بهزی

تولیدی فروش قطعات وال پست و میلگرد بستر

زمان مطالعه 1 دقیقه

تولیدی فروش قطعات وال پست و میلگرد بستر

وال پست ها یا همان وادارها به منظور مهار دیوارهای داخلی و خارجی در مقابل بارهای جانبی مانند باد و زلزله مورد استفاده قرار می گیرند. این مهارها از کلاف های افقی و عمودی تشکیل شده اند که مقاومت سازه را در برابر عوامل خارجی افزایش می دهند. از این کلاف ها به منظور اتصال اسکلت ساختمان به میانقاب های سازه ای و غیر سازه ای استفاده می گردد. در اکثر مواقع برای اجرای وادارهای فلزی نبشی کشی مورد استفاده قرار می گیرد. فراموش نکنید که کشور ایران روی گسل های فراوانی قرار گرفته است. به همین دلیل افزایش مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

انواع وال پست در سازه های مختلف

در یک دسته بندی کلی، این محصولات را در دو دسته افقی و قائم قرار می‌دهند. از آنجایی که این دو دسته مهم‌ترین انواع وال پست هستند که در ایران شناخته می‌شوند؛ در ادامه بیشتر درباره آن‌ها سخن خواهیم گفت.

وال پست قائم قرارگیری این محصول در دیوار به صورت قائم و موازی با ستون یا اجزای دیگر است. این پروفیل H شکل به دلیل ظاهر مناسبی که دارد؛ بلوک یا آجر راحت‌تر درون آن جای می‌گیرد. تولید از دو یا چهار نبشی امکان مهار دیوار از بیرون را به همراه دارد. از جمله انواع وال پست‌های قائم می‌توان به وادار میانی که در طول دیوار اجرا می‌شود و نوع کناری آن اشاره کرد. وال پست کناری در نزدیکی اعضای قائم با فاصله‌ای مشخص قرار داده می‌شود.

وادار افقی

این محصول برای کاهش ارتفاع آزاد دیوارهای بیش از 3.5 متر به کار گرفته می‌شود. این محصول به خوبی دیوار را از قاب جدا می‌کند. از نقش‌های دیگری که به عهده این محصول گذاشته شده است می‌توان به نگهداری تیرک‌ها اشاره کرد. این تیرک‌ها باید با ستون حداکثر یک متر فاصله داشته باشندِ؛ چرا که در غیراینصورت ممکن است تیر در ناحیه مفصل دچار تغییر شکل شود.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.