بهزی

جست و جو در بهزی...

نحوه تولید و ساخت انواع فرچه صنعتی

زمان مطالعه 1 دقیقه

نحوه تولید و ساخت انواع فرچه صنعتی
یکی از ابزارهایی که در نظافت کارخانجات و مکان‌های مختلف کاربرد بسیار بالایی دارد، برس و یا فرچه صنعتی است. ساخت انواع فرچه صنعتی، با توجه به کاربرد و نحوه استفاده در مکان‌های مختلف انجام می‌شود. به طور کلی فرچه‌های صنعتی از نظر کاربر و نحوه استفاده، فرم، دسته یا بدنه و نوع فرچه، با یکدیگر متفاوت هستند.

فرچه صنعتی چیست و در چه بخش‌هایی کاربرد دارد؟

فرچه‌های صنعتی از جمله ابزارهایی هستند که در اسکرابرهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اسکرابرها یا کف‌شوهای صنعتی برای نظافت کف انواع محیط‌های صنعتی و غیر صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل سادگی کار با آن­ها، مورد استقبال زیادی قرار گرفته‌اند. فرچه صنعتی در پشت این دستگاه قرار می‌گیرد و باعث به حرکت درآوردن کف شو به سمت جلو و در نتیجه شستشوی سطح زمین می‌شود. با این حال فرچه‌های صنعتی کاربردهای بیشتری نیز دارند و در بخش‌های مختلفی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای فرچه صنعتی، استفاده از آن در صنایع نساجی و پارچه سازی است. نحوه ساخت انواع فرچه صنعتی، باعث می‌شود که نوع خاصی از آن­ها در پرزگیری و هم چنین صاف کردن چین‌های پارچه بسیار عالی عمل کرده و کاربردهای دیگری در از بین بردن گردوغبار، شانه زدن زیر برش، افزایش استحکام پارچه و … داشته باشند. از دیگر کاربردهای فرچه صنعتی می‌توان به استفاده از آن در صنایع فولاد اشاره کرد. فرچه‌هایی که در کارخانجات تولید فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرند، به دلیل مقاومت دمایی و هم چنین استحکام زیاد، باعث از بین بردن چربی‌های ایجاد شده روی ورق‌های گالوانیزه شده و با سرعت بالا می‌توانند آنها را شستشو دهند.
فرچه

نحوه ساخت انواع فرچه صنعتی چگونه است؟

ساخت و تولید فرچه‌های صنعتی در گذشته، سختی‌ها و مشکلات زیادی به همراه داشت. دلیل اصلی آن هم عدم وجود تکنولوژی و دستگاه‌های لازم برای ساخت و تولید سریع این ابزار بود. کاهش میزان تولید فرچه‌های صنعتی، باعث افزایش واردات آن­ها به کشور می‌شد که افزایش قیمت و همچنین در برخی موارد، کاهش کیفیت آن­ها را در بر داشت. اما امروزه با افزایش دانش و تکنولوژی و هم چنین استفاده از دستگاه‌های صنعتی متنوع، ساخت و تولید فرچه‌های صنعتی، با بهترین کیفیت در شهرهای مختلف ایران در حال انجام است. مهم‌ترین مراکز تولید فرچه‌های صنعتی در ایران، در شهرهای شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز قرار دارند. نحوه ساخت انواع فرچه صنعتی با توجه به نوع فرچه و کاربردهای آن ممکن است متفاوت باشد، اما روش کلی ساخت آن­ها یکسان بوده و شیوه کلی کار یکی است. مراحل ساخت انواع مختلف فرچه‌های صنعتی به شکل زیر است. طراحی نوع فرچه و تعیین اندازه‌های آن تولید بدنه و دسته فرچه ایجاد سوراخ‌های متعدد در دسته فرچه تافت ریشه‌های فیلامنت در بخش سوراخ کاری دسته هم سطح سازی فرچه
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.