بهزی

جست و جو در بهزی...

نحوه استفاده از وان جکوزی

زمان مطالعه 1 دقیقه

نحوه استفاده از وان جکوزی
ممکن است مدل های مختلف جکوزی نحوه استفاده متفاوتی داشته باشند. اما در حالت کلی، راه اندازی و استفاده از جکوزی ، کار سخت و پیچیده ای نیست. اگر نحوه استفاده از جکوزی خانگی توسط افراد مختلف اشتباه باشد، ممکن است مضراتی را نیز برای آن ها به دنبال داشته باشد

🛀🏻 بررسی فیلتر ها 🛀🏻

قبل از آن که جکوزی را روشن کنید، لازم است فیلتر های جکوزی را بررسی نمایید تا اگر هنوز آلودگی و یا زباله ای درون آن باقی مانده باشد، پاک کنید. هر چند که این کار را باید در پایان هر بار استفاده از جکوزی انجام دهید تا طول عمر فیلتر بیشتر شود. اگر قبل از استفاده از جکوزی، فیلتر ها را بررسی نکرده باشید و تمیز نباشند، می تواند به پمپ جکوزی و سایر اجزایی که در مسیر گردش آب قرار گرفته اند، آسیب برساند.

🛀🏻 پر کردن وان جکوزی 🛀🏻

پس از چک کردن فیلتر ها، کاری که قبل از روشن کردن جکوزی لازم است انجام دهید، بستن زیرآب یا همان دریچه تخلیه آب جکوزی می باشد. اگر زیرآب بسته نباشد، آب درون جکوزی تخلیه شده و روشن نخواهد شد. برای بستن زیرآب، دستگیره آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و مطمئن شوید که کاملا بسته شده است. سپس شیر آب را باز کرده و منتظر بمانید تا جکوزی تا سطح مشخصی پر شود. زیرا اگر جکوزی به اندازه کافی پر نشود، پمپ آن عملکرد خوبی نخواهد داشت. یکی از آپشن های موجود در اغلب جکوزی ها، “سنسور سطح سنج آب” می باشد. کارکرد این سنسور به این صورت است که تا زمانی که تا سطح معینی، جکوزی از آب پر نشده باشد، موتور و پمپ آن روشن نخواهد شد.

🛀🏻 شست و شوی بدن قبل از ورود به جکوزی 🛀🏻

پیشنهاد می شود در حین آن که منتظر هستید تا جکوزی آب گیری شود، دوش بگیرید. به خصوص اگر از تمرین ورزشی و یا یک روز پر فعالیت بازگشته اید، دوش گرفتن قبل از ورود به جکوزی لازم است. در واقع دوش گرفتن و شست و شوی بدن قبل از ورود به جکوزی کمک می کند تا سطح پوست بدن از انواع چربی ها، مواد آرایشی، دئودورانت ها و حتی سلول های مرده پوست پاک شده و آب درون جکوزی کمتر آلوده شود.

🛀🏻 روشن کردن پمپ جکوزی و جت ها 🛀🏻

اکنون می توانید پمپ جکوزی را روشن کرده تا چرخه آب برقرار شده و جت ها شروع به کار کنند. در جکوزی های مختلف، جت های مختلفی تعبیه شده اند. برای ماساژ هر قسمت از بدن، می توان جت های لازم را تنظیم کرده و روشن نمود. به عنوان مثال اگر قصد ماساژ کمر و ستون فقرات خود دارید، می توانید جت های قرار گرفته بر دیواره های جکوزی را روشن کنید.

🛀🏻 تنظیم دمای آب جکوزی 🛀🏻

قبل از ورود به جکوزی، دمای آب آن را به کمک دماسنج کنترل پنل و یا یک دماسنج مایعات معمولی، چک کنید. یکی از قابلیت های جکوزی های امروزی، تنظیم دمای آب جکوزی می باشد. مناسب ترین دمای آب درون جکوزی برای بزرگسالان، ۳۸ الی ۴۰ درجه سانتی گراد می باشد. اما این مقدار برای کودکان بهتر است بر روی ۳۷ درجه تنظیم شود. یادتان باشد که دمای آب را هرگز بیشتر از ۴۰ درجه تنظیم نکنید. برخی از جکوزی ها مجهز به دماسنج می باشند. در این جکوزی ها، در صورتی که هنگام استفاده از جکوزی خانگی ، دمای آب پایین بیاید، به صورت خودکار، گرمکن شروع به کار کرده و آب را گرم می کند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.