بهزی

وظایف ادمین اینستاگرام

زمان مطالعه 1 دقیقه

وظایف ادمین اینستاگرام

اینستاگرام با ورود به دنیای ما، باعث شد در کنار سرگرمی، مشاغل مختلفی هم به وجود بیاید و در حال حاضر افراد بسیاری از طریق کسب و کار اینستاگرامی خود امرار معاش می‌کنند و برخی از آن‌ها توانسته‌اند به درآمدهای حیرت انگیزی هم دست پیدا کنند. یکی از مشاغل پردرآمد و جذاب در این رسانه، شغل ادمینی اینستاگرام است که افراد زیادی به آن علاقه دارند. سوالی که برای بسیاری از علاقمندان به این شغل وجود دارد این است که وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

وظایف ادمین اینستاگرام

به صورت کلی همین ابتدا بگوییم که وظایف ادمین اینستاگرام به نیاز کارفرما یا صاحب پیج بستگی دارد. برخی از ادمین‌ها باید کارهای پیچیده‌ای را انجام دهند و برخی دیگر یک سری کار روتین و ساده را بر عهده دارند که شاید فقط 2 ساعت از وقت آن‌ها را در طول روز بیرد. این نکته مهم هم اینجا بگوییم که هرچقدر ادمین بتواند کارهای مهم‌تری انجام دهد و وظایف بیشتری را بر عهده بگیرد، درامد بالاتری هم خواهد داشت.

1. انتشار محتوای پست و استوری به صورت مداوم

یکی از ابتدایی‌ترین و مسلم‌ترین وظایفی که یک ادمین پیج اینستاگرام بر عهده دارد، انتشار منظم محتوا است. البته برخی از ادمین‌ها هوشمندی بیشتری به خرج می‌دهند و زمان انتشار محتوا را هم خودشان تعیین می‌کنند. این کار به اندکی بررسی آماری و آزمون و خطا نیاز دارد. هر چه میزان بازدید از محتوا بیشتر باشد، کارایی آن بیشتر است. بنابراین ادمین باید هر محتوا را زمانی منتشر کند که افراد بیشتری آن را می‌بینند.
البته یکی دیگر از عواملی که یک ادمین بر اساس آن تصمیم می‌گیرد که یک محتوا را در چه زمانی منتشر کند، نوع مخاطب هدف است. فرض کنید که مخاطب هدف یک پست یا استوری، کارمندان هستند. در این صورت بهتر است محتوا زمانی منتشر شود که کارمندان بتوانند سری به اینستاگرام بزنند.

2. تولید محتوای جذاب، آموزنده، سرگرم کننده و منحصر به فرد

یکی از مهم‌ترین وظایف یک ادمین پیج اینستاگرام، تولید محتوا است. البته توجه داشته باشید که همه ادمین‌ها چنین وظیفه‌ای بر عهده نمی‌گیرند. ادمین تولید محتوا باید بتواند با نرم افزارهای کامپیوتری مثل فتوشاپ، پریمیر و اپلیکیشن‌های موبایل مثل پیکسارت (Picsart) و ولو (Vllo) کار کند و محتوای با کیفیت و البته موثر تولید کند. قطعاً حقوق ادمین اینستاگرام با توانایی تولید محتوا، خیلی بیشتر از ادمین ساده‌ای است که فقط محتواها را منتشر می‌کند.

در حال حاضر تأثیر محتوای تصویری و ویدیویی واقعاً بالا است و اگر بتوانید با خلاقیت خودتان محتوای جذاب تولید کنید، بدون شک مخاطب بیشتری هم جذب می‌کنید. وقتی مخاطب، محتوایتان را پسندید، شانس بیشتری برای نگهداری او در پیج و در نهعایت فروش محصول یا خدمات خواهید داشت.

3. نوشتن کپشن‌ جذاب و تعاملی و استفاده از هشتگ‌های هدفمند

ادمین‌ها با نوشتن کپشن‌های زیبا و جذاب می‌توانند جذابیت و اثر گذاری محتوا را دو چندان کنند. کپشن‌نویسی ترکیبی از یادگیری و خلاقیت است. درست است که ادمین باید اصول بازاریابی و ترغیب کردن مشتری را بلد باشد، ولی تنها با استفاده از خلاقیت و مهارت تولید محتوای متنی می‌تواند کپشن‌های عالی و تاثیرگذار بنویسد.

