بهزی

نحوه اجرای میلگرد بستر در وال پست چگونه است؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

نحوه اجرای میلگرد بستر در وال پست چگونه است؟

امروزه در ساختمان سازی برای مقاوم سازی دیوارها و سازه در برابر فشار اضافی وارد مانند زلزله از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. متداول‌ترین این روش‌ها اجرای میلگرد بستر در وال پست است.

میلگرد در صنعت ساخت و ساز یکی از اجزاء مهم و اصلی به حساب می‌آید و کاربردهای بسیاری دارد. یکی از انواع میلگرد، میلگرد بستر است. از میلگرد بستر برای افزایش مقاومت دیوارها و سازه استفاده می‌شود. وال پست نیز یکی از روش‌های مقاوم سازی دیوارها در برابر بار اضافی مانند زلزله است که می‌توان وال پست را با میلگرد بستر اجرا کرد

میلگرد بستر«bed rebar» چیست؟

یکی از مصالح مهم برای ساخت یک ساختمان، میلگرد بستر است. امروزه از میلگرد بستر برای افزایش استحکام سازه در برابر زلزله استفاده می‌شود. در اصل از میلگرد بستر برای مقاوم سازی سازه‌ها استفاده می‌شود. میلگرد بستر از ۲ آرماتور تشکیل شده است که موازی با هم و با فاصله مشخص از یکدیگر در دیوار بنایی قرار گرفته و سیم مفتولی میان آن‌ها جوش می‌دهند. این آرماتورها را معمولا به طول ۳ متر و با فاصله عرضی ۵.۵، ۱۱ و ۱۵.۵ سانتی‌متر تولید و عرضه می‌شوند.

در میلگرد بستر از مفتول‌های کنگره‌ای استفاده می‌شود و جنس آن از جنس فولاد و یا فولاد کربنی گالوانیزه است. می‌توان قطر مفتول‌ها را حداقل ۴ میلی‌متر و حداکثر ۸ میلی‌متر بسته به نوع پروژه در نظر گرفت. این روش باعث بالا بردن تماس محصول و افزایش مقاومت کششی ملات می‌شود. استفاده از میلگرد بستر در دیوارها مقاومت آن‌ها را در برابر بار اضافی مثل بادهای شدید و زلزله افزایش می‌دهد. آرماتورها را در زمان ساخت دیوار، در میان مصالح قرار می‌دهند و روی آن را با ملات می‌پوشانند. میلگردهای بستر برای اهداف زیر به کار می‌روند:

1. تقویت دیوارها در برابر بار اضافی

2. افزایش طول دیوارها

3. افزایش انسجام دیوار

مزایا و کاربرد میلگرد بستر بسیار زیاد است . استفاده از میلگرد بستر نسبت به وال پست آسان است و نیاز به جوشکاری و ساخت ندارد و به همین دلیل باعث پرکاربرد شدن و محبوبیت آن شده است

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.