بهزی

جست و جو در بهزی...

فواید جکوزی

زمان مطالعه 1 دقیقه

فواید جکوزی

" سلامتی "

علاوه بر جلوه مدرن و زیبایی که جکوزی به چیدمان داخلی یا فضای باز می دهد، مزایای جکوزی نیز قابل توجه است. جکوزی فواید بی شماری برای سلامتی دارد. استفاده و میزان بهره مندی افراد از مزایای جکوزی ، با توجه به شرایط عمومی و سلامتی، از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

" کاهش استرس "

از رایج ترین فواید جکوزی ، می توان به کاهش سطح استرس و اضطراب و افزایش آرامش است. جکوزی مملوء از آب گرم، کمک خوبی برای مبارزه با استرس ها و تنش های روزانه می باشد. تاثیر گرمای آب خارج شده از جت های جکوزی و احساس آن بر روی بدن مانند یک جلسه ماساژ درمانی بوده و به ریلکس کردن اعصاب و عضلات کمک بسیار زیادی می کند. استرس های مزمن و روزمره، تاثیرات بسیار مخربی بر روی سلامتی از جمله کاهش انرژی، نوسانات خلقی، افزایش ترشح هورمون کورتیزول و تغییر عادات غذایی دارد. به همین دلیل، کاهش استرس ناشی از استراحت در جکوزی فواید و مزایای دیگری را نیز برای سلامتی به همراه دارد.

" رفع گرفتگی عضلات "

از دیگر فواید جکوزی برای بدن، بازیابی و رفع گرفتگی عضلات می باشد. آب گرم درون جکوزی و احساس ماساژ آب خارج شده از جت ها بر روی بدن، به تسکین درد و رفع گرفتگی عضلات و ماهیچه ها کمک شایانی می کند. زیرا آب گرم با افزایش خون‌ رسانی به مناطق مورد نیاز، علاوه بر کاهش التهاب، علائم گرفتگی و تنش های عضلانی را نیز بهبود می بخشد. به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران پس از انجام تمرینات و مسابقات ورزشی، از جکوزی استفاده می کنند.

" بهبود کیفیت خواب‌ "

استراحت و خواب خوب شبانه برای تمام گروه های سنی ضروری است. اما بسیاری از افراد در دستیابی به میزان خواب مورد نیاز بدن خود مشکل داشته و یا از کیفیت پایین خواب خود شکایت دارند. با استراحت در جکوزی اب گرم به مدت ۲۰ دقیقه قبل از خواب، می توان خوابی آرام و لذت بخش را تجربه کرد. چرا که بهبود کیفیت خواب، از دیگر فواید جکوزی خانگی می باشد. جکوزی به دلایل متعددی می تواند خوابی آرام را برای شما رقم بزند. یکی از مهم ترین دلایل تاثیر مثبت جکوزی بر کیفیت خواب، کاهش سطح استرس است. همان طور که قبلا گفتیم، جکوزی باعث کاهش استرس و افزایش آرامش می شود. با رفع استرس های روزمره و تنش های فکری، می توان خواب بهتر و آرام تری را تجربه کرد. دلیل بعدی کیفیت نامناسب خواب نیز می تواند احساس گرفتگی، درد و التهاب در عضلات بدن باشد. با استراحت در جکوزی آب گرم و ریلکس شدن عضلات و ماهیچه ها، کیفیت خواب نیز بالاتر می رود. در نتیجه، از دلپذیر ترین فواید سونا و جکوزی ، بهبود کیفیت خواب می باشد.

" کاهش فشار خون "

از دیگر فواید سونا و جکوزی ، کاهش فشار خون می باشد. در حالت کلی، آب گرم درون جکوزی به طور موقت موجب گشاد شدن رگ ها، کاهش فشار خون و خون رسانی بهتر به درون بافت ها و اعضای داخلی بدن می شود. افرادی دارای فشار خون پایین، بهتر است دمای آب را هم اندازه با دمای بدن خود نگه داشته و از آب داغ درون جکوزی پرهیز کنند. زیرا ممکن است فشار خون آن ها به میزان خطرناکی کاهش یابد. در افراد دارای فشار خون بالا نیز، گرم تر بودن آب جکوزی اشکالی ندارد. اما الزامی است به این نکته در تمام حالات و شرایط توجه شود که دمای آب جکوزی نباید برای تمام گروه های سنی، بیشتر از ۴۰ درجه سانتی گراد باشد. زیرا دمای بالای ۴۰ درجه، خطرناک بوده و احتمال سوختگی دارد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.