یک ادمین پیج باید اصول هشتگ‌گذاری را هم بلد باشد. هشتگ‌ها ابزارهایی هستند که به مخاطبان هدف کمک می‌کنند تا محتوای ما را پیدا کنند. در صورتی که ادمین پیج اینستاگرام، استفاده از هشتگ‌ها را به خوبی بلد باشد، می‌تواند به بهتر دیده شدن پیج و برند شما کمک کند.

4. توانایی افزایش تعامل پیج و مخاطبان

اینستاگرام در آپدیت‌های خودش به طور مداوم اهمیت بیشتری برای تعامل پیج و مخاطبان قائل می‌شود و از کسب و کارها می‌خواهد که تعامل یا اینگیجمنت (Engagement) خود با مخاطبانشان را بالا ببرند تا بتوانند پست‌های بیشتری در اکسپلور داشته باشند و بیشتر به چشم مخاطبان بیایند.

منظور از تعامل یا اینگیجمنت آن است که مخاطبان به معنای واقعی کلمه با محتوا و پیج شما ارتباط برقرار کنند، برای پیج شما کامنت بگذراند، محتواها را لایک کنند، به اشتراک بگذارند، ذخیره کنند و برای شما دایرکت بفرستند. البته پاسخ شما به کامنت‌ها و دایرکت‌های آنان هم جزئی از این تعامل است. یک ادمین حرفه‌ای، محتوای خود را به گونه‌ای تولید و منتشر می‌کند که بیشتر میزان تعامل را در پی داشته باشد.

5. پاسخگویی به کامنت‌ها و دایرکت‌های مخاطبان

پیج اینستاگرام یکی از کانال‌های ارتباطی بین مخاطبان، مشتریان و مدیران کسب و کار است. مدیریت این پیج در اختیار ادمین است و از این رو ادمین وظیفه دارد که به کلیه کامنت‌ها و دایرکت‌هایی که از سوی مخاطبان پیج دریافت می‌کند، به بهترین شکل پاسخ دهد. ادمین پاسخگویی به دایرکت و کامنت، تأثیر زیادی در فروش یک پیج دارد و با پاسخگویی سریع و عالی به مخاطب، می‌تواند مخاطب را به یک مشتری وفادار تبدیل کند.

6. افزایش تعداد فالوورهای پیج

در حال حاضر یکی از اهداف مهمی که هر کسب و کار اینستاگرامی باید دنبال کند، افزایش تعداد فالوورهای جدید و باکیفیت است. یکی از وظایف ادمین اینستاگرام این است که با برنامه ریزی درست و در عین توجه به مشتریان فعلی، به دنبال افزایش فالوورها و مخاطبان هدف جدید هم باشد؛ چون با جذب مشتریان جدید می‌توان فروش محصولات را بالا برد و مشتریان وفادار بیشتری ایجاد کرد.

یکی از مواردی که تولید محتوای حرفه‌ای ضرورت پیدا می‌کند، جذب فالوورهای جدید است. در صورتی که محتوای شما با رقبایتان متمایز نباشد، چه دلیلی دارد که مخاطبان هدف، رقبا را رها کنند و سراغ شما بیایند؟ بنابراین اگر می‌خواهید به یک ادمین حرفه‌ای تبدیل شوید، لازم است تولید محتوا را به صورت حرفه‌ای بیاموزید و کاری کنید که محتواهای پیج وارد اکسپلور شوند و فالوورهای طبیعی برای شما بیاورند.

7. پیشبرد برنامه‌های تبلیغاتی در پیج

یکی از مهم‌ترین وظایف ادمین اینستاگرام این است که یک استراتژی اساسی برای تبلیغات در پیج اینستاگرام تدوین کند. بعضی از ادمین‌ها توانایی خوبی در برقراری ارتباط با اینفلوئنسرهای مختلف دارند و می‌توانند به اینفلوئنسرهای مختلف سفارش تبلیغات بدهند و از این طریق میزان فالوورها و فروش پیج را بالا ببرند. همچنین یک ادمین تبلیغات باید بتواند بودجه بندی درستی برای تبلیغات تعیین کند و مطمئن شود با کمترین هزینه، بیشترین فالوورها را جذب می‌کند.

