بهزی

جست و جو در بهزی...

انواع شیرآلات ازنظر جنس

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع شیرآلات ازنظر جنس

🔸 شیرآلات برنجی 🔸

این نوع شیر آب از جنس برنج ساخته می شود و اگر در مناطقی زندگی می کنید که آب آن بسیار سخت است، بهتر است که از این نوع شیر آب استفاده نمایید، چراکه املاح آب سخت (از قبیل کلسیم کربنات) بر روی فلز برنج رسوب نخواهند کرد. همچنین شیرهای ساخته شده از این ماده به راحتی زنگ نمی زنند و ماندگاری بالایی دارند، از طرفی این نوع شیر آب قیمت بالایی دارد اما در پایان باید گفت که خرید چنین محصولی ارزش پرداخت هزینه بالا را دارد.

🔸 شیرآلاتی از جنس استیل ضدزنگ 🔸

همان طور که از نام آن پیداست، این نوع شیر آب از جنس استیل ضدزنگ است. شیرآلات ساخته شده از این ماده، مناسب برای انواع سینک های امروزی است که می توانید آن را در بازار پیدا کنید. این نوع شیرآلات نیاز به مراقبت و نگهداری دارند چراکه اگر به درستی حفظ نشوند، مستعد خوردگی می شود به یاد داشته باشید که این جنس شیرآلات را باید کاملاً عاری از خراش ها نگه داشت. درواقع این راهکار در راستای جلوگیری از خوردگی می تواند اعمال شود.

🔸 شیرآلات مسی 🔸

شیرآلات ساخته شده از این ماده به دلیل ظاهر تیره و جذابیت آن ها شناخته شده اند. به نظر می رسد که این نوع شیرآلات قابلیت استفاده در حمام و آشپزخانه را داشته باشد؛ اما توصیه ما مبنی بر استفاده در محیط آشپزخانه است چراکه در مناطقی که روشنایی بیشتری وجود دارد ظاهر دلپسندتری را شاهد خواهیم بود. لازم به ذکر است که این نوع از شیرآلات مقاومت بالایی نسبت به رسوب گیری ندارند و برای حفظ زیبایی آن ها باید دائماً صیقل داده شوند.

🔸 شیرآلات برنزی 🔸

این نوع شیرآلات از برنز ساخته شده اند و طراحی کاملاً کلاسیکی ای دارند. این نوع شیرآلات در مقایسه با شیرهای مسی نیازی به صیقل زیاد ندارند. همچنین به دلیل استفاده از فلز برنز جزو کالاهای لوکس حساب شده و بسیار گران قیمت می باشد.

🔸 شیرآلات پلاستیکی 🔸

شیرآلات پلاستیکی هنگامی زمانی که هنوز جدید و زیبا هستند به چشم می آیند اما پس از مدتی استفاده از آن می فهمید که بسیار شکننده هستند. اگر طرفدار دوام و کیفیت بالا هستید، شیرآلات پلاستیکی برای شما مناسب نمی باشند. این نوع از شیر آب نسبت به سایر شیرآلات ارزان تر است اما به دلیل شکنندگی بالا و تغییر رنگ سریع آن از کیفیت خیلی بالایی برخوردار نیست.

🔸 شیرآلات از جنس روی 🔸

این نوع شیرآلات از جنسی ترکیبی از روی و مس تهیه می شوند و اغلب در رنگ نقره ای عرضه می گردند. این نوع شیرآلات در بیشتر مواقع مورداستفاده قرار می گیرند چراکه خیلی سریع و راحت زنگ نمی زنند و کیفیتشان از بین نمی رود.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.