت کاری
بعد از انجام دادن زیرسازی و قیر پاشی به مرحله آسفالت کاری می رسیم ، اصولا آسفالت کاری در دو نوع است که بصورت آستر و روکش انجام می شود . آسفالتی که توسط نصابان حمل می شود از کارخانه های آسفالت کاری با توجه به دمای خاص بدست آمده است . آسفالت کاری معمولا توسط دستگاه پخش اسفالت انجام می شود که نام این دستگاه فینیشر است . آسفالت کاری بر روی سطح زیرسازی شده بصورت یکنواخت پخش می شود سپس کوبیدن آسفالت انجام می گیرد . غلتک زنی و کوبیدن آسفالت
معمولا کوبیدن آسفالت باید با توجه به دمای خاص و توسط غلتک های مخصوص این کار انجام شود . غلتک ها مخصوص اجرای آسفالت کاری نیز انواع مختلفی دارند مانند : غلتک های فولادی ، لاستیکی و... که هر کدام از این غلتک ها دارای وزن های استانداردی برای کوبیدن و فشرده سازی آسفالت ها بکار می روند و مورد استفاده قرار می گیرند .