همچنین باید با دقت کامل تبلیغات را تحلیل کند و مطمئن شود همه چیز در بهینه‌ترین حالت ممکن قرار دارد. یک ادمین تبلیغات باید بداند چرا یک تبلیغ جواب می‌دهد و یک تبلیغ هیچ فایده‌ای ندارد.

8. تحلیل و آنالیز وضعیت پیج و ارائه مشاوره به مدیران

استفاده از ابزارهای آنالیز اینستاگرام که مهم‌ترینشان اینسایت خود اینستاگرام است، برای هر ادمین ضروری است و کسانی که می‌خواهند شغل ادمینی را انتخاب کنند و به شکلی حرفه‌ای در این حوزه فعالیت داشته باشند، باید یاد بگیرند که با ابزارهای تحلیلی اینستاگرام کار کنند.

این ابزارها به ادمین، نسبت به فعالیت‌ها و محتواهایی که در پیج تولید می‌شود، دید بهتری میدهند. به خصوص ادمینی که کار مشاوره و برنامه ریزی پیج را انجام می‌دهد. این ادمین باید با تحلیل هوشمندانه بفهمد چه محتواهایی اصلاً جواب نمی‌دهند و چه محتواهایی موثر هستند. همچنین می‌تواند اطلاعات جامعی در مورد رده سنی مخاطب، جنسیت و ساعات آنلاین بودن او به دست بیاورد.

یک ادمین حرفه‌ای پیج اینستاگرام با تحلیل شاخص‌ها و گزارش‌های موجود در ابزارهای آنالیز می‌تواند گزارش خوبی برای مدیران تهیه کند و در تعیین برنامه‌های آینده پیج به آن‌ها مشاوره دهد. البته قطعاً همه ادمین‌ها چنین بینش و مهارتی ندارند. چنین مهارتی از طریق آموزش، مطالعه و کسب تجربه حاصل می‌شود.

9. حفظ امنیت پیج

وظایف ادمین اینستاگرام
حفظ امنیت پیج، یکی از اساسی‌ترین وظایف ادمین اینستاگرام است. ادمین باید ترفندها و روش‌های تأمین امنیت پیج را بداند و تمام راهکارهای موجود را برای تأمین امنیت پیج به کار ببندد. گاهی مواقع یک بیزینس اینستاگرامی با کلی تلاش، تولید محتوا و صرف هزینه و انرژی، به جایگاه قابل قبولی می‌رسد، اما ناگهان یک غفلت باعث می‌شود همه چیز از بین برود.

10. ثبت سفارش‌ها و برقراری ارتباط موثر با سایر واحدهای بیزینس

برخی از ادمین‌ها وظیفه ثبت سفارش را بر عهده دارند. به خصوص برای پیج‌های فروگاهی بزرگ. بنابراین، زمانی که یکی از مخاطبان، سفارش خود را برای خرید یک محصول در دایرکت اینستاگرام ثبت می‌کند، لازم است یک ادمین ثبت سفارش، مشخصات خریدار را دریافت و به واحدهای فروش و ارسال محصول منتقل کند. هر چه ادمین سریع‌تر این کار را انجام دهد، محصول زودتر به مشتری می‌رسد و در نتیجه مشتری از کسب و کار و پیجی که از آن خرید کرده، راضی‌تر خواهد بود.

پست‌های مشابه






  • وظایف ادمین اینستاگرام

  • 1. انتشار محتوای پست و استوری به صورت مداوم

  • 2. تولید محتوای جذاب، آموزنده، سرگرم کننده و منحصر به فرد

  • 3. نوشتن کپشن‌ جذاب و تعاملی و استفاده از هشتگ‌های هدفمند

  • 4. توانایی افزایش تعامل پیج و مخاطبان

  • 5. پاسخگویی به کامنت‌ها و دایرکت‌های مخاطبان

  • 6. افزایش تعداد فالوورهای پیج

  • 7. پیشبرد برنامه‌های تبلیغاتی در پیج

  • 8. تحلیل و آنالیز وضعیت پیج و ارائه مشاوره به مدیران

  • 9. حفظ امنیت پیج

  • 10. ثبت سفارش‌ها و برقراری ارتباط موثر با سایر واحدهای بیزینس