بهزی

جست و جو در بهزی...

کابل شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

کابل شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

کابل شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

کابل های شبکه به عنوان کابل های Cat 5، Cat 5e، Cat 6 و کابل UTP طبقه بندی می شوند. کابل Cat 5 می تواند شبکه اترنت 10/100 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کند و این در حالی است که کابل Cat 5e و Cat 6 برای پشتیبانی از شبکه اترنت با سرعت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند.

اهمیت کابل شبکه چیست؟

خرید کابل شبکه مناسب، از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا انتخاب برند کابل شبکه مناسب، تضمین کننده بهترین عملکرد با بهترین قیمت ممکن خواهد بود
جنبه هایی مانند عملکرد، قیمت، در دسترس بودن، کیفیت و موارد دیگر همگی بر تصمیم گیری در مورد خرید بهترین کابل شبکه تاثیر می گذارند. اگرچه قضاوت در مورد برخی از آنها دشوار است، اما دانستن حقایق می تواند به تصمیم گیری آگاهانه در مورد بهترین کابل شبکه برای خرید کمک نماید.

کابل لن مودم چیست؟

LAN مخفف شبکه محلی است و یک شبکه کامپیوتری است که کامپیوترها را در یک منطقه خاص مانند خانه ها، دانشگاه ها، ادارات، ساختمان های تجاری، آزمایشگاه ها و تقریباً هر مکان با طیف وسیعی از رایانه ها در مجاورت نزدیک به هم متصل می کند. شبکه های محلی در شبکه های کامپیوتری حیاتی هستند و تقریباً هر رایانه ای که استفاده می کنید به نوعی به دستگاه دیگری متصل است. نه تنها اتصالات شبکه در مقیاس کوچک وجود دارد، بلکه اندازه آنها می تواند متفاوت باشد. شرکت‌ها و دولت‌های بزرگ می‌گویند در مورد مناطق وسیعی از زمین چطور؟ به اینها شبکه های گسترده می گویند. شروع یک شبکه محلی (LAN) در دهه 1970 با افزایش نیاز به اتصالات پر سرعت کامپیوترها در دانشگاه ها و آزمایشگاه ها آغاز شد. با معرفی اترنت توسط زیراکس در سال‌های 1973-1974، شبکه LAN به زودی وارد عرصه رقابت شد. اولین معرفی LAN یک مورد استفاده عمده با نصب آن در سال 1977 در بانک چیس در شهر نیویورک صورت گرفت.

کابل های مورد استفاده برای LAN

با توجه به اینکه شبکه LAN اتصال چندین کامپیوتر و سخت افزار شبکه است، کابل های مختلفی استفاده می شود. این شامل:
کابل کواکسیال
کابل فیبر
هر یک از این کابل ها دارای طرح ها و عملکردهای متفاوتی هستند که یک اتصال اترنت را تغذیه می کنند. برای بررسی مختصر این موارد، بیشتر از کابل کواکس برای اتصال از ISP به مودم خود استفاده می کنید. این نوع کابل به اتصالی که به شبکه شما دسترسی به اینترنت می دهد کمک می کند. کابل های کواکس معمولاً با محافظ در داخل آنها طراحی می شوند تا در مناطقی با EMI و فرکانس های بالاتر کار کنند.

کابل کراس چیست؟

کابل کراس نوعی از CAT 5 است که یک سر آن پیکربندی T568A و سر دیگر آن به عنوان پیکربندی T568BC است. در این نوع اتصال کابل، پایه 1 با پایه 3 و پایه 2 با پایه 6 ضربدر می شود. کابل کراس برای اتصال دو یا چند دستگاه محاسباتی استفاده می شود. سیم کشی داخلی کابل های کراس سیگنال های انتقال و دریافت را معکوس می کند و به طور گسترده ای برای اتصال دو دستگاه از یک نوع استفاده می شود: به عنوان مثال، دو کامپیوتر یا دو سوئیچ به یکدیگر.
از نظر ظاهر فیزیکی، کابل های کراس بسیار شبیه به کابل های اترنت معمولی هستند. با این حال، آنها با توجه به ترتیب قرار گرفتن سیم ها تفاوت هایی دارند. این نوع کابل برای اتصال مستقیم به دستگاه های شبکه از همان نوع از طریق اترنت ساخته شده است. کابل های کراس بیشتر برای اتصال مستقیم دو هاست استفاده می شوند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.