بهزی

جست و جو در بهزی...

اهمیت استفاده از مبلمان اداری در محیط‌های کاری

زمان مطالعه 1 دقیقه

اهمیت استفاده از مبلمان اداری در محیط‌های کاری

مبلمان اداری و نحوه دیزاین آنها

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و ورود به دنیای مد و فشن، میزان علاقه و اهمیت افراد به طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان اصولی وسایل برای ایجاد یک فضای لوکس و مدرن افزایش یافته است. تأثیر دکوراسیون داخلی بر روحیه کارکنان و مراجعین بر کسی پوشیده نیست. همان طور که می‌دانید دکوراسیون داخلی به نحوه انتخاب و چیدمان وسایل و اکسسوری در یک محل اطلاق می‌شود.
همه چیز درباره مبلمان اداری و نحوه دیزاین آنها از روانشناسی شروع می‌شود. در دفاتر اداری انتخاب سبک مناسب و نحوه چیدمان وسایل بسیار حائز اهمیت است. از نظر روانشناسی انتخاب سبک مناسب می‌تواند بر طرز برخورد و رفتار مراجعین و آرامش آن­ها تأثیر گذاشته، اعتماد آن­ها را جلب کند، با ایجاد محیطی جذاب در زمان انتظار آن­ها را سرگرم کند و صبرشان را افزایش دهد. همچنین تعیین کننده پرستیژ کاری، شخصیت کارکنان و نشان دهنده میزان اهمیت آن­ها به شغلشان است. از طرفی می‌تواند میزان بازدهی نیروی کار، انرژی، تمرکز و همکاری بین آن­ها را افزایش دهد. از طرف دیگر انتخاب رنگ مناسب می‌تواند سبب کاهش اضطراب و ایجاد آرامش در مراجعین و کارکنان شود.

نکته مهم انتخاب مبلمان اداری

اولین نکته در انتخاب و خرید مبلمان اداری توجه به کیفیت بالای وسایل است. شما باید کاری را انتخاب کنید که در خور شأن مدیریت، کارکنان و ارباب رجوع باشد. همه چیز درباره مبلمان اداری و نحوه دیزاین آنها با اندازه فضایی که در اختیار دارید مرتبط است. در صورت کوچک بودن فضا بهتر است سبک مدرن یا مینیمالیست انتخاب شود که در آن­ها مشخصه اصلی رعایت نظم، سادگی و خلوت بودن فضا است. اما در صورتی که فضای کافی دارید می‌توانید از سبک کلاسیک استفاده کنید. همچنین سبک مدرن جوان پسند تر از سبک کلاسیک است. پس در انتخاب سبک به رنج سنی مراجعین و کارکنان خود توجه کنید. پس از تعیین سبک و خرید مبلمان نوبت به چیدمان آنها می‌رسد. این کار همان طور که اشاره شد در وهله اول بر اساس سمت کارکنان انجام می‌شود.

نورپردازی

سپس نوبت به رنگ و نورپردازی می‌رسد. اگر رنگ مبلمان را روشن انتخاب کنید فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و مبلمان تیره فضا را تاریک‌تر و کوچک‌تر می‌کند. برای تعیین تعداد وسایل و مبلمان مورد نیاز و مدل آنها باید به متراژ فضایی که در اختیار دارید توجه کنید. به طور مثال در صورتی که فضا به اندازه کافی بزرگ باشد می‌توان از فایل‌های کشو دار به صورت جداگانه استفاده کرد. اما در صورت کوچک بودن فضا بهتر است از میزهای اداری که دارای فایل و کشو هستند استفاده شود.

پارتیشن‌ها

پارتیشن‌ها از جمله موارد بسیار کاربردی هستند که اگر شیشه‌ای انتخاب شوند می‌توانند محیط بسیار مدرنی را به وجود آورند. از مهم‌ترین نکات در نحوه چیدمان مبل اداری توجه به میزان نور طبیعی محیط، کاربردی بودن، میزان دسترسی و آسان بودن رفت و آمد در محیط است؛ بنابراین سعی کنید تا حد امکان با چیدمان غیر اصولی مبلمان، جلوی نور طبیعی، دسترسی به وسایل ضروری و رفت و آمد را نگیرید.

مبلمان اتاق انتظار یا پذیرایی

یکی دیگر از قسمت‌های اداری اتاق انتظار یا پذیرایی است. تا حد امکان بهتر است مبلمان این قسمت به گونه‌ای چیده شود که میزان تسلط مهمانان بر قسمت‌های اداری و مدیریت کم باشد. به رعایت حریم خصوصی کارکنان نیز باید در هنگام چیدمان مبل توجه شود. در این بخش با همه چیز درباره مبل اداری و نحوه دیزاین آنها آشنا شدید. حال نوبت به معرفی یک مرکز معتبر برای خرید این مبلمان می‌رسد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.