بهزی

جست و جو در بهزی...

آنچه درباره مبل باید بدانید!

زمان مطالعه 1 دقیقه

آنچه درباره مبل باید بدانید!

آنچه درباره مبل باید بدانید!

تاریخچه مبل به دوره‌‌های پیش از تاریخ برمی گردد. عصر حجر، عصر مفرغ و عصر آهن سه دوره‌ی پیش از تاریخ هستند. عصر حجر نیز به سه دوره تقسیم میشود. این سه دوره عبارت اند از پارینه سنگی، میانه سنگی و نوسنگی. در دوره پارینه سنگی مردم در غار سنگی زندگی می کردند. در نتیجه جنس مبلمان ( مبل راحتی مدل رافائل ) آن دوره از سنگ بوده است. درباره‌ی مبل نقشهایی‌ بر دیوار غارها دیده می شود. نقاشی‌های غار لاسکو در فرانسه مربوط به دوران پارینه سنگی است. هدف از نقاشی در آن دوره بقا، در اختیار گرفتن و باروری بوده است. بعدها رومی ها کاربردهای بهتری را برای مبل پیدا کردند. در آن دوره مبل فقط در کاخ ها یافت میشد و از آن به عنوان میز نهارخوری و یا تخت استفاده می کردند.
مهمترین مکان برای نشستن در کنار کانون گرم خانواده، اتاق پذیرایی یا نشیمن است، که لزماً می بایست با یک سری وسایل راحت و مطمئن، این کانون گرم را در کمال آرامش و آسایش در کنار هم نگه داشت. یکی از بهترین گزینه ها، انتخاب مبلمان راحتی برای اتاق نشیمن است . مبل راحتی تنها و مهم ترین عنصر محل نشستن در خانه می باشد که بیشتر لحظه هایمان، در خانه را روی آنها می گذرانیم و اگر دوست شان نداشته باشیم یا با سلیقه ما جور نباشند و موقع نشستن روی آنها احساس رضایت نداشته باشیم، خانمان یک خانه دوست داشتنی نخواهد بود. امروزه با کوچک و محدود شدن فضای خانه ها، در خرید وسایل منزل تغییراتی ایجاد شده است، تا شما بتوانید از حداکثر فضای داخلی منزل خود استفاده کنید.پس اگر برای حل این مشکل در فکر خرید یک مبلمان جدید و راحت هستید و یا می خواهید بخشی از مبلمان منزلتان را تغییر دهید، به نکات این راهنمای خرید دقت کنید تا در انتخاب دچار مشکل نشوید و بهترین انتخاب را داشته باشید، تا به این زودی ها مجبور نشوید مبلمان منزلتان را عوض کنید.

مبل نیمه راحتی

نوع دیگری از مبلمان هستند که در آن فلز کمتری بکار رفته است، به همین دلیل از قیمت پایین تری نسبت به مبلمان استیل برخوردار است. مبل هایی که از چوب و پارچه بهتری ساخته شده اند مسلماً با مبلمانی که از کیفیت پایین تری برخوردارند گرانتر می باشد. بطور مثال مبلمانی که از چوب راش برای ساخت آن استفاده شده است به مراتب گرانتر از مبلمان راحتی است که در آن از چوب سفید استفاده شده است. چوب سفید همان چوب کاج است. چوب گردو نیز از چوب های مرغوب است که کار منبت را به خوبی روی خود نمایش می دهد، اما بعضی از چوب ها هستند که در حین انجام کار منبت دچار شکستگی یا پیچ و تاب می شوند. یاد آور می شود که چوب سفید در مبلمان استیل اصلاً خوب نیست.

بهترین نوع پارچه مبل نیمه راحتی

یکی از مهم ترین بخش‌هایی که در خرید مبل و تعمیرات مبل توجه همه را به خود جلب می‌کند، پارچه به‌کار رفته و مصرفی در مبل است. پارچه مبل اگر از کیفیت خوبی برخوردار نباشد و ماندگاری و مقاومت لازم را نداشته باشد، خیلی زود فرسوده می‌شود و کارایی اولیه و زیبایی و جلوه مبلمانتان از بین میرود و این امر موجب میشود تا شما دوباره هزینه را متحمل و دست به جیب شوید. به همین‌دلیل در زمان خرید توجه لازم را داشته باشید و با دقت زیاد خرید را انجام بدهید که بهترین و مناسب‌ ترین پارچه را برای مبلمان خود انتخاب کنید.
پارچه‌های شانل، کوبلن، مخمل، چرم نانومیکرو، سلطنتی و … بخشی از پارچه‌های موجود در بازار هستند که در ساخت مبلمان از آنها استفاده می‌شود. رایج‌ ترین نوع آنها در مدل‌ مبل‌هایی با پارچه‌های مخمل و پارچه‌های سلطنتی هستند. اگر به نمایشگاه ها و تولیدی ها مراجعه کنید به خوبی متوجه خواهید شد که برای مبلمان سلطنتی از پارچه‌های سلطنتی، برای مبلمان راحتی از مخمل، کتان، پارچه های اسپورت و برای مبلمان به اصطلاح «ال» از پارچه‌های چرم ، طرح چرم و پارچه های اسپورت که دارای تنوع رانگی بالایی هستند استفاده می‌شود.
پارچه مبل البته بحث انتخاب پارچه مبلمان امری است کاملا سلیقه‌ای و بستگی به‌نظر و خواسته ی مشتری دارد اما برای ایده گرفتن و راهنمایی بیشتر باید بگوییم که همیشه درنظر داشته باشید که گراماژ و تراکم پارچه اهمیت زیادی دارد و اینکه وقتی به پارچه مبلمان دست می‌کشید یک تکه است و به راحتی فشردگی آن را می‌توانید با لمس کردن احساس کنید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.