بهزی

ابزار و یراق سرویس چوبی مانند مبل و میز و تخت خواب

زمان مطالعه 1 دقیقه

ابزار و یراق سرویس چوبی مانند مبل و میز و تخت خواب
در گذشته مبل­ها و میزهای ناهارخوری و دیگر میزها ساده­تر بودند به صورت یک تکه از چوب و یا قطعاتی از فوم و پلاستیک و پارچه ساخته می­شدند. اما امروزه مبل­های با کاربرهای دیگر مانند مبل چرخان یا مبل­های تخت خواب شو به بازار عرضه می­شوند که ابزار و یراق پیچیده­ای در ساخت آنها به کار می­رود. مدل میزهای متنوعی هم که امروزه در بازار وجود دارند مانند میز چرخان و یا میزهایی که به طول آنها صورت کشویی بلند می­شود. در تخت خواب­ها نیز از ابزار و یراق مخصوص به خودشان برای کاربرهای مختلف استفاه می­شود. برخی از مهم­ترین این یراق مبلمان عبارتند از:

پایه مبل و میز:

پایه مبل برای مبل ­های راحتی و اسپرت و بیشتر فلزی هستند در اندازه­های متفاوتی وجود دارند. پایه میز اغلب برای میزهای فلزی یا شیشه­ای کاربرد دارد و چون وزن زیادی را تحمل می­کند، یکی از یراق مهم مبلمان بوده و باید بسیار مقاوم باشد.
پایه مبل و مبلمان و میز

جک:

جک برای بالا بردن جمع شدن در تخت­خواب­های تاشو و کم جا و یا برای بالابردن تشک در تخت خواب­ها استفاده می­شود.

مکانیزم مبل تخت­ خواب­شو:

مکانیزم به مجموعه­ای از یراق مبلمان و چوب گفته می­شود که باعث تسهیل حرکت و یا تبدیل حالتی در وسیله مورد استفاده می­شوند. این قطعه برای ایجاد مکانیزم تبدیل حالت مبل به تخت خواب در مبل­های تخت خواب­شو استفاده می­شود.
مکانیزم مبل تخت خواب شو

یراق تزیینی مبل:

شامل انواع گل میخ­دار حلقه آویز و یا نماهای دسته مبل می­شود که برای تزیین در مبل به کار می­رود.
یراق تزیینی مبل

یراق گردان روی میزغذاخوری:

قطعه­ای فلزی است که برای ایجاد بخش چرخان روی میزهای غذاخوری چرخان استفاده می­شود.
یراق گردان
یراق آلات چوب یا همان وسایل جانبی استفاده شده در سرویس­های چوبی بسیار متنوع بوده و هم در کارایی وسایل و سازه­های چوبی نقش مستقیم دارد و هم در طراحی داخلی و ودکوراسیون محل مورد استفاده نقش مهمی ایفا می­کند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.