ساییدگی یا بالانس نبودن لاستیک ها
در اولین مرحله از محافظت از جلوبندی خودرو باید لاستیک ها یا همان تایر های خودرو را بررسی کنیم. در بررسی لاستیک ها باید ابتدا میزان فشار باد لاستیک ها و بعد میزان آج آنها را اندازه گیری کنیم. ساییدگی لاستیک ها می تواند آسیب های زیادی را به سیستم جلوبندی خودرو وارد کند، به دلیل این که لاستیک های فرسوده باعث لرزش های زیادی در خودرو می شوند، سیستم جلوبندی بیشتری آسیب را می بیند. لاستیک های جلوی خودرو بیشترین تاثیر را در این زمینه دارند به همین دلیل باید نسبت به ساییدگی لاستیک های جلو حساس بود.
عامل دیگری که در خرابی جلوبندی خودرو دخیل است تفاوت در میزان آج لاستیک ها است. تفاوت در میزان آج لاستیک های خودرو می تواند باعث لرزش غربیلک خودرو شود که آن هم می تواند به سیستم های خودرو از جمله سیستم جلوبندی صدمه وارد کند.
بالانس نبودن چرخ ها
بالانس نبودن چرخ ها از دیگر عوامل خرابی جلوبندی خودرو است. بالانس نبودن چرخ ها می تواند باعث لرزش در فرمان خودرو شود و حتی باعث پیدا شدن عیب های دیگری نیز در خودرو گردد.
نامتعادل بودن میله تعادل
میل تعادل در خودرو وظیفه تقسیم نیروی پیچش در سر پیچ ها و حفظ تعادل خودرو را دارد. این میله از خم شدن بیش از حد خودرو به یک سمت در پیچ ها جلوگیری می کند. این میله توسط دو بوش نگه داشته می شود، اگر به هر دلیلی این بوش ها خراب شوند، غربیلک فرمان می لغزد و به اصطلاح فرمان می زند. خرابی این بوش ها و عدم حفظ تعادل خودرو باعث آسیب های جدی به جلوبندی خودرو می شود.
خرابی کمک فنرها
کمک فنرها یکی از مهم ترین بخش های خودرو هستند که نقش بزرگی در مهار ضربات جاده برعهده دارند. اگر کمک فنرها خراب شود، لرزش های شدیدی در خودرو بوجود می آید و این لرزش ها مستقیما روی سیستم جلو بندی نیز تاثیر می گذارد. در برخی مواقع شل بودن کمک فنرها می تواند باعث ایجاد صداهایی شود که از این طریق می توان به خراب بودن آنها پی برد.
خرابی دیسک های ترمز
خراب بودن دیسک های ترمز یکی دیگر از علل خرابی جلوبندی خودرو است. اگر هنگام ترمزگیری لرزش های شدیدی بوجود آید، نشان دهنده این است که دیسک های ترمزها حالت ایده آل خود را از دست داده اند و باید آنها را عوض کرد. لرزش های ایجاد شده توسط دیسک های ترمز می تواند روی جلوبندی خودرو تاثیر بگذارد و باعث خرابی آنها شود.
خرابی سیبک های خودرو
یکی دیگر از عوامل خرابی سیستم جلوبندی خودرو، خرابی سیبک ها است. هنگامی که سیبک ها خراب می شود و نمی تواند به خوبی در جای خود حرکت کند، می تواند باعث ایجاد ایرادهایی در سیستم جلوبندی شود. سیبک ها نباید دارای حرکت ها قائم باشند. به بیانی دیگر سیبک ها نباید حرکت عمودی داشته باشند. خرابی سیبک ها می تواند منجر به لرزش خودرو هنگام فرمان گیری شود که به جلوبندی آسیب می رساند.