بهزی

تفاوت شیشه تک جداره و دوجداره

زمان مطالعه 1 دقیقه

تفاوت شیشه تک جداره و دوجداره

شیشه تک جداره چیست؟

شیشه‌های تک جداره نوعی از شیشه‌ها هستند که از یک ورق شیشه تشکیل شده است و بدون هرگونه لایه یا پوشش اضافی است.

معایب شیشه تک جداره

▪️ مقاومت کم در برابر ضربه ▪️ افزایش اتلاف انرژی ▪️ نفوذ راحت تر صدا به درون پارتیشن

شیشه دو جداره چیست؟

نوعی دیگر از شیشه‌های موجود در بازار، شیشه‌های دوجداره هستند. این شیشه‌ها از دو لایه شیشه تشکیل شده است که بین آنها هوا یا گاز بی اثر قرار داده شده است. دو لایه این شیشه توسط یک اسپیسر که معمولاً از پلاستیک یا فلز ساخته شده است به هم متصل می‌شوند و با درزگیر مخصوص مهر و موم می‌شوند. هوا یا گاز بی اثر بین دو جداره شیشه به کاهش میزان حرارتی که از بیرون به داخل ساختمان منتقل می‌شود کمک می‌کند. از پارتیشن شیشه‌ ای دو جداره اغلب در ساخت خانه‌های مدرن، پارتیشن بندی ادارات و ساختمان‌های دیگر استفاده می‌شود.

مزایا شیشه دو جداره

▪️ جلوگیری از هدر رفت انرژی وبهره‌وری از آن: نه تنها شیشه دوجداره روی شیشه “دو برابر” میشه که به خودی خود به ایجاد بازدهی کمک می‌کند. بلکه فاصله بین دو شیشه عایق موثر تری را ایجاد میکند. این امر مانع انتقال انرژی سرد و گرم می شود . عایق حرارتی بسیار بهتری رو برای خونه فراهم می‌کند.

▪️ عایق صدا: یک پنجره شیشه ای صداها را به راحتی منتقل می‌کنه . به ویژه به دلیل اینکه مهر و موم برای یک پنجره معمولاً به طور قابل توجهی کمتر از مهر و موم هایی هست که برای شیشه دوجداره استفاده میشه. پنجره های دو جداره یک فناوری عایق صوتی رو معرفی می‌کنن که قبلاً دیده نشده بود (یا از نظر فنی شنیده نشده بود) . دوباره به این دلیل که فضای پر از گاز در بین شیشه ها نه تنها رسانای ضعیف گرما بلکه صداست. این یک ویژگی عالی برای هر خانه ای است . به ویژه در یک شهر شلوغ پر سر و صدا مانند سیدنی. ▪️ امنیت: شکستن و دور زدن یک شیشه بسیار ساده‌تر هست. شیشه دوجداره یک گزینه بسیار مطمئن و مطمئن برای خانه فراهم می‌کند.

▪️ افزایش مقاومت شیشه ▪️ جلوگیری از انتقال گرما و صدا به درون و یا خارج شیشه‌ها

